Jump to content

Valutahandel, erfaringer med megler?


Recommended Posts

Driver å ser litt på mulighetene for valutahandel. Det er utallige sider hvor dette tilbys på nettet, og desverre er det ikke så enkelt å skille de seriøse fra useriøse.

 

Har sett en del på SaxoBank (samarbeider med Netfonds), og regner med å åpne en konto der. Har lest en del negativt om handelsplatformen deres (Saxo Trader, ikke OmniTrader gjennom netfonds). Hovedsakelig at den er ustabil, og ikke alltid utfører stop-loss ordre raskt nok.

 

Noen som har noen erfaringer, eller kan anbefale andre seriøse tilbydere av valutahandel?

 

mvh. jarand

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har brukt SaxoTrader i et par år, og er veldig fornøyd med plattformen. Stoploss i valuta utføres normalt øyeblikkelig, jeg har ikke hatt noen som helst problemer med stops i noen valutakryss jeg har handlet, og har hatt mange hundre trades. Gearingen deres er på 100 ganger for de større kryssene. Du får også god tilbakemelding dersom du kontakter meglerne over chatten i plattformen om du har spørsmål. Anbefaler å bruke danske Saxobank og ikke Netfonds Omnitrader. I tillegg til valuta handles aksjer med lave marginkrav på en haug børser verden over, samt futures og valutaopsjoner og -forwards.

 

Jeg vil ikke anbefale deg å følge handelstipsene deres, de går stort sett i null jevnt over, men deres Mean-Reversing-Model går svært godt i pluss når det gjelder aksjekjøp.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Har brukt SaxoTrader i et par år, og er veldig fornøyd med plattformen. Stoploss i valuta utføres normalt øyeblikkelig, jeg har ikke hatt noen som helst problemer med stops i noen valutakryss jeg har handlet, og har hatt mange hundre trades. Gearingen deres er på 100 ganger for de større kryssene. Du får også god tilbakemelding dersom du kontakter meglerne over chatten i plattformen om du har spørsmål. Anbefaler å bruke danske Saxobank og ikke Netfonds Omnitrader. I tillegg til valuta handles aksjer med lave marginkrav på en haug børser verden over, samt futures og valutaopsjoner og -forwards.

 

Jeg vil ikke anbefale deg å følge handelstipsene deres, de går stort sett i null jevnt over, men deres Mean-Reversing-Model går svært godt i pluss når det gjelder aksjekjøp.

 

Men er valutahandel like lønnsomt som aksjehandel?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Det finnes en myriade av useriøse fx tilbydere, men kan nevne tre som jeg har god erfaring fra og som er seriøse; FXCM, GFT og Oanda.

 

FXCM har jeg benyttet siden 2007 og er svært fornøyd med disse. Jeg bruker den britiske avdelingen men de har vel så bra kundeservice som de amerikanske, og da uten de særegne reglene som US har pålagt US brokers.

Fordelene med å bruke en av disse tre er at de er langt mer konkurransedyktig når det kommer til spread, instrumentvalg og markedsinnovasjon.

 

Et annet godt alternativ på tampen er FX avdelingen til Deutsche Bank, ligner til dels på Saxo bank, men med bedre spread og bedre kundeservice.

 

Uansett, lykke til.

 

BTW; om du syntes aksjehandel er lønnsomt, så vil du bli positivt overrasket av FX trading. Aksjer blir kjedeligt etterpå ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hei!

 

Har sett endel på nettet for å prøve å finne seriøse aktører for valutahandel. lastet blant annet ned et program som heter plus500 og kjører en demokonto. Funket fint og lettvint for en amatør som meg, men er veldig skeptisk til om denne aktøren er seriøs? har funnet negativ omtale et par plasser. Opplysninger om at konto plutselig er stengt, problemer med å få utbetalt fortjeneste/utestående samt vansker eller umulig å få kontakt med kundeservice.

 

Finner også mange andre tilsvarende tilbydere som feks. EasyForex, etoro, betonmarkets, avafx, marketiva, forexyard, xforex.... (Utfra hva jeg har forstått tilbyr norske banker kun valutaspekulajon til større aktører og bedrifter)

 

Men jeg har store problemer med å finne ut av om de er seriøse eller ikke. - Ønsker å finne en seriøs aktør, som er til å stole på med solid økonomi.

 

Noen som har testet/erfaringer med feks. plus500 eller noen av de andre jeg nevner?

 

:-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har sett endel på nettet for å prøve å finne seriøse aktører for valutahandel. lastet blant annet ned et program som heter plus500 og kjører en demokonto. Funket fint og lettvint for en amatør som meg, men er veldig skeptisk til om denne aktøren er seriøs? har funnet negativ omtale et par plasser. Opplysninger om at konto plutselig er stengt, problemer med å få utbetalt fortjeneste/utestående samt vansker eller umulig å få kontakt med kundeservice.

 

Finner også mange andre tilsvarende tilbydere som feks. EasyForex, etoro, betonmarkets, avafx, marketiva, forexyard, xforex.... (Utfra hva jeg har forstått tilbyr norske banker kun valutaspekulajon til større aktører og bedrifter)

 

Men jeg har store problemer med å finne ut av om de er seriøse eller ikke. - Ønsker å finne en seriøs aktør, som er til å stole på med solid økonomi.

 

Noen som har testet/erfaringer med feks. plus500 eller noen av de andre jeg nevner?

 

:-)

 

 

 

 

Hei og velkommen hit smile.gif

 

har ingen erfaringer med de du nevner, tror selv jeg ville valgt en anerkjent megler som f.eks Saxobank eller CMC markets .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...