Jump to content

Traders Pit - Episode 02


Pirelli

Recommended Posts

Kommende uke blir meget spennende for meg, og flere av AF's mest aktive medlemmer i og med at AKVR kommer i 'spill' fra i morgen. Utslagene blir utvilsomt store, og jeg tror på utslag riktig vei...

 

I tillegg blir NOI en tradingfavoritt kommende uke antar jeg, se NOI topic under Aksjeprat for detaljer.

 

Jeg siterer Pathfinder's siste innlegg fra den forrige tråden om MEC som tradingkandidat kommende uke, samtidig oppfordrer jeg andre til å dele sine tradingkandidater her i 'pitten'.

 

MEC har falt kraftig etter fremleggelsen av kvartalsresultatet. Ikke fordi resultatet var dårligere enn hva ledelsen hadde lovet, men aksjen var overhaussed og investorene hadde for høye forventninger.

 

Aksjen står nå i 12,70. Den er ikke spesielt billig på dette nivået, men jeg tror ikke den skal mye ned fra dette nivået. Det er litt for mange MEC "fantaster" til at den kommer til å falle mer. Den underliggende driften er nå OK og selskapet vil kanskje klare overskudd i år, kontantstrømmen vil være positiv og emisjoner vil da unngåes.

 

Jeg tror MEC vil ligge mellom 12 og 18 kroner de neste to månedene.

 

Produktene er lovende og selskapet vil nok få flere nye produkter godkjent for salg i 2004. Det vil derfor være gode muligheter for positive børsmeldinger som kan føre til pene kursløft.

 

Intraday så svinger MEC bra og det er store prosenter å hente på daytrading i aksjen.

 

MEC er OK på kort og lang sikt. Kortsiktig kan vel bransjens presentasjon for finansanalytikerne onsdag 3 mars ha en kursdrivende effekt de neste børsdagene. Her tror jeg at MEC vil komme meget bra ut.

 

Ta profit etter at den har gått en 15-20% er mitt råd. Hvis det ikke er noe eksepsjonelt på gang som store samarbeidsavtaler eller oppkjøp.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Er litt skuffet nå med tanke på restruktureringsplanen i AKVR. Syns ikke det har lykkes med forenklingen som skulle vise verdiene. Tvert imot så dette med første øyekast mer komplisert ut en noen gang... Men dette må nok synke inn både hos meg og resten av markedet, foreløpig har jeg bare bladd fort gjennom...

 

Jeg er fortsatt optimist med tanke på kursutviklingen fremover, men starten er som sagt litt skuffende. Vi får se i ettermiddag ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Pent volum på AKVR første time, og kursen stabiliserer seg rundt slutt fredag. Tror nok vi får en pen oppgang frem mot slutt i dag når splitten er nærmere analysert av meglerhusene.

Link to comment
Share on other sites

Trader ikke denne personlig i dag, men noen gjør det.

 

Odfjell - ODF. Hvordan kan den handles for samme kurs som på fredag når et skip eksploderte i helga?

 

Håper på svar da min logikk ang aksjemarkedet ikke får dette helt til å stemme..

Link to comment
Share on other sites

Gikk inn i AKVR med en fillepost i morgentimene i dag. Burde jo være et sterkt salgssignal i seg selv... :wink:

 

Ellers går det meste sånn passe til... Men med små steg så langt.

 

Venter på at ting stiger litt til før jeg kvitter meg med noe. Vet ikke helt hva som eventuelt ryker først ut. Men er temmelig sikker på hva som ryker sist.

 

Nå: AKVR, FJO, TOM, WIC.

Link to comment
Share on other sites

Selv om det er kommet mange betenkeligheter og innspill i forbindelse med omorganiseringen av AKVR, så må man ikke glemme at verdiene ligger der og er fortsatt kraftig underpriset. Tror vi får et løft i aksjen etter hvert som flere analyser kommer frem.

Link to comment
Share on other sites

Enig med AKVR betraktninger Laphroaig, tror vi ser ett løft i kursen utover uken så jeg velge å sitte med mine aksjer i AKVR selv om aksjekursen nå dropper og ratio ser elendig ut.

 

CNR avventer nok USA's åpning nå, denne har hatt store utslag tidligere og GUSH pleier ikke å ta av før etter at OSE har stengt. Spennende aksje med store trading muligheter, men her må man ha baller ;)

 

Jeg kjøpte MEC i morgentimene, kunne timet kjøpet bedre men tror aksjen har bunnet ut nå. Min inngang er 11,50- og aksjen trades nå på 11,30- Tror den skal over 12,- igjen før stengetid.

 

NHY ser også ut til å ha mer å gå på, med stigende aluminiumspriser og rekordhøye oljepriser skulle det forundre meg lite om denne gikk rett til 550,- Den tar med OSE til 225!

Link to comment
Share on other sites

Uffda Corvus, NHY seiler i kraftig medvind. Men min trackrecord på å spå aksjers utvikling har ikke akkurat slått til i dag :evil: Håper uansett det er lenge til puttene dine forfaller.

 

Jeg har en slitsom dag i aksjemarkedet i dag :cry: Får trøste meg med at i morgen er en ny dag...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...