Jump to content

Traders Pit - Episode 19


pluss201

Recommended Posts

Det KVI trenger nå er oppgang i AKVER aksjen, etter min mening bør AKVER og AKY (Aker Yards) minst trades på 145,- og da skal KVI kursen også ligge omtrent der før minioritetsaksjonærene bytter.

 

KVI har lagt seg 1 krone under AKVER i dag, og jeg tror KVI vil følge etter dersom AKVER stiger.

 

Foreløpig har jeg undertrykkt lysten til å selge selv om jeg nå er i positivt terreng med KVI aksjene mine, tror det kommer rykk i AKVER i løpet av uken ;)

Link to comment
Share on other sites

Dagens næringsliv melder i dag at Aker Yards noteringen skjer mye raskere enn tidligere planlagt. Jeg håper byttedatoen settes etter at AKY er notert slik at byttene gjøres for både AKVER og AKY samme dagen. Dersom vi nå først skal bytte til AKVER og så vente noen uker med å bytte til AKY vil antaglig KVI aksjen bli meget ustabil...

 

Trodde vi skulle få detaljer om byttene allerede denne uken, men nå er jeg ikke sikker lenger.

Link to comment
Share on other sites

Da har NOI falt helt tilbake til 2,87. Forundrer meg egentlig, og er selvfølgelig fornøyd med at jeg solgte på 3,05. :D Så vidt meg bekjent så har det ikke kommet noen melding fra dem. (Som skulle komme 10. april...)

Link to comment
Share on other sites

Skulle i morges selge 400 EDBASA til 49.90 gjennom Skandiabanken. Fikk solgt bare halvparten, og nå har jo kursen sunket en del. Hva skjer nå da? Jeg kan vel ikke endre ordren heller, jeg må vel slette og legge inn en ny (noe som gir meg ekstra kurtasjeavgift på 100 kr). Alternativ 2 er vel å vente til kursen går opp igjen. Problemet da er vel at siden Skandiabanken bare har 5-dagers ordre vil denne blir slettet hvis ikke kursen går opp innen dette, og jeg vil få ekstra kurtasje uansett. Eller tar jeg feil?

 

Jævla irriterende når jeg har så små poster fra før...

Link to comment
Share on other sites

Ola... så lenge du har hele børsposter og lagt dem ut for salg kan du bli brennende inne med hele poster som ikke selges. Er 200 pr post i EDBASA.

 

Har selv noen poster lagt ut for salg, men det ser ikke ut som de går i dag. Tror heller ikke på noen nedgang her selv om et meglerhus har nedgradert den til hold, er vel derfor den lille tilbakegangen i dag.

Link to comment
Share on other sites

og jeg som trodde at Tomra kommer til å få rekyl opp idag.... Det er tidligvis at markedet er uenig med meg.

GOD har beveget seg litt om ettermiddagen men det er ikke mye å skryte av.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Helt greit at jeg blir sittende med en liten post, men det som irriterer meg er at jeg da ikke kan endre ordren på resterende post.

 

Hos f.eks. Stocknet ville vel ordren blitt stående til alt var solgt (hvis "good till cancelled"), og jeg ville vel kanskje fått alt på en kurtasje?

 

Egentlig ett fett, har blitt så dritt lei Skandiabanken og aksjehandel. Holder meg til Stocknet fremover!

 

 

Hva skjedde egentlig med NOI idag? Folk er skuffa over at det ikke har kommet noen melding?

Link to comment
Share on other sites

Det ergrer meg at jeg ikke kjøpte GGS i dag, men jeg har hatt så liten tid i dag at jeg har knapt fulgt med,

en liten trøst er det at jeg leder den interne konkuransen med Laphroaig angående OCR, he he litt gøy må en ha

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...