Jump to content

Traders Pit - Episode 03


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Vel, overalt jeg har sett skrytes Fredriksen opp i skyene for å være aksjonærvennlig, det kan umulig gjelde for aksjonærene i NOI som er hardt prøvet fra før. I denne sammenhengen står jo Røkke frem som nærmest en godgutt...

 

Det bør komme en plausibel forklaring fra Trøim heller lingnende på hvorfor dette ble gjort. Det er jo ikke akkurat slik at han trenger pengene??

 

Som sagt tror jeg det dreier seg om ett nedsalg til under 33,3% slik at aksjeposten ikke har negativ kontroll over selskapet.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Hva tror dere om denne utover dagen gutter?

 

stopper på 3 og siger oppover?

 

Håper nå iallefall det. Kommer til å beholde hovedposten, mens jeg kjøper og selger mindre poster. NOI har vel stor oppside på lang sikt?

Link to comment
Share on other sites

Fra imarkedet.no

---------------------

Skipsreder Fredriksens investeringsselskap World Shipholding Ltd. har i dag solgt 6 millioner aksjer i oljeselskapet Northern Oil. Dermed er Fredriksen eierandel i oljeselskapet under 33,3 prosent. Transaksjonen er gjort til 3,18 kroner pr. aksje.

 

- Vi fikk et tilbud om å selge, sier adm. direktør Tor Olav Trøim i Northern Oil til iMarkedet torsdag formiddag. Trøim, som er John Fredriksens nærmeste medarbeider, uttaler seg i denne sammenheng på vegne av Fredriksens private selskap.

-----------------------

 

Det var som ventet, JF er da under grensen for negativ kontroll...

 

http://www.imarkedet.no/index.php?object_i..._object_forside

 

Jeg sitter videre i dag ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Synes forklaringen fra ledelsen i NOI er fin den. Signaliserer vel egentlig at selskapet er for salg?

 

Heller ikke har de noen videre problemer, og leverer følgende meldding: Målet er en produksjon på 18.000 fat pr. dag.

 

Det skulle tilsi at aksjen bør være verdt minst det dobbelte.

 

Vi skal ikke se vekk fra at noen har stor interesse i å overta her, tror fortsatt at NOI kan bli en vinner. Ledelsen sier jo også i meldingen til markedet at det heller ikke har noen økonomiske problem, snarere tvert imot.

 

De er bare inne i et forretningsområde som ikke passer dem, kan det vel heller ikke, men det er så...La oss finne noen som kan portugisisk og kjenner til olje.

Link to comment
Share on other sites

FE lempet ut aksjer og stoppet rally tendensene... Ser ut til å stabilisere seg litt, men det blir rykk og napp i dag.

 

Jeg betaler 350,- for sanntid med dybder hos NetFonds. Det koster sikkert omtrent det samme hos StockNet. OSE må skjerpe seg, man kan ikke gå i butikken å betale for å se prisene...!

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

SIN skulle jo i dag ha emisjonsakjsene ute hos investorene, men jeg har ikke registrert noen ennå. Pengene for dem er trukket fra konto.

 

Noen andre som fortsatt venter på SIN-aksjer?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...