Jump to content

Uke 09. Hva trader vi?


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Forstår meg ikke helt på tankegangen til GRO-aksjonæren som legger ut 2400 aksjer til salgs på kurs 200. Venter han å selge alle disse i dag? I så fall tror jeg nok han tar rimelig feil.

 

Kjøperne vil kun ha 1450 aksjer, 50 aksjer kjøpes på 199. Hvis aksjonæren leser dette vil jeg si til han: Du presser bare prisen ned. Hadde du ventet litt lengre, og lagt ut litt færre aksjer om gangen hadde sjansen for å få solgt vært større...

Link to comment
Share on other sites

Hvis noen lurere så ble jeg sittende med mine CNR aksjer over natten, under sterk tvil. Nå har jeg fulgt handlingen over flere dager, og spesiellt mye i dag. Konklusjonen er at denne aksjen blir kjørt av meget flinke tradere med stor kapital. Spesiellt handeler fra NON og DNM trykte akjskursen både opp og ned i dag.

 

Ett annet merkelig fenomen er at aksjen notert i USA alltid tar av etter at handelen har stengt her hjemme. Når OSE stengte ble GUSH tradet rundt 0,90- (6,345-) og aksjekursen stoppet på 6,37- på OSE. Nå i ettermiddag har GUSH steget over 10% til rundt 1,- (7,05-). Hvis dette holder ut kvelden tror jeg CNR skal lukte på 7 tallet i morgen tidlig. Det skulle ikke forundre meg om de samme aktørene kjører kursene på begge sider av Atlanteren, men volumene er jo høye... Vel, ble litt mye spekulasjon dette, men jeg er hvertfall glad jeg ble sittende ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...