Jump to content

Traders Pit - Episode 03


Pirelli

Recommended Posts

Starter en ny topic, den gamle låses.

 

Ser ut som en del av aksjeforumets tradere satset på NOI i dag, jeg gjorde også det. Litt uffen inngang på 3,17- Men jeg har troen på NOI fremover, og hvis det blir fall i morgen skal jeg dobble.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Enig, NOI ser bra ut på sikt, oljen flyter og produskjonen er godt i gang så vidt jeg skjønner.

 

Fatter ikke at aksjen ikke stiger opp mot verdiene?

 

Kjøpte selv litt på 3,17 for trade, men den havnet bare opp tre øre for så å fortsette ned.

 

På nedsiden er det vel god støtte omkring 3 kroner, så jeg tviler den havner under.

 

At den slakket av i dag kan være at NOF som også er eid av Fredriksen fikk en kraftig dupp på negative anslag fra et meglerhus.

 

Godt du er inne i aksjen Pirelli, kanskje vi får en dypere analyse av den i aksjepraten.

 

Appropos analalyse, jeg leser alltid søndagens aksjetips på HO, og der analyseres OSE ukentlig. Det er forbausende hvor rett den analysen har vært gjennom hele siste år. Nå advarte den litt om markedet vi er inne i sist søndag, så jeg er litt pesimist denne uka.

Link to comment
Share on other sites

Vel, fant tiden inne til å skrive mitt første innslag her, etter en ganske grei dag for meg på OSE.....

Tenkte selv på NOI i dag, men siden CNR steg bra i USA i går, slo jeg til på åpningskurs 6,36 i dag, og solgte alt på oppløpssiden for 6,86 i snitt, som jo gav en fin gevinst på 90k aksjer (men veide ikkje opp for tapet jeg i går tok i JIN :oops:,men fikk nå inn 1,50 x 10k på restbeholdning der også, så gav litt mindre tap).....

 

Sitter langsiktig (og venter på analytikerenes bebudede oppgang :?: ) i SUO, og solgte meg dessverre for tidlig ut av GGS (da den passerte 4,10 :cry: ), så har dere nå litt bakgrunn om jeg skulle begynne å komme med råd tips (som kan være alt fra glimrende til idiotiske ut fra egen erfaring.....)

 

CNR skulle jeg visst holdt videre på,er nå 19:00 oppe i 1,10$ => 7,80 NOK....

Link to comment
Share on other sites

Til dere som sitter i CNR kan jeg anbefale denne lesingen, en serdeles hyggelig graf:

 

http://realtime.bigcharts.com/chart.asp?ty...=1day&symb=gush

 

Men så til hva morgendagen bringer hos oss. Hvis vi får en slik oppgang her hjemme, eller noe som i det heletatt ligner litt. Vil det da bli tatt ut mye gevinstsikring, eller vil de fleste vente noen dager for å se hvor dette bringer?

Link to comment
Share on other sites

er det noen som er enig i at å gå short i FRO kan være en idé nå, eller er det bare jeg (og CAR) som mener den nå har komt nokså høyt ?

 

Ellers må jeg gjenta meg selv angående CNR, føler meg en smule irritert over at ikke holdt på de 90k der :banghead: men,men.....

Link to comment
Share on other sites

Ellers må jeg gjenta meg selv angående CNR, føler meg en smule irritert over at ikke holdt på de 90k der  :banghead:  men,men.....

 

Du er ikke alene om å ha solgt CNR og angret på det. :cwm10:

Tviler på at det går ann å komme seg inn til "normal" kurs idag, men jeg skal prøve! :glasses3:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror CNR kommer til å åpne rimelig høyt iforhold til gårsdagens kurs. Men etterhvert så kan nok nedgang være et faktum. Det er nok mange tradere som kjøpte igår, som vil selge idag hvis den går opp mye. Og hvis mange skal ut av en aksje, ja da går det nedover. Men denne skal jeg følge med idag.

 

Noen andre aksjer som kan bli dagens trader-aksje? Selv sitter jeg på 12k NOI aksjer som jeg tror jeg skal kvitte meg med idag, hvis kursen går opp. Noe jeg tror den gjør. Har et snitt på 3,06kr...

 

Hvordan tror dere AKVR vil oppføre seg idag? Undertegnede tror den kan fortsette oppgangen fra igår, og kanskje bevege seg mot 145kr...(Håper selvfølgelig det også da! :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Ser at dere ikke tar fri fra dette forumet midt på dagen heller?

Jeg prøvde meg på MEC i dag, har tradet mye med godt resultat i den før. Betalte nok litt mye 12, men kommer der noe positivt under møtet i dag får vi en rekyl som jeg vil benytte meg av.

Ellers så gleder deg meg å se hvor utrolig sterk SIN er om dagen, jeg tror nesten den vil holde stillingen i morgen når emisjonsaksjene slippes.

Ellers så siter jeg med amme porteføljen

Link to comment
Share on other sites

Prøvde meg på en liten trade i SIN, men det ser ikke ut som jeg får den tilbake.

 

Skulle tro at den ville falle litt av når emisjonsaksjene kommer i spill i morgen, men for øyeblikket er den meget sterk og signaliser egentlig solid oppgang. Får prøve å lure posten tilbake i løpet av dagen.

 

Ellers vil jeg stort sett være avventende med markedet videre i dag og se kursutviklingen an.

 

Ha en fin dag, alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

NOI traden min fra i går har jeg fremdeles, hvis man samenligner CNR og NOI utfra dagens situasjon, samt tar med hva som kommer de nærmeste månedene kan jeg ikke skjønne annet enn at jubelen i CNR kommer til å smitte over på NOI etterhvert...

 

Defor har jeg litt perspektiv på denne traden, mulig den kommer til å pendle mellom 3 og 3,20 en stund... Men når den mye omtalte tredje brønnen kommer i produksjon blir det bonanza ;) Dersom vi nærmer oss 3,- igjen vil jeg snitte meg ned, nåværende inngang er 3,17-

 

AKVR faller litt tilbake i dag, men det tar jeg med stor ro, jeg er veldig komfortabel med planene om oppsplitt og tror vi kommer til å se posisjonering utover i mars.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

MEC stiger, så det ser kansje ut som den skal videre i dag? Jeg selger om jeg får rett, ellers ser det ut som SIN bare toger videre, tror mange hadde tenkt seg inn nå på lavere nivåer, der er noen som ligger og plukker "alt" som kommer, kansje Skeie er sulten ennå?

Link to comment
Share on other sites

Det er noen som pynter ordrebøker i NOI i dag ser det ut for. Det lå lenge en 250k kjøpsordre på 3,10- som ble fjerner når kursen nærmet seg... Håper ikke det samme skjer nå med 3,05- ordrene.

 

Jeg snittet meg ned på 3,08- siden jeg blir opptatt store deler av ettermiddagen.

 

8)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Har ikke gjort handler denne uka. Sitter på gjerdet inntil videre.

 

Lurer på om FJO har gjort sitt, eller kanskje plukker noen det jeg har lagt til salg?

 

WIC ser ut så der. Var litt usikker på hvilket fortegn jeg skulle velge på aksjekonkurransen, ble til at jeg valgte kjøp. Hittil har den falt litt tilbake denne uka. Regner ikke med at vi er på 0,55 etter fredagen. Teknisk skal det vel enten rase nedover eller stabilisere seg over ca 0,58 igjen. Litt for stille til at de store utslagene kommer. :? Men i skrivende øyeblikk ser det bra ut i ordrebildet. Var litt i stuss om det skulle ned til 0,53 for ca 1 time siden. Nå ser det ut til at noen har tenkt å plukke av 0,56. Vi får se, dvs jeg, hvordan det går. :wink:

 

AKVR sitter jeg i. Trolig den med minst post i selskapet her på forumet. Vet ikke hva som er mest praktisk, men det letteste er nok å sitte. Eventuelt selge før splitten skjer. Har så lite volum at hele den eventuelle gevinsten vil koke bort i å odd lot selge 3 små filleposter (eller 2). :?

 

TOM har hatt en langvarig sidelengs korreksjon hvor det synker litt for hver dag. Hadde to forsøk på å bryte opp over 47,50 som var mislykkede. Lurer litt på hvor langt det kan gå nedover om ikke noen nyheter kommer i nær framtid. Har brukt "fallet" til å vekte meg litt ytterligere opp. Salg tenker jeg ikke på en gang. 8) Inntil videre i alle fall. Litt fristende å prøve seg på å trade deler av det jeg sitter inne med, men de siste dagene har det ikke vært mulig i TOM. Sitter mer og venter på det store smellet, hvor pengene renner inn. :wink: Om jeg må vente lenge, kanskje det. :roll:

 

Har hatt et fantastisk år sammenlignet med fjoråret så langt. Men akkurat nå er porteføljen min like sør for pluss fortsatt.

 

Lykke til med tradene (hiver meg ikke på CNR-toget siden jeg vet omtrent nada om selskapet)!

Link to comment
Share on other sites

Limer inn ett innlegg fra Stocktalk som sammenligner NOI og CNR.

------------------------------------

Realiteter, for NOI - CNR

- Når vi snakker om olje utvinning, snakker vi då om fat/dag utvunnet og lagret??.

 

NOI tar i dag opp, 8000+3000 x 27,5 x 0,97=ca 2900 fpd. Fortjensten er (28,9US$ - 10 US$)= ca 54 000US$ pd netto. Avklart produksjon økning april -2004, 7 000 fpd.

NOI's andel = ca 1800 fpd. Totalt får NOI enbart fra Coral en produksjons på 4700 fpd, i 2004. Oljeprisen er forventet å

vare stabil i hele 2004. NOI vil da i 2004 få et resultat på, 4700 x 360 x 18 = ca 30 456 000 US$. EPS; 30 456 000 US$ / 142 416 936 aksjer = 0,214 US$ ( ca 1,71 NOK)

NOI forsvarer da en pris på; ca 18,81 NOK / aksje.

Kjøpskandidat - 1. mars 2004

Har steget 398% siden bunnen 1. april 2003 på 0.63. Northern Oil har brutt opp fra en tilnærmet horisontal trend. Dette signaliserer en fortsatt sterk utvikling, og aksjen har

nå støtte ved eventuelle reaksjoner tilbake mot taket i trendkanalen. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Aksjen har støtte ved ca 2.60 kr. Høy risiko

 

EK per aksje 1,31 Markedsverdi 434,37M

Fortjeneste per aksje(EPS) 0,46 Antall aksjer 142,42M

P/E 6,63

-------------------------------------------------------------

 

CNR's uppside finns i, NORIO MK 72 + Manavi M11. Klarer de og få disse to felt i produktion med utlovet resultat, ( > 20 000 fpd ) rettferdig gjør det dagens CNR pris.

 

CNR tar i dag opp, ca 1900 fpd x Fortjenste (11,51 US$ - 3,57 US$)=ca 15 086 US$ pd netto.

Produksjon 2004, 500 fpd?? .

Totalt får CNR en produksjons på ca 500? - 1900 fpd, i 2004. Oljeprisen er forventet å vare stabil i hele 2004. CNR vil da i 2004 få et resultat på, 1900 x 360 x 8,00 = ca 5 472 000 US$. EPS; 5 472 000 US$ / 105 770 000 aksjer = 0,0512 US$ ( ca 0, 41 NOK)

NOI forsvarer da en pris på; ca 4, 92 NOK / aksje.

Kjøpskandidat - 1. mars 2004

Har steget 2320% siden bunnen 10. mars 2003 på 0.25. CanArgo Energy Corp. ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. RSI er imidlertid overkjøpt,

noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon ned snart bør komme. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt. Aksjen har støtte ved ca 2.50 kr. Høy risiko.

 

EK per aksje - Markedsverdi 728,73M

Fortjeneste per aksje(EPS) -2,83 Antall aksjer 105,77M

P/E -2,43

-------------------------------

 

Tror det er en hode løs optimise bland CNR aksjonærer i dag, put fingret i jorda og prøv og husk va som skrevs og sas for 8 månader..og les årsrapporten med mer en et øye.

Bland NOI's aksjonærer råder en avgrunns løs pessimism, hvorfor; jo enkelt forklart, "hur kunne jeg være så dum at jeg ikke kjøpte CNR.." ( ps jeg solgte)

Personligen tror jeg ikke uten grunn, at NOI kommer å pulverisere alle tidigare kurs kometer

 

-----------------------------------------

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Brukte cashbeholdninngen og kjøpte noen CNR til 6,10 for daytrade på mandag,valgte og sitte over natta. Hadde egentlig tenkt og selge dem på etterhandelen i går, men klarte å kløne det til, så jeg rakk det ikke. :? Gjett om jeg glad for det i dag. :D :D :D

Regner med at jeg selger dem ut i løpet av dagen. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...