Jump to content

Episode 532 - Fredag 28.04.06


Pirelli

  

43 members have voted

  1. 1. Hva skjer i ettermiddag?

    • Ny kollaps
      9
    • OSE drar seg i pluss
      11
    • Flatt herfra
      23


Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Hei..

 

Her er en utfordring.

 

Hvorfor skal jeg kjøpe AKD?

 

eller

 

Hvorfor skal jeg ikke kjøpe AKD.?

 

Solgte meg ut av NHY og DNO i dag.

Har lest meg litt opp på AKD, men er fremdels usikkerpå om det er det rette valget.!?

 

Ser det er en del her inne som har troen på at det er penger å hente i denne aksjen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk kjøpt DNO på 59,25 i går og var ikke så voldsomt fornøyd med den handelen. Men heldigvis var jeg på plass når aksjen gikk amokk for rundt 40 min siden og fikk lempet ut hva jeg hadde på 65,25. Dermed ble jo dette en svært lukrativ dag likevel!

 

Lurer litt på om jeg skal sikre meg DNO på nytt, kanskje en inngang rundt 59,25 igjen hvis jeg er heldig ;)

Link to comment
Share on other sites

Overraskende sterkt fra riggselskap

Det amerikanske riggkonsernet Pride International slo markedets forventinger i første kvartal etter ny sterk oppgang i inntektene.

 

Av Arne Lunde Pride International som blant annet sitter med en flåte på 61 borerigger offshore, hadde driftsinntekter på 566,9 millioner dollar i første kvartal. Den sterke oppgang i riggraten ligger bak oppgangen på 100 millioner dollar i inntektsøkning sammenlignet med samme periode i fjor.

 

Nettoresultatet endte på 69,7 millioner dollar, eller 40 cent pr. aksje. Det inkluderer en gevinst på salget av en boligrigg på 17,5 millioner dollar, eller 10 cent pr. aksje. I samme periode i fjor hadde riggkonsernet et overskudd på 18,3 millioner dollar.

 

Ifølge estimater innhentet av Thomson First Call hadde Wall street ventet driftsinntekter på 558 millioner dollar, og et overskudd på 29 cent pr. aksje.

 

Pride melder om økning dagratene for alle sine rigger uansett region, men uthever spesielt rateoppgang for selskapets semi-rigger i det vestafrikanske markedet og Middelhavet, samt jackup-flåten i Mexicogolfen.

 

- Vi er fornøyd med våre resultater for første kvartal som reflekterer styrken i offshore boremarkedet, spesielt på grunt vann i den amerikanske delen av Mexicogolfen, men vi fornyer kontraktene for våre rigger på rekordrater, sier konsernsjef Louis A. Raspino i Pride i en kommentar.

 

Pride har en flåte på 61 ulike boreenheter for offshorearbeid, en flåte av 227 landborerigger.

Link to comment
Share on other sites

Fra DN.no

 

Kronen styrker seg videre mot dollar og euro. For USA-ferierende er det helt

topp. For norsk industri er det "helt pyton".

 

Har sittet å fulgt Dollarkursen hele dagen og er forundret over hvor lite oppmerksomhet dette får. Det er liksom kun olja det trades etter.

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

Her er en utfordring.

 

Hvorfor skal jeg kjøpe AKD?

 

eller

 

Hvorfor skal jeg ikke kjøpe AKD.?

 

Solgte meg ut av NHY og DNO i dag.

Har lest meg litt opp på AKD, men er fremdels usikkerpå om det er det rette valget.!?

 

Ser det er en del her inne som har troen på at det er penger å hente i denne aksjen.

AKD er enten:

-trading 37-41 (43?) kroners range;

eller

-langsiktig

 

For trading finnes det mer spennende alternativer synes jeg.

En bra aksje dersom du vil putte den i skuffen minst 6(?) mnd.

Link to comment
Share on other sites

TGS:SKAL HA FÅTT KONTRAKT PÅ IKKE-EKSKLUSIV 2D-KONTRAKT I SOMALILAND

 

Oslo (TDN Finans): TGS-Nopec skal ha fått kontrakt for skyting av ikke-

eksklusiv 2D-seismikk i forbindelse med Somalilands kommende lisensrunde i

2007.

 

---

Har lest meg litt opp på AKD, men er fremdels usikkerpå om det er det rette valget.!?

Ser det er en del her inne som har troen på at det er penger å hente i denne aksjen.

 

Skal du kjøpe den, vent til den går ned til 37 eller under igjen

 

 

Re-shortet DNO på 62,50

Link to comment
Share on other sites

TGS:SKAL HA FÅTT KONTRAKT PÅ IKKE-EKSKLUSIV 2D-KONTRAKT I SOMALILAND

 

Oslo (TDN Finans): TGS-Nopec skal ha fått kontrakt for skyting av ikke-

eksklusiv 2D-seismikk i forbindelse med Somalilands kommende lisensrunde i

2007.

 

---

Skal du kjøpe den, vent til den går ned til 37 eller under igjen

Re-shortet DNO på 62,50

 

DU bør vel muligens dekke deg inn i DNO før helgen er det ting som tyder på...

Link to comment
Share on other sites

Mislykket forsøk på å få ut SIN på 125,-i første omgang. Slik markedet er nå + fredag + langhelg gjør at jeg tar tror den kan plukkes inn lavere i ettermiddag.

Tar like godt en tur på polet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Da hoppet jeg inn i AKVER og AKER igjen. Maatte de begge stige mot boersslutt.

 

Amen...

 

Eksamenslesing neste; Finans - verdsettelse av aksjer. Med tanke paa mine bevegelser i dag ligger jeg an til stryk.

Link to comment
Share on other sites

Lakseprisene opp:

 

LAKS:PRISEN FOR 4-5 KG LAKS ESTIMERES TIL 37,45 KR I UKE 17 (36,53)

 

Oslo (TDN Finans): Prisen for fire til fem kilos laks er estimert opp 0,92

kroner til 37,45 i uke 17 fra oppnådd pris på 36,53 kroner i foregående

uke.

 

Det fremgår av statistikk fra fiskeri- og havbruksnæringens landsforening

(FHL).

 

Prognosen for prisen på fire til fem kilos laks for uke 17 varierer mellom

36,00 og 38,60 kroner.

 

Fire til fem kilos laks utgjorde 25,7 prosent av faktisk kjøpt fisk i uke

16. Tre til fire kilos laks hadde en andel på 26,4 prosent.

 

Det totale volumet i uke 17 ventes å bli 9.093 tonn, opp fra nivået i uke

16 på 8.561 tonn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger bare overfladisk med for tiden og sitter uten aksjer igjen. I fugleperspektiv tror jeg trappen nå vender nedover frem til ut på sommeren eller høsten, og hvem vet hva som skjer da?

 

Jeg følger mest med på det jeg kan best, nemlilg IT, og ser etter små lekkerbiskener som faller "for mye". Jeg tror mange små, kanskje unge superspekulanter med lånte penger har kjøpt f.eks. Ignis og TST for dyrt nå, og noen kommer til å panikkselge når belåningen krever sitt.

 

Jeg tror heller ikke Tomra kommer med Tesco-nytt før tidligst til sommeren. Dette er nok en tålmodighetsprøve som alltid med Tomra, og jeg antar at de strides om rettigheter til etterbehandling av den sorterte søppelressursen. Det er kanskje ikke avklart i intensjonsavtalene som ble inngått i.f.m. pilotprosjektene.

 

Så som sagt, jeg lener meg tilbake og ser på, med penger i banken.

Så der kom det baisse-innlegg fra en som venter på bedre inngang... -så er det også sagt!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke satt meg inn i SUB, men er dette en god kjøpsanledning kanskje?

Det kommer jo an på om du tror børsen generelt skal korrigere lenger ned. Har du tro på det, -ikke kjøp (noe som helst).

Er du mer optimistisk burde dette være en god inngang.

 

Oppdaterte kursmål:

DnB 155

Pareto 150

Enskilda 130

Merril Lynch 140

Link to comment
Share on other sites

Dekket DNO i minus, ser ikke ut som den vil særlig mye ned idag dessverre. Tror nok det er Vollvik som pløyer inn igjen i DNO

 

Tapte det jeg tjente på den tidligere shorten i DNO og litt til, men ble bare et par 1000 i minus totalt

 

Win some, loose some :smile:

 

Den var du jaggu heldig med thomas!

Det skal godt gjøres å få den billigere (håper og tror jeg).

 

Det tror jeg også... Jeg har sittet short i SUB en god stund, og kontinuerlig tradet den, fikk endelig dekket igår... Innsidesalgene og OSE nedgang innhentet endelig SUB, og gruset den ned i 100 spenn. Der gikk jeg long nå, og regner med å ikke selge den helt ennå :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...