Jump to content

EME - hva nå


Laphroaig

Recommended Posts

Viser til tidligere innlegg på Traders pit idag. De som følger med forstår godt at jeg støtter Sundstø i dette. Har valgt å legge de inn under Traders pit da noen av de har vært i emosjonell irritasjon kan bør leses med en vis varsomhet da undertegnede har enn viss afeksjon. :twisted: :twisted:

 

Noen som støtter forslaget til Sundstø.?

 

Oppfordrer også moderator til å kurse visse skribenter med innlegg som ikke passer aksjeprat.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Så ble jeg en liten aksjonær inngang 2,45, ikke sikkert det var så dumt.

 

Når styret ikke klarer å gjøre jobben sin bør aksjonærene ta affære og stemme ned emisjonen. Det mener analysesjef Morten Sundstø i Alfred Berg.

- Vis meg det styret som ikke vil godta et bud på 4 til 5 kroner aksjen men i stedet for å gjøre en emisjon på to kroner aksjen, sier Sundstø med klar adresse til det sittende styret i Ementor.

 

Sundstø mener det bør være interessenter til selskapet.

 

– Det er 700 millioner kroner i fremførbart underskudd hos Ementor, minner Sundstø på.

Link to comment
Share on other sites

Det var en litt merkelig børsmelding dette!!

 

EME:FREMGANGSMÅTE ANBEFALT AV RÅDGIVERE PGA MANGLENDE EMI.FULLMAKT

 

Oslo (TDN Finans): Konsernsjef Arne A. Jensen i Ementor mener

fremgangsmåten som ble valgt for den forestående emisjonen i selskapet

skyldes at selskapet ikke hadde emisjonsfullmakt. Løsningen ble anbefalt av

selskapets finansielle rådgivere.

 

Det sier Jensen til TDN Finans onsdag.

 

-Det er slik at selskapet ikke hadde emisjonsfullmakt, og det måtte

innkalles til ekstraordinær generalforsamling for å få en fullmakt. Våre

finansielle rådgivere, som er ABG Sundal Collier og DnB NOR Markets, rådet

oss til at denne metoden var å foretrekke fremfor alternativer, og det er

det som er lagt til grunn nå. Jeg vil ikke mene noe om dette, sier Jensen.

 

-Enkelte har kritisert fremgangsmåten for å føre til unødvendig stort

kursfall?

 

-Jeg konstaterer at de (rådgiverne, red.anm.) anbefaler at aksjen handles i

dag på all informasjon som er tilgjengelig. Derfor er det også viktig for

oss å få ut denne meldingen på Helse Sør, sier Jensen.

 

Jensen viser for øvrig til styreleder Åge Korsvold å kommentere

emisjonsspørsmålet ytterligere.

--  

bjorn.olstad@tdn.no

TDN Finans - tel +47 22 00 11 55

 

#CODES  C/EME

Link to comment
Share on other sites

Å skjule seg bak fullmakten er en dårlig unnskyldning. Som styreformann burde Korsvold sikret seg for lenge siden eller kjørt prosessen på en annen måte. Denne tidsnøden virker det jo som om hele skuta er på vei til skifteretten og det er den ikke. Ingen har tvunget EME til gå ut av kontrakten ettersom de har sittet på den lenge allerede uten et lite varsel til markedet. Kontantstrømmen i selskapet er positiv for f....

Link to comment
Share on other sites

Pokker så mange ivrige EME-skribenter det ble i dag, da.

 

Sterke meninger bør man ha FØR ting skjer - og ikke etter at bomba har detonert (selv om de fleste innleggene går på hvor perfekt (???) man selv har handlet i markedet.

 

Rull dere ned til 1. september (denne strengen) og les mine innsiktsfulle og korrekte betraktninger under overskriften:

 

"EME - Katastrofe på gang".

 

Ja, hva var det VI sa :love6: ........først TA og deretter Hammers !

Link to comment
Share on other sites

Overreaksjon i EME?

 

La meg først understreke at jeg for øyeblikket IKKE eier aksjer i Ementor. Jeg dristet meg inn på 2.28 i dag, men solgte på 2.45 da kursen en stund så ut til å flate ut på dette nivået. Jeg har aldri vært spesielt positiv til Ementor fundamentalt sett. Grunnen til det er enkelt og greit at jeg ikke kan se at det verden trenger er flere IT-konsulenter. Kombinert med at det begynner å bli en evighet siden selskapet tjente penger, har EME følgelig langtfra vært min favorittaksje. Likevel har EME stått på min watch-liste. Grunnen til det er for det første at det har vært en klart positiv utvikling i EBITA fra 2003 til 2004. For det andre er jeg av den oppfatning at det framførbare underskuddet i Ementor representerer en gulrot for eventuelle oppkjøpsbeilere.

 

Jeg stiller spørsmålstegn ved om dagens kursmassakre er en overreaksjon. Den viktigste årsaken til grusingen er åpenbart den planlagte emisjonen. Det faktum at nye regnskapsstandarder (IFRS = International Financial Reporting Standards) vil svekke den balanseførte verdien av utsatt skatt med NOK 225-375 millioner, er jo ingen nyhet i seg selv. At Ementor trenger å tilføres likviditet, burde strengt tatt heller ikke ta markedet på senga. Ementor brenner penger hvert eneste kvartal. Påstanden til trend om at kontantstrømmen er positiv er rett og slett feil. Det riktige er at kontantbeholdningen ble redusert med NOK 95.5 millioner i 3Q04. Når gjenstående kontantbeholdning pr. 30.09.04 er kun NOK 127.8 millioner, bør ingen overraskes av at det snart trengs påfyll.

 

Det er dessverre et faktum at akjsemarkedet har en lei tendens til å opptre irrasjonelt når E-ordet blir nevnt. Pr. i dag er det 231 903 146 aksjer i Ementor. Ved børsslutt i går hadde disse en markedsverdi på NOK 950.8 millioner (@4.10). La oss for diskusjonens skyld anta at dette var en fair verdi av selskapet, og at det vil lykkes å hente inn de planlagte NOK 300 millioner til kurs 2.00, altså under halvparten av gårsdagens sluttkurs. Dette vil i så fall gi 150 000 000 ytterligere aksjer og bringe det totale antallet opp til 381 903 146. Med dagens sluttkurs på 2.45 gir dette en børsverdi på NOK 935.7 millioner, altså lavere enn gårsdagens børsverdi. Dette altså til tross for at selskapet blir tilført 300 millioner blanke kroner i såkalt frisk kapital.

 

Såvidt jeg kan se forsvarer "nye EME" (etter emisjonen) på fundamentalt grunnlag en kurs på 2.45 selv ved en emisjonskurs såvidt lav som 1.08. Min konklusjon er at dersom EME på 4.10 var en god langsiktig investering i går, er aksjen i teorien en enda bedre langsiktig investering i dag på lave 2-tallet..

Link to comment
Share on other sites

En liten digresjon angående EMENTORS emisjon!

 

EMENTOR vil bli omsatt ex. tegningsretter i morgen og aksjonærene får beskjed så snart det praktisk lar seg gjøre, se sitat;

 

Aksjeeiere ved børsslutt den 20. oktober 2004, med unntak av de aksjeeiere som deltok i den rettede emisjonen, vil motta omsettelige tegningsretter. Tegningsperioden vil starte så snart som praktisk mulig etter at den rettede emisjonen er gjennomført og tegningene i forbindelse med rettet emisjonen er vedtatt på en ekstraordinær generalforsamling

 

I dag ble det omsatt 72,6 mill aksjer,

jeg vil mene det blir litt av en jobb å tilrettelegge dette for mange nye aksjonærer. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir med videre for nå kan vi se mye usikkerhet ryddet av vegen samtidig som den driftsmessige fremgangen fortsatte.

 

Nedskrivinger i forbindelse med den nye regnskapslpven kan bety nedskrivinger på betydelige beløp også i 4Q.

 

EBIT var på 2,5 mill mot forventet 2 så selve driften er i bedring. Sitter ikke med en veldig stor post men satser på å doble denne på emisjonen.

 

300 mill er sannsynligvis et fornuftig beløp for å kunne drifte videre mot stadig forbedrede driftsresultat.

 

Turnaround

Link to comment
Share on other sites

Hammers:

 

Siden du nå ripper opp i "Hva sa jeg", så skal du jaggu ikke forbli uimotsagt. Din selvutnevnte ekspertstatus på teknisk analyse og dine konspirasjonsteorier har ingen relevans til dagens kursmassakre i EME. Begrunnelse:

 

:arrow: Innlegget du henviser til fra 1. september ble skrevet da kursen brøt 4-tallet og sluttet på 3.98. Kursen har i mellomtida vært oppom 4.40 (4. oktober). Til tross for din "innsiktsfulle" advarsel har det altså vært mulig å oppnå 10% avkastning på en drøy måned.

:arrow: Fram til og med i går var EME ganske hyggelig teknisk sett. Faktisk så hyggelig at sjefsanalytiker Oddbjørn Windstad i Christiania Securities så sent som i går anbefalte EME utfra en ren teknisk betraktning. Dette meglerhuset bruker som kjent kun teknisk analyse i sine vurderinger.

:arrow: Hvordan vil du forklare at kursen i går sluttet høyere enn da du baisset som verst? Hvis jeg har forstått dine konspirasjonsteorier rett så er poenget ditt at framtidige dårlige nyheter kan spås utfra teknisk svakhet i forkant.

:arrow: Faktum er at det er tradere som benytter seg ukritisk av teknisk analyse, som gikk på en smell i dag. Her var det jo ingen mulighet for å komme seg ut på et fornuftig stop loss nivå. En fundamental analyse av Ementor ville derimot ha konkludert med at kontantstrømmen er så negativ at emisjon var uunngåelig.

 

Jeg tipper jeg taler for flere enn meg selv i min utopiske bønn om å slippe å lese flere selvgode innlegg som ditt forrige.

 

:evil:

Link to comment
Share on other sites

Hva andre og udugelige teknikere med millionlønninger kommer fram til kan da ikke JEG svare for. Kan jeg ????

 

Selvsagt oppfattes jeg som en MEGET HOVEN BLEI hver eneste gang jeg får rett. Siden jeg stort sett her rett HELE TIDEN, ja da er jeg vel en blei ? Eller - kanskje jeg bare morer meg ved å uttrykker meg som en :thumbright: ???

 

Jeg husker forresten MEGET GODT DIN kommentar til meg ang FJO - da jeg varslet om DEN STORE FAREN da aksjen var "trygt" oppe på 3-tallet:

 

"DEN STORE FAREN"? Man skal høre mye før øra ramler av !......sitat slutt. DEN kommentaren din fortjener utvilsomt STOR: :hello1: ....siden kursen nå ligger like over kr 2,20. En typisk undervurdering av meg som analytiker - som jeg har hørt i selskap etter selskap. Det begynte med QFR - EME er den siste - og min spådom er at FJO blir den NESTE !!!! Man kan i ettertid le godt av DEG, men ikke av MEG !

 

Tilbake til EME:

Dine "kritiske spørsmål besvares meget enkelt: :lol:

 

Gå til 70 dg chartet (via HO). Utvid dette "fra 2003". Spådommen kom i august - etter at en GEDIGEN H/S-formasjon var utløst. Teorien sier at fallpotensialet under halslinja = høyden over ! Det var DERFOR jeg skrev det jeg skrev - og jeg gjentok dette på BEGGE foraene ! Så sikker var jeg. Husk, jeg kunne jo ha endt opp akkurat slik som Turn !

 

Halslinja i formasjonen er en skrålinje opp mot høyre, med verdi ca 4,60 under hodet.

 

Det GROVE regnestykket blir da: 7,4 - 4,6 = 2,80.....videre 4,60 - 2,80 = 1,80 !!!

 

Altså: Rundt 4,60 er det mulig å anta at kursen skal ned mot 1,80 - på litt sikt :oops: ut fra litt enkel TA-teori !

Jeg kunne da for pokker ikke gå ut i august å fortelle dette i KLAR TEKST, når det var 4,- og 5,- tallet som gjaldt på den tiden !!!!

Da hadde jeg blitt mobbet ihjel hver eneste dag i 2 sammenhengende måneder ! Slik dritt orker jeg bare ikke !

 

Hilsen Hammers....mannen med den blankeste kula av alle, men dessverre så alt for underbetalt i forhold til kompetansen !

 

PS: Jeg registrerer med stor interesse at jeg fikk MYE kjeft oppe på 4-tallet. Nå får jeg jaggu meg også kjeft nede på 2-tallet ! Forstå det den som kan !

 

Kos dere med denne: http://forum.hegnar.no/response/chatRespon...TopRef.....dere som gidder.

Link to comment
Share on other sites

Hammers.

 

En ørliten kommentar. Det at Ementor nå er i 2.50(forøvrig ikke 1.80) er pga emisjon. Du kan ikke "spå" slike ting teknisk. Det er svært mange aksjer som ikke følger det tekniske:) EME faller på emisjon som ikke sikkert blir noe av, og FJO har falt grunnet fall i laksepris og dårligere utvikling i resultat noe som ikke kan sees teknisk....

 

Men skal ikke delta i debatten her. Ville bare si at du kan ikke følge teknisk blindt. (føler jeg)

Link to comment
Share on other sites

Det er tydeligvis noe FUNDAMENTALT innen teknisk analyse som du ikke skjønner når du sier noe om at "aksjen ikke følger det tekniske ???":

 

Det er AKSJEKURSEN som DANNER det tekniske bildet - og ikke omvendt !

 

1. Det er alltid NOEN "som vet noe" før kursen begynner å falle/stige unormalt.

2. Disse hvisker og tisker - og kjøper/selger dersom de er aksjonærer.

3. Ryktene sprer seg i større (indre kretser) finansielle miljøer = nytt salgs/kjøpspress.

4. Kursene faller/stiger i et mønster.

5. Chartret viser at NOE er galt/positivt !

 

6. SANNHETEN kommer endelig fram (EME) og de siste sauene kaster kortene for enhver pris.

 

KONKLUSJON: Det hele starter med at NOEN vet om NOE - og det er DETTE som starter signalene i chartet - selv om ikke avisene har skrevet om det ennå !

 

Det er selvsagt ikke chartret som starter elendigheta, men altså det ukjente FUNDAMENTALE som vi i dag fikk høre om i EME !!

 

Tror du virkelig ikke at noen i lang tid har visst hvilken vei "høna sparker". Svaret er selvsagt JO, noen visste (trolig for 6-8 uker siden) - og pkt 1 i min oppramsing ble dermed gyldig. Deretter var det de øvrige punktene som "slo inn" i den rekkefølgen jeg beskriver !

 

PS: betyr selvsagt ikke dette at 1,80 SKAL nås for en hver pris - og slettes ikke i løpet at 1 dag ! Når signalene sier at det KAN komme et fall til alt mellom 1,80 til 2,50 så er dette UANSETT svært alvorlig den dagen kursen befinner seg rundt 4,50 !

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt rolig, selv om jeg liker å understreke noen viktige ord av og til.

 

Studer gjerne tankegangen i det jeg skriver - så skjønner du litt av hva TA går ut på !

 

Det har reddet mange i mang en sammenheng - inkl undertegnede som sist solgte EME på 5,15 ut fra tekniske signaler.

 

Mitt salg kom for øvrig like etter at FIRST hausset selskapet LANGT opp i skyene før Q 2! Jeg stolte på det handlingsmønstret jeg OBSERVERTE i chartret (hva "flertallet gjorde"), mens det trolig finnes mange BITRE FIRST-kunder som stolte på hva megleren deres fortalte dem.........

 

Det hører med til historien at FIRST i uken etter KJØPSSKRIKET selv nettosolgte 3-5 milliomer aksjer i EME (grovt anslag) !

 

Disse hadde kanskje (?) fortjent å få dele bopel med Kristoffersen - han i Finance Credit..... !

Link to comment
Share on other sites

Hammers !

Nå støtter ikke jeg engang deg i det du sier !

INGEN TA KUNNE FORTELLE AT EME VILLE FALLE SLIK DEN GJORDE IDAG !

Kun magefølelsen min og den slo til !

Teknisk sett var EME på vei til å bryte 4,40 flere ganger men klarte det ikke.

Falt mer og mer tilbake og selv jeg ga opp rett under 4 tallet . (Glad er jeg for det).

 

Det er alt man kan si om den saken synes jeg .

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Engaboy,

 

rapporten til EME sier helt klart om negativ cf og jeg så feil. Driften er positiv men den totale CF er rapportert 95,5 negativ (akkurat som endring kontanter).

 

Det som jeg ønsket fokus på posten 'Endring i arbeidskapital/tidsavgrensningsposter' med -56,1. Dette er interessant da EME over lang tid har redusert arbeidskapitalen og i Q3 var reduksjonen på nesten 66m.

Begrunnelsen for emisjonen er faktisk økt arbeidskapital og jeg forstår ikke hvor dette kommer fra. Når de skal gjøre en emisjon må de argumentere bedre for hvorfor og hvorfor så hurtig. Under nøkkeltallene refereres det til arbeidskapital på 1,3% av omsetning. Tidlig i rapporten refereres det til 3,5% (Arbeidskapitalen, justert for gjenstående restruktureringsavsetning, utgjorde ca 3,5% av annualisert omsetning.) Arbeidskapitalen (OM - KG) var ved Q3 69,1M ned fra 134,5 i Q2.

 

Jeg må si meg enig i Sundstø at det burde vært fokus på økonomi og ikke hovedfokus på CSI.

Link to comment
Share on other sites

Hammers

 

Det du sier nedenfor om EME - at "noen" må ha visst noe - og at disse har hvisket og tisket dette rundt til alle - er fullstendig på jordet hva teknisk analyse angår!

 

Husk at du sa noe liknende om TAA i forrige uke dagen før de slapp resultatet. Du var helt i fistel over at CA kjøpte så mye og at kursen steg 7% på forventninger om godt resultat.

 

Du kom med allslags konspirasjonsteorier, og var 100% sikker på at CA - som var største nettokjøper måtte ha visst noe, og at selskapet dermed lakk som en sil. Resultatet viste at CA aldri i verden ville ha kjøpt så mye dersom hadde fått lese resultatet først. Resultatet var OK, kursen sank kjapt 5 kr, og kursen endte igår på 55,75.

 

Har du glemt hvilken enorm bommert dette var? Du husker tydeligvis godt dine suksesser, men dine tidligere feilslag hører man aldri noe om... Man hadde ALDRI kunnet spå noe slikt vha. TA, og etter min mening er TA ikke i nærheten av noe godt mål på det fundamentale i en aksje - det går mest på det psykiske. Skal man kunne forutse slike ting som det som skjedde i EME igår må man sette seg ned med års- og kvartalsrapporter og regne på det, ikke bare spå et titalls aksjer nord og ned og vente til én av dem virkelig kollapser for å løpe til og rope "hva var det jeg sa!".

 

Du kan si nøyaktig hva du vil - men din teori om at en aksjes utvikling kun kan leses utifra TA anser jeg som bare sprøyt, og disse teoriene dine om at TA gjenspeiler innsideinfoen som alle aksjer gir(?) er helt på jordet. Et selskap som Tandberg ville kunne tape millioner i inntekter og tapt tillit dersom det viste seg at innsideinformasjon ble gitt til visse meglerhus.

 

Ditt salg av EME på 5,15 kan du være fornøy med - det var nok et salg basert på ekte TA. Din overlegne hovering idag og "hva var det jeg sa"-kommentarene har overhodet ingenting med teknisk analyse å gjøre i det hele tatt.

 

Du sa også at Tomra hadde gitt teknisk kjøpssignal dagen før den datt fra 26 til 25 til 24 neste dag. Den datt på grunn av nyheter (pantesaken ikke på agendaen), og din kjøpsanbefaling ble selvfølgelig glemt - men ikke av meg!

 

Din TA med glidende snitt har jeg ingenting imot - FJO har vært et godt eksempel på at glidende snitt ofte gir pålitelige salgssignaler - men når du også forklarer dette med innsideinfo; "NOEN vet NOE", sier du, blir jeg oppgitt.

 

Nå vil du sikkert slakte meg på grunn av småting eller faktafeil i det jeg har skrevet over, men dette er hva jeg mener om din "tekniske analyse av de fundamentale forholdene og aller mest innsideinformasjonen i selskapene".

Link to comment
Share on other sites

Dumpingemisjon i Ementor

 

 

Torsdag 21. oktober 2004 kl. 08:54  

Skrevet av: Inge Berge - iMarkedet  

 

 

Ementor er nå ute med emisjonskursen i sin hardt kritiserte emisjon. Nivået på emisjonen er på helelendige 1,5 kroner pr. aksje.  

 

Ementor-emisjonen er imidlertid en tegningsrettsemisjon. Det betyr at gårsdagens Ementor-aksjonærer får tilgang til å være med i emisjonen.  

 

Dette heter det i meldingen fra Ementor:

 

Ementors styret besluttet den 20. oktober 2004 å erstatte sitt forslag om en to-leddet emisjon med et forslag om en fortrinnsrettemisjon på MNOK 225 med tegningskurs NOK 1,5 per aksje. Investorer som er aksjeeiere ved dagens slutt den 4. november 2004 vil motta fortrinnsretter, som vil bli notert på Oslo Børs i tegningsperioden.  

 

Selskapets største aksjeeier, Kistefos AS, har forpliktet seg til å garantere for fulltegning av MNOK 175, mens en gruppering blant selskapets øvrige aksjonærer har forpliktet seg til fulltegning av MNOK 50.

 

Fulltegningsgarantistene vil motta en fulltegningsprovisjon på 2%, men vil ikke få noen særlig fortrinnsrett til tildeling av aksjer som følge av fulltegningsgarantien.  

 

Tror EME faller under 2 idag... Nå har vi god tid til å shorte... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at de kommer til å stige i dag!!

 

Dette er ikke så galt det, vi får lov å være med til innbrudspris på 1,50.

Kistefos får ikke fortrinnsrett og vil sitte med det samme som andre, om ikke masse sauer lar være å være med, da kan Kistefos øke eierandelen.

Kursen vil nok svinge en del, for her der det tydelig mange som ikke forstår.

Link to comment
Share on other sites

JEg oppfatter det som negativt at emisjonskursen ligger nærmere 40% lavere enn sluttkurs igår.

 

Derfor tror jeg at EME vil synke til 2,- idag eller lavere...

 

Blir interessant å se, Hoff@. Hadde jeg vært smart å ikke kjørt alt inn i INM, så hadde jeg hatt likvider til å shorte, og da ville jeg shortet EME idag kl 10.02... så papairtrader(shorter) den idag,for øvelsens skyld. Kommer alltid nye sjanser...

 

Ellers er Q3 res. idag både og... STP og KOM blandt de værre slik jeg leser overskriftene...men hvem vet.. :?

Link to comment
Share on other sites

Et par kjappe svar til "friends and foes".

 

Tandy:

Salgssignalet i H/S formasjonen ble gitt i august rundt 5,10. Brudd på stigende skrå halslinje. DA BLE EME en uaktuell aksje for enhver tekniker. Hverken jeg eller noen andre uten eksakt kunnskap kunne forutse at massakren skulle komme nettopp i går, men et stort fall lå i kortene. Etter salgssignalet har det aldri blitt gitt noe kjøpssignal med hold i. Du sier selv at bruddet på 3,40 aldri kom ! Det ville i så fall ha gitt kjøpssignal. Bruddet på halslinja ved 5,10 indikerte et fall ned til ca 2,00 ut fra ENKELT teori ! Imponerende, ikke sant, selv om ingen av dere vil eller kan skjønne dette ! Tro hva dere vil. Jeg luktet lunta og gikk ut med sterke advarsler på på HO og aksjeforumet - uten at jeg satte tall på fallpotensialet. Jeg hadde blitt mobbet sønder og sammen hvis jeg hadde sagt ca 2,- NÅR kursen sto i 5,-. Jeg nøyde meg med en formulering a la: "Hvor bunnen befinner seg kan jeg knapt forestille meg" !

 

Vegard.

Jeg tror fortsatt ikke at du skjønner at det MÅ tennes en ild FØR det kommer røk ! På meg virker det som om du hoppet over det innledende kapitlet i TA-boka di - det som handler om "hva er grunnprinsippet bak TA".

Videre: Selv om jeg spår fall ut fra TA betyr selvsagt ikke dette at fallet nødvendigvis kommer dagen etter eller dagen deretter. Det jeg da beskriver er den sansynlige trenden videre, og hva man kan forvente seg de kommende ukene. Noen gang skjer ting momentant - andre gang er det litt treghet i systemet (eks TAA). Dette dreier seg altså IKKE om millimeterpresisjon - slik som du tydeligvis tror.

 

TAA: Kanskje CA mente at tallene var gode, men at de feilberegnet markedets forventning ? At JEG kommenterte selve kjøpet til CA er selvsagt ingen STOR bommert fra min side. CA bommet - for der forsvant millionene !

 

TAA har jeg forresten også vært negativ til i lang tid - etter brudd på noen støttelinjer. Huff så mye pepper jeg fikk da kursen ikke oppførte seg eksakt slik jeg mente da jeg uttalte meg. Nå er jeg i havn igjen. Jeg bommet på timingen - men fikk rett i spådommen !

 

"Hva var det jeg sa"....var kun en hilsen til en annen skribent på forumet - som hater akkuret den formuleringen, men det skjønte selvsagt ikke du. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjentar min konklusjon fra i går: Dersom EME var et godt kjøp på tirsdag, var aksjen også et godt kjøp i går. Det skal altså trykkes opp 150 millioner nye aksjer for å hente inn NOK 225 millioner til kurs 1.50. En aksjekurs på 2.45 (gårsdagens sluttkurs) tilsvarer dermed en børsverdi etter emisjonen på NOK 935.7 millioner, som altså er lavere enn ved børsslutt på tirsdag (sluttkurs 4.10). Dette til tross for tilførselen av NOK 225 millioner i hardt tiltrengt likviditet.

 

I praksis vil trolig kursen falle videre, hvilket forsterker konklusjonen. De som har tro på at Ementor har en lønnsom framtid, bør benytte anledningen til å kjøpe seg opp. Trolig er dette en historisk mulighet til å profittere på et usedvanlig negativt sentiment. Personlig er jeg som nevnt ikke så sikker på at produktet Ementor tilbyr gir noen verdiskapning/fortrinn i forhold til de utallige konkurrentene. Men å slenge meg på tradingkarusellen kommer jeg sikkert til å gjøre. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort rede for mitt syn på teknisk analyse i et annet innlegg, Hammers, kanskje det var i en ukeskonk eller noe. Der sa du det samme som nå med manglene basiskunnskap, jeg forklarte mitt syn på hva som ligger bak TA, som jeg mener stemmer, og det virket som om du ikke hadde noe mer å si på det.

 

Jeg har ingenting mot de generelle tekniske analysene dine, de viser seg ofte å stemme. Det jeg protesterer mot, og som jeg trodde jeg gjorde klart i forrige innlegg var den håpløse konspiratoriske begrunnelsen for alle kursbevegelser du kommenterer. Lekkasjer av innsideinfo er sjeldnere enn du viser til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...