Jump to content

Uke 09. Hva trader vi?


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply
Tok meg den frihet å starte denne tråden. Andre forslag til tittel, så fikser vel moderatorene det?

 

mvh

pluss201

 

Titelen er grei den. Imorgen regner jeg med det blir enda mer PSI. Blir spennende å se hva den åpner på. Håper på 2.30-tallet, men man kan aldri være sikker. AKVR skal jeg iallefall ikke trade. Gikk ikke så bra når jeg gjorde dette på fredag, og måtte nesten "løpe" etter den for å få kjøpt igjen.

Link to comment
Share on other sites

Mine øyne blir mandag rettet mot AKVR og CNR, jeg skal kjøpe AKVR og antaglig akkumulere CNR. I tillegg har jeg STB i porteføljen, den må muligens ut i morgen...

 

Jeg håper på en dipp i AKVR Ståle, uansett hva du måtte syns om det :lol:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Ser at det satses litt på AKVR her, tror nok at den kan få seg en liten dupp ned etter den noe merkelige oppgangen den hadde forrige uke. Lykke til der.

 

Uansett, jeg sitter på mine AKVR og lar dem "lagres" for fremtidig nytelse. 8)

 

Ellers har jeg en direkte kjedelig portefølje som liksom har satt seg fast i påvente av den store stigningen.

 

NOI har jeg bra gevinst på, men jeg er redd for å selge den dersom forventningene til Q4 er stigende. Som Pirelli sier, en langsiktig investering er en korsiktig som slo feil. Likevel har jeg vært heldig med daytrade av den flere ganger.

 

SIN er derimot litt interessant. Den får kjøpsanbefalinger fra to meglerhus og prosjektet ser meget lovende ut for dens vedkommende. Kan godt tenke meg et salg her fordi jeg tok noen aksjer i emisjonen.

 

I fall jeg kjøper noe tror jeg ITE er løsningen. Skulle den feile i en børsnedtur nå, vil den nok sikkert styrke seg fremover mot sommeren.

 

SRI er litt spennende, men det bør være langsiktig. Verdiene i selskapets tonnasje og innleid sådan ligger trolig på rundt firegangen av dagens børsverdi.

Link to comment
Share on other sites

AKVR er vanskelig å forklare om dagen, selv tror jeg kanskje det er mulig med en rimligere inngang i morgen dersom totalmarkedet skal ta seg en pust i bakken. Nå flørter jo totx med 200 merket i dag igjen...

 

Jeg tar av meg hatten for dere som trodde på PFI, skal aldrig baktale aksjen igjen ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Korreksjon og krakk er avblåst, kjøp hva som helst... 300 neste :)

 

Det er vel omtrent stemningen akkurat nå? Ser at US futures også er blitt meget positive, tror neppe dette var dagen for bunnfiske...

 

Venter til i morgen ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Huff.. helrødt her, en månedslønn mindre.

 

Tror faktisk at vi er kommet i et skille nå på børsen. Kan bli svært turbulent fremover mot generalforsamlingene.

 

Skal bli interessant å se hvilken gruppe aksjer som klarer litt opprørt hav de neste månedene. Tipper de med fundamentale verdier i selskapene klarer seg best. Oljelagrene er ganske fulle i USA og vinteren på hell, der og her, så det markedetsegmentet som hører hertil vil nok tørke litt ut.

Link to comment
Share on other sites

Ingen trakk bunnpluggen i dag.

 

Holdt hardt, men kom meg ut etter inngangen i dag. La inn en ordre i håp om at noen nappet den. Røyk i etterhandelen. Ikke helt enkelt å trade når man ikke kan følge kursene. Ble litt i blinde. Og et brudd på regel 1 til 10 for tradere.

 

Slapp med skrekken. Kommer jeg til å trade PFI i morgen? Aner ikke! :-)

 

Kan jo ikke gå 10+% hver dag resten av denne uka også. Eller? (Nedsiden er vel fortsatt grotesk stor?)

 

mvh

pluss201

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte CNR i dag til 4,83, og idiot som jeg er solgte jeg dem til 5,13. Trodde ærlig talt ikke at de skulle gjøre det så bra "over there". Nåja, kan trøste meg med at jeg tjente noen slanter...

 

Kjøpte litt SUO på begynnelsen av dagen, men hadde ikke så mye flaks med disse heller. Klarte dessverre ikke å selge meg ut på topp i dag. Huff. Men kan trøste meg med at jeg gjorde noen slanter også der.

 

I morgen kommer vel CNR til å gå som en rakett, kanskje lurt å kjøpe seg inn på morgenen hvis man får dem for en real pris. (Dumme meg som solgte!)

 

Trenger noen litt sikrere aksjer i porteføljen min, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe nå. Tenkte litt på TAA, men blir usikker hver gang ordet CISCO dukker opp i hodet mitt. NSG og RCL er jo også ganske sikrere lodd. Vi får se. Noen som har noen tips om en "sikker" aksje?

Link to comment
Share on other sites

Du fikk en kjempeflott trade i CNR, ikke irriter deg over at den kunne vært bedre. Du må alltid følge magefølelsen, hvis ikke begynner du snart å gjøre dumme ting.

 

Jeg liker dårlig å gi direkte råd... Men mitt hjertebarn AKVR er etter min mening en ganske sikker investering, du bør se ann aksjen frem mot 4Q som kommer førstkommende mandag, denne uken vet jeg ikke helt hvilken vei aksjen går.

 

Det som er spennende med AKVR er oppslplittingsplanene ledelsen går svanger med, de skal sannsynligvis presenteres på generalforsamlingen 19.03.

 

Så mitt tips er at aksjen vil gå meget bra mellom 4Q og generalforsamlingen. Og det kan nok være lurt å kjøpe aksjen denne uken.

 

Se forøvrig AKVR tråden her på forumet.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Bare pass på at du ikke blir forelsket i AKVR. Det er det som er skummelt med aksjer man sitter long i.

 

Noen som forresten vet hvilke aksjer Nordea har kjøpsanbefalinger på? Finner ikke igjen passordet til aksjehandeltjenesten. Irriterende. Har byttet megler og har derfor ikke brukt tjenesten på en god stund (betaler fortsatt).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...