Jump to content

Episode 532 - Fredag 28.04.06


Pirelli

  

43 members have voted

  1. 1. Hva skjer i ettermiddag?

    • Ny kollaps
      9
    • OSE drar seg i pluss
      11
    • Flatt herfra
      23


Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Endelig på nett igjen etter flytting..

 

Det vi så i okt/05 var oljeprisfall/USA mye ned/kraftig stigning...da skal man gjerne mye ned..

 

Nå vil jeg tro at det kun var en større gevinstsikring/teknisk korreksjon vi så idag og at trenden vil holde seg.

 

Tror nå jeg... :shok:

 

Javel, turbulent sell-off dag på OSE. Vanskelig å spå hvorvidt dette vil fortsette utover eller om det går oppover igjen i morgen. Usikkerheten råder.

 

 

____

Link to comment
Share on other sites

Tradet ACY, AKY, AKVER, DNO, FOE, PGS, SDRL, STL, SUB, TGS... At alt gikk i pluss utenom STL er jo bare et jævla mirakel. Misset AKD dippen, men men, kan ikke treffe alle. Shortet og longet samtlige aksjer, høy puls idag :)

 

Tror du må gi meg et kurs! Hva er å longe forresten? Satt du ikke med aksjer på starten av dagen du? Tok du tap med en gang og gikk så på short?

 

 

Å longe er å kjøpe en aksje, håpe på oppgang, og så selge høyere. Shorting det motsatte, selge aksjer man ikke har, og så kjøpe tilbake når den går ned.

 

Tror ikke jeg er den rette til å gi noen et kurs, selv synes jeg at jeg har tjent alt for lite penger så langt i år, i forhold til omsetning. Dette er ene og alene pga jeg shorter for mye, og det har ikke alltid lønnet seg når OSE kun går opp, opp, opp... :sad:

 

Jeg satt med aksjer på starten av dagen ja.. I FRO og GOGL, har vært long der en stund. Jeg satt allerede short i ACY (tidligere STO) og SUB. På begynnelsen av dagen longet jeg faktisk STL 2 ganger, og tjente begge gangene, men tredje gangen gikk det galt. Når den gikk ned så sykt på slutten (helt nede i 199,50), så tok jeg tapet når den gikk opp igjen på 202. Etterhver som Statoil sank, lempet jeg ut DNO short, og det gikk bra. Dekket under 58, og gikk long når STL steg igjen. Lempet de ut 1,50 i pluss tror jeg.

 

Ellers klarte jeg å treffe bunnen i AKY første gangen, og solgte på rekylen. Tok den inn igjen på slutten når MSI bøttet ut i blinde ned til 480 (idioter!). Etter min mening et soleklart kjøp når den går ned over 10% på de knall-tallene. Blir en fin long å selge i morgen over 500 :)

 

NHY gikk ned over _FEMTI_ kroner idag, jeg burde shortet den, det var litt skandale at jeg ikke gjorde... Sukk. Jaja kan ikke få med seg alt :mellow:

 

 

Vet ikke hvilken megler du bruker Andreas, men skal du switche fort mellom long og short, ville jeg anbefalt å bruke nettet. Selv bruker jeg FIP, DNM, NON og PA, alle har nettløsning. Du kan ikke shorte på nett med DNM og PA, kun FIP og NON. En grei ting er at du kan ta en long, og hvis den går til helvete, så lemper du ut det dobbelte av beholdningen din, og snur til en short... Det gjør jeg ofte, uten at jeg skal si at det nødvendigvis passer så bra for deg.

Intradag så ser jeg stort sett kun på OSEBX og oljeprisen, pluss en del internasjonale nyheter. F.eks. ExxonMobil resultatet idag var en klar indikator negativt intradag, men også ting som FED sine rentesignaler, det siste var ganske bullish. Gikk automatisk long i DNO, FOE, PGS og SUB på den, og det snudde faktisk opp der og ble noen fine trades. Hadde såklart noe med at dagen gikk mot slutten også, men alle monner drar :smile:

 

 

Overnatter som sagt long i AKY, PGS og TGS, måtte det bli en kanon-rekyl imorgen! Fortsatt god kveld alle sammen.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Takker for forklaringen! Var det jeg trodde du mente, men lurte på om det kanskje var noen slags opsjoner eller noe sånt.. Jeg bruker Nordea, men holder på å flytte over til Nordnet pga lavere kurtasje, gratis realtime og mulighet til shorting. Skikkelig frustrerende at jeg ikke kan handle på 4-5 dager før en aksje-flytting.. Jeg er nok foreløpig en meget liten fisk i forhold til de fleste her på forumet, og sitter ikke med trading på fulltid (selv om det har blitt mer og mer i det siste). Begynte på børsen for litt over ett år siden, og har hatt noen hundre prosents avkastning.. Hovedsaklig i KVI og AKER, men har også rasket med meg en del i QEC og litt i DNO. Satser på at Revus og AKD skal dra meg videre fremover dersom korreksjonen uteblir. Skulle som sagt solgt AKY i går, men glemte det, og sitter over natten med håp om å berge stumpene. Har såpass troen på selskapet at å sitte en stund går fint.

 

Shorting tror jeg ligger litt frem i tid for min del.. I tillegg er jeg så godt som all-in til enhver tid, vil ikke ta sjansen på å sette meg i gjeld på aksjer.

 

 

Lykke til i morgen, folkens! Jeg tror vi trenger det!

Link to comment
Share on other sites

Overnatter som sagt long i AKY, PGS og TGS, måtte det bli en kanon-rekyl imorgen! Fortsatt god kveld alle sammen.... :smile:

 

I går var vi helt enige Thomas om hva denne dagen skulle bringe, i morgen er vi uenige.

Jeg tror ikke på oppgang i morgen heller jeg, OSX er ned 2,5% nå og oljeprisen bikker under 71$.

Er redd at det blir en ny dag med skrell for oljerelaterte, men er ikke sikker på om jeg går tyngre inn i morgen heller.

 

Sell in may, and go away, gjelder desverre i år (trur eg) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

I går var vi helt enige Thomas om hva denne dagen skulle bringe, i morgen er vi uenige.

Jeg tror ikke på oppgang i morgen heller jeg, OSX er ned 2,5% nå og oljeprisen bikker under 71$.

Er redd at det blir en ny dag med skrell for oljerelaterte, men er ikke sikker på om jeg går tyngre inn i morgen heller.

 

Sell in may, and go away, gjelder desverre i år (trur eg) :unsure:

Tror du har rett idet. Jeg tipper vi skal ned til 400. Holder ikke det ser vi fort 380 eller lavere.

 

Jeg solgte alt for en maaned men gikk inn i markedet igjen.. naa er jeg like langt...

Link to comment
Share on other sites

Tror du har rett idet. Jeg tipper vi skal ned til 400. Holder ikke det ser vi fort 380 eller lavere.

 

 

Slik som NHY og AKY ble trykket ned i søla i dag etter å ha levert gode resultater, betyr bare en ting i mitt hode : Om ikke dette var toppen så er den i allefall veldig nær. Det er typisk at større aktører som bare venter på å gå over i cash selger på en dag med gode resultater.

 

NHY har bare 3 ganger det siste året vært solgt med slikt enormt volum. Denne gangen med saftig nedgang i kurs. Ca det samme gjelder for AKY.

 

Vel, vel....de neste dagene vil vise om jeg tar feil igjen. (Begynner jo å bli en vane å ta feil siden jeg har sittet med alt for stor cashbeholdning siste 2 mnd)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i minus siden jeg solgte aker i feb/mars. Vel. Bartender; La ossbare lene oss tilbake. AKD er 3sifrret neste år, bare la den jobbe mens den ligger i skuffen.Jeg trordette er en mindre korreksjon enn i oktover og at vi skal i 500 for OSE iløpet av detneste året.

 

Ivers

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i minus siden jeg solgte aker i feb/mars. Vel. Bartender; La ossbare lene oss tilbake. AKD er 3sifrret neste år, bare la den jobbe mens den ligger i skuffen.Jeg trordette er en mindre korreksjon enn i oktover og at vi skal i 500 for OSE iløpet av detneste året.

 

Ivers

 

Har saftig tap på AKD aksjene mine Ivers så jeg håper du har rett :smile:

 

Sitter med litt bitter-søt smak siden jeg ikke tryna ut hele pakka når jeg gikk på byen for å drikke kaffe i dag. Vektet meg ned til 50% av sitsen, men sitter fortsatt med 7 k AKD. Trodde i et mikrosekund at AKD skulle gå opp igjen utpå ettermiddagen da den plutselig gjorde et hopp over 40, men akk hvor kort et sekund kan være :unsure:

 

I oktober holdt AKD seg nokså godt i forhold til andre aksjer. Får håpe den er sterk denne gangen også om det er en Oktober-Reprise vi får nå.

Link to comment
Share on other sites

Sitter med totalt - sier og skriver 200 - tohundrede Tomra aksjer.

Dette som resultat av en innkjøpsrunde som aldri fikk fullført seg i ettermiddag. Fikk derfor heller ingen god utgang på dem.

 

Måtte derfor OSE falle, falle og falle i morgen. :laugh: Har ikke tenkt å brenne inne med noen større poster kjøpt på høye kurser i morra. Slik som jeg gjorde før påska. En korsfestelse i året er nok :laugh:

 

Da mandag er 1.mai- og børsstengt, tegner det til at mange vil ut i morra og.

 

Plukker gjerne noen "blomster" på veien nedover i morra - ja, gjerne på veien utover i mai og.

 

Deilig å sitte på nippet 100% i cash på en dag som dette...

Link to comment
Share on other sites

pplot.php?index=OSEBX&exchange=OSE&from=

OSEBX fra 15.09.05 til 25.10.05

 

I oktober falt OSEBX ca 50 punkter fra 330 til 280 i løpet av 3 uker, dette tilsvarer rundt 18% fall fra topp til bunn. Den definitive bunnen av denne korreksjonen ble satt 19.10.

 

USDNOK utviklet seg forholdsvis flatt i denn perioden (fallt fra 6,6 til 6,45). Oljen derimot fallt fra midt på 60 tallet og ned på 50 tallet.

 

Det var altså ikke noen dramatisk utvikling i rundt valuta i oktober, derimot var nok oljen og ett 6 månders nærmest kontinuerlig opptur i forkant av korreksjonen mer forklaringen.

 

Nå har vi også hatt mange måneders kontinuerlig opptur, men vi mangler ett kraftig fall i oljeprisen. Faller oljen fort ned mot 60 blank i dagene som kommer tror jeg vi skal langt ned.

 

De nærmeste dagene blir usedvanelig spennende... :clapping:

Link to comment
Share on other sites

Kommentar fra Investtech til teknikerne;

 

Etter meget sterk oppgang over lang tid, falt hovedindeksen kraftig tilbake på torsdag. Vi fikk til slutt et fall 2.7% etter at indeksen var ned nærmere 4% i løpet av dagen. Dette er et alvorlig varsel til investorene om at det ikke bare går oppover i aksjemarkedet, og psyken til mange har nok nå fått seg en knekk. Dette kan dermed varsle starten på en videre korreksjon ned.

 

Det høye volumet på nedgangen og negativ divergens i RSI styrker dette synet. Det er noe kortsiktig støtte ved ca 400 poeng, men på lengre sikt må vi helt ned mot 330 poeng for å finne støtte, slik at nedsiden er ganske stor. På den annen side er trendbildet fortsatt klart positivt, spesielt på lang sikt. Det er motstand ved 423 poeng, og notering over dette nivået vil være et kjøpssignal. Motsatt vil en notering under støtten ved 400 poeng være et salgssignal.

 

Alle hausseindeksene har fortsatt ned sist uke, og har dannet klare topper i chartene sine. Dette viser at den høye temperaturen i markedet er i ferd med å avta, og at markedsaktørene blir mer kritiske. Det er imidlertid fortsatt langt over halvparten av aksjene som er teknisk positive.

Vi nedjusterer med dette vårt syn på markedet fra svakt positivt til nøytralt. Brudd under ca 400 poeng vil være et kortsiktig salgssignal, mens brudd over 423 poeng vil være et kortsikig kjøpssignal.

Link to comment
Share on other sites

Har saftig tap på AKD aksjene mine Ivers så jeg håper du har rett :smile:

 

Sitter med litt bitter-søt smak siden jeg ikke tryna ut hele pakka når jeg gikk på byen for å drikke kaffe i dag. Vektet meg ned til 50% av sitsen, men sitter fortsatt med 7 k AKD. Trodde i et mikrosekund at AKD skulle gå opp igjen utpå ettermiddagen da den plutselig gjorde et hopp over 40, men akk hvor kort et sekund kan være :unsure:

 

I oktober holdt AKD seg nokså godt i forhold til andre aksjer. Får håpe den er sterk denne gangen også om det er en Oktober-Reprise vi får nå.

 

 

AKD var ikke på børs i oktover, så der blingser du.

AKD har derimot ikke gått noen ting sidenden kom på børs. Selv har jeg også satset kun på akd(ikke vektet ned) og vurderer det slik at markedet skal opp på sikt. OSE vil aldri "krakke" eller falle tilbake på ett års sikt, så lenge oljen er over 60. Den er i over 70 nå, og jeg tror vi blir der. Bush sine subsidier viser jo at USAhar råd til å betalemer for oljen, og Irans stanhaftighet vil holde frem. Så på CNN i natt, der de tok opp problematikken med at Kina trenger stadig mer energi, og den store tilflytningen av arb.kraft frabygd til by. Kina jobber med å få til en avtale, om de ikke har detalt med Nigeria om oljeforsyning. Her gjelder det å sikre levering fremover. Oljen er fremtiden, og ingen IT-boble. Dette vet du minst like godt.

 

TIlbake til AKD. Den har jo ikke utløst noen triggere. De vil erklære opsjon og emisjon til sommern, siden opsjonsmuligheten går ut da. Dessuten; OCR og så AKD får nok kontrakt i år. Videre er jo AKD sine rigger, i allefall de på opsjon, garantert jobb for AKER EXPO, som ved å få statsståtte på28% av borekostnadene(det får de) vil kunne gi AKD så høye rater som mulig, siden AKER sitter på begge sider av bordet, og vil være tjent med dette.(staten betaler jo nesten hele gildet..)

 

I oktober var AKER i 190 førnedturen, og 130 på det værste. Selv med kjøp på 195, så hadde man idag doblet pengene, 7mnd etter... Jeg tror også mandobler pengene i AKD,se bare på AJCK, som iløpet av ett år gikk 3gangern, ed levering i 2007. SDRL, også, over doblet pr.d.d.,og kom på blørs likt med AKD.

 

AKD er et sikrere kort,men siden det er litt langt frem har den ikke blitttatt tak i ennå. Dette kommer,derfor anbefaler jeg in strategi. Prøv å ikke bry deg om hva kursen er fremtil sommeren, emn ha den som en long, og ta heller stilling til om du vil sitte ett eller to. Om2 år er jo e rigg ferdfig, og den neste rett tundt hjørnet... I dag skal vi vel ned litt igjen,men jeg selger ikke denne under 100... God helg:)

Link to comment
Share on other sites

God morgen!

 

Jeg har sjelden vært i så stor tvil om hva dagen skal bringe som nettopp idag. Det kan bli alt fra at det kraftige fallet fortsetter til en kraftig rekyl. Oljen har fortsatt ned etter at OSE stengte igår og i Asia er det helrødt. I motsatt retning virker at i USA var det en ganske pen utvikling igår.

 

OSE er som en topptrent bokser. Den fikk seg en på trynet igår og måtte ta stående telling. Gjør den som tidligere: rister litt på hodet og kommer kraftig og uimotståelig tilbake? Jeg tror faktisk det. Håper det også da jeg benyttet dagen igår til å kjøpe mer GGS. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

God morgen godt folk.

Oljen er litt ned idag også......

 

Oljeprisen ned for femte dag på rad

Oljeprisen fortsetter å falle fredag morgen.

 

 

TDN Finans

 

Bloomberg News forklarer prisfallet med spekulasjoner om at den amerikanske bensinproduksjonen er tilstrekkelig for å møte sommeretterspørselen i USA.

 

Bensinfokus

-Bensin vil være hoveddriveren fremover mot sommeren. I neste uke vil vi se trekk i råolje og bygging i blyfri-lagrene og fyringsolje, og det kommer til å ta markedet lavere, sier direktør Mark Waggoner i Excel Futures til Bloomberg News.

 

Samtidig sier Michael Lynch i Strategic Energy & Economic Research at det fortsatt er fem uker til kjøresesongen i USA begynner, og at han tror lagrene vil være tilstrekkelige.

 

Bensinkontrakten for mai, som går av fredag, falt inntil 0,8 prosent til 2,055 dollar pr gallon i senhandel etter å ha falt 2,9 prosent onsdag. Juni-kontrakten, som var mest handlet, falt 1,79 cent til 2,039 dollar per gallon, etter å ha falt 3,2 prosent onsdag.

 

Faller

Den amerikanske referanseoljen WTI 1. posisjon, som er junikontrakten, er ned 0,27 dollar til 70,70 dollar fatet fredag morgen etter å ha sluttet ned 0,96 dollar til 70,97 forrige handledag. Kontrakten var notert til rundt 71,30 dollar fatet i 16:30-tiden da Oslo Børs stengte torsdag.

 

Brent 1. posisjon, som er junikontrakten, sluttet på 70,91 dollar torsdag, tilsvarende en nedgang på 1,18 dollar fra sluttnoteringen handledagen før.

 

Brent spot var notert til 70,82 dollar pr fat forrige handledag, mot 72,31 handelsdagen før.

 

 

Publisert: 28.04.2006 - 07:42 Oppdatert: 28.04.2006 - 07:47

http://www.dn.no/forsiden/energi/article771759.ece

Link to comment
Share on other sites

Delte meninger om utviklingen i dag. Selv heller jeg mest mot nok en rød dag, om ikke av samme kaliber som i går. Men, jeg er usikker.

Olje ned, USA opp (Asia ned, men det betyr ikke så mye).

 

Håper jeg tar feil...

Link to comment
Share on other sites

Resultatrapporter

 

28/4 Aker Seafood 1. kvartal

28/4 Aktiv Kapital resultat 1. kvartal

28/4 Diagenic 1. kvartal

28/4 Eastern Drilling resultat 1. kvartal

28/4 Fred Olsen Energy resultat 1. kvartal

28/4 Goodtech resultat 1. kvartal

28/4 Høland Sparebank resultat 1. kvartal

28/4 Indre Sogn Sparebank resultat 1. kvartal

28/4 Itera resultat 1. kvartal (flyttet fra 25/4)

28/4 Itera resultat generalforsamling

28/4 Ocean Rig 1. kvartal

28/4 P4 Radio Hele Norge resultat 1. kvartal

Link to comment
Share on other sites

Var for opptatt på jobb i går så jeg gikk heldigvis glipp av det meste av "moroa".

Tror rigg får en dårlig dag i dag, med OSX ned 2% i går. Liker heller ikke helt MACD i SIN. La derfor ut noe SIN for salg. OCR sitter jeg med foreløpig, og AKD vet da pokker? Har snitt på ca 37,90 så vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Mornings!

 

Jeg sitter og følger med på SINVEST, det er aksjen jeg kjenner best nå og jeg liker ikke helt hva jeg ser.

Den synker og volumet øker på så dette kan gå begge veier på kort sikt, ja ja jeg er glad jeg sitter igjen med "bare" gevinstaksjer der. :cool:

 

Men som nevnt i forgårs + i går, jeg finner ikke tiden moden for å gå tungt inn nå, dette kan skli lenger nedover det, futtene i USA er røde og oljeprisen vet ikke helt hvor den skal. Det blir en veldig viktif dag på OSE + USA i kveld mht utviklingen videre nå.

Link to comment
Share on other sites

God morgen gutta !

 

NHY:CHEUVREUX OPPGRADERER, UBS HØYNER KURSMÅL

 

Oslo (TDN Finans): Cheuvreux oppgraderer Norsk Hydro fra underperform til

outperform.

 

Det melder Bloomberg News fredag.

 

Samtidig høyner UBS kursmålet fra 980 til 1.025 kroner.

--

 

Jeg lempet ut AKY på 499 idag tidlig

Gikk long i DNO på 57 blank, SDRL på 103, SIN på 122 blank (nå er vi i samme båt Hoffa)

 

Wish me luck, 100% long nå!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...