Jump to content

Traders Pit - Episode 14


Pirelli

Recommended Posts

Jeg lurer på om sabelraslingen fra LO systemet om kommende streik vil påvirke OSE resten av uka. OSE var litt treig mandags formiddag men kom seg kraftig utover dagen. I skrivende stund nærmer Nasdaq seg 2000 (1992 nå) og ingen snakker om terrorhandlinger lenger. Jeg trenger en kraftig retur over 200 på OSE får å få tilbake den gode bull følelsen ;)

 

Episode 13 var litt kjip, la oss legge den bak oss å tenke fremover...! Go NOI!

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Endelig startet noen en tråd som ikke hadde det grusomme nummeret. Har holdt meg unna i ren frykt for ulykke. :D

 

Endelig skjer det noe i TOM også. Og kursen og volumet reagerte raskt. Ikke all verdens utslag, men positivt like fullt. Noe helt enormt med handler den siste timen.

 

Lurer på hvor det bærer i morgen. Sikkert mange småtradere som skal UT igjen noen øre høyere enn de kjøpte...

 

Spennende, spennende.

 

Hadde faktisk en liten akkumuleringshandel i dag også. Fisket på 34-tallet. Håper det blir ei stund før vi ser det tallet igjen. Men jeg blir ikke overrasket uansett hvilken retning kursen tar.

 

Endelig skjer det i alle fall noe igjen. Har vært litt stille i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Ny dag nye muligheter?

Er litt skeptisk til alle emisjonene som trekker mye kapital vekk fra "våre" aksjer.

Yara ble bra men fremdeles så sitter mange med aksjer der (ikke sant Pirrelli). Sist ute nå er nedsalget i Telenor, hvor privatpersoner blir invitert å delte.

Før jeg har sett ett eneste tall er jeg i tvil om dette blir lukrativt?

Ser det er litt ned/sidelengs i dag, lurer litt på å trade GGS i dag, signaliserte en oppgang i går.

Noen som har noen formening?

Link to comment
Share on other sites

Ang. Statens nedsalg i TeleNor så må vi vel se ann prisen først. Men det er liten tvil om at det ventede nedsalget har hemmet kursutviklingen den siste tiden. Så det er muligens ikke så dumt å bli med, eller kanskje kjøpe TEL hvis den faller mye pga. nedsalget...?

 

Telenor er i sterke resultatvekst og prises lavt i forhold til sammenlignbare selskaper, jeg må lage en skrivebordsanalyse og starte en topic under aksjeprat.

 

Sitter stille med min portefølje i dag, ser ut som YARA fortsetter å falle litt tilbake. :roll:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Ser at UBS Limited tok hele den resterende potten NHY hadde i YAR, tilsvarende 10% av selskapet. Kanskje de handler på vegne av en oppkjøper??

 

Det hadde vært noe, på børs i 5 dager og så kjøpt opp og tatt av børs :D

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

NOI er opp 1 øre idag. Volumet er til nå dobbelt så mye som det var iløpet av hele gårsdagen. Mye grunnet FE som har en handel på 371000 aksjer.

 

Det ligger ikke ordentlig med kjøpere før 2,81. Det som bekymrer meg er at noen har lagt ut for salg så lavt som 2,84. Nesten fristende å kjøpe der. Men har ve ikke "gutz" nok... :eek:

 

Kommer til å forholde meg rolig i dag, mest sansynlig uten handler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg solgte GSS med en fin gevinst i dag, men jeg klarte å rote vekk litt med å fomle på feil knapp, men ikke verst på en heller kjedelig dag. Lurer på om ikke det er en fin kjøpsmulighet på slutten i dag?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har dårlige dager,ligger på bunn i konkuransen og har STP i virkligheten også.

 

Ikke hyggelige tall,men småposter selges og rødt blir det.STP kommer,vent å se!! :P

 

Har 2 b-poster i CRU også,den har også sovna ser det ut til :roll:

 

Vel,får bare vente og se!

 

Lykke til dere andre :) :wink:

Link to comment
Share on other sites

hei, noen som har en formening om hva dette kan være?:roll:

 

CSA gjorde et par merkelige handler i CRU, og jeg må innrømme at jeg ikke er sikker på hva dette betyr...:oops:

 

Først:

Kjøp og Salg av CSA: 400k til NOK 4,70 kilde: Option Expired.

 

Rett etter:

Kjøp og Salg av CSA: 400k til NOK 8,10 kilde: Official

 

-Jeg regner med at det er en som har benyttet seg av en opsjon på 400k aksjer, for umiddelbart å selge til markedskurs. Men hva betyr "Official" :?: Har dette noe med innsidere å gjøre :?:

Link to comment
Share on other sites

Litt feil utvikling idag også synes jeg. Er det slik før hver ferie?

 

 

solgte meg ut av inm på 2.88, greit fornøyd med det etter utviklingen siste par timene... Den falt jo langt tilbake etter 3kr peaken..

Link to comment
Share on other sites

Jeg likte ikke utvikling idag jeg heller selv om GOD holdt seg over vannet idag.

OSEBX har falt ut til 191,527 og er -1,73% ned ift igår.

Vi får håpe at trenden snur imorgen. Det er fare at indeksen frotsetter nedover mot 183 hvis den bryter gjennom 190.

Spennende imorgen uansett.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

USA startet lavt og er tilbake omtrent der den sluttet i går. OSE ble preget av TEL nedsalget, og det er vel en viss fare for at TEL faller videre. Forrige nedsalg falt aksjen 8% før den stabiliserte seg.

 

Jeg tror tiden er inne for å kjøpe KVI nå, men sitter nesten 100% investert i øyeblikket. Må vel nesten vurdere å kvitte meg med TOMgodset..?

 

Lite trading for meg om dagen, jeg kommer sterkere tilbake :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...