Jump to content

Episode 1054 - Tirsdag 3. juni 2008


pluss201

Recommended Posts

Med det samme jeg er igang med nattevakten på forumet så drar jeg igang en ny pit. Sikkert for første gang på noen episoder det.

 

Mener å ha snappet opp noe om at dollaren har styrket seg/kronen svekket seg, samt at euro er på vei mot 8.00 igjen. Vil krona fortsette å svekke seg (til glede for industrien med flere)?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Fra i går:

 

"Begrunnelsen fra Oslo Børs er at empiriske studier viser at når det blir innført anonymitet så får det en positiv effekt på likviditeten i aksjene med høyest omsetning. Tilbakemeldinger fra flertallet av medlemmene på Oslo Børs, samt troen på at likviditeten skal øke, har gjort at Oslo Børs nå fjerner muligheten til å se hvilke meglerhus som nå gjennomfører handlene."

 

Dette er noe av det mest "tøvete" jeg har sett.

 

Den egentlige grunnen til dette er at meglerhusene ikke vil at vi, som jo er deres kunder, ikke skal se hvordan handlene foretas. For meg er det greit, da jeg handler direkte, uten megler, på børs. Hadde jeg derimot vært en "storfisk" som handlet store poster, for eksempel et selskap som kjøper tilbake egne aksjer, ja så ville jeg mer enn gjerne vite hvordan megleren faktisk ivaretar ordren. Får håpe at en i ettertid i det minste kan se handelsloggen for hele dagen.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Planen er å få åpnet "lekegrinda" først kl. 12.00 idag, og da bør det vel ikke stenges før kl. 19.00... :mellow:

 

Mornings :rolleyes:

 

Det ser ikke ut som OSE klarer å åpne som normalt i dag heller, er det du Bart som ligger bak?

Du kan jo ligge en time lenger nå, he he :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Christle,

 

Helt enig, det er flere eksempler på kurmanipulasjon som har blitt varlset av små aksjonærgrupper på diverse fora - vi trenger større åpenhet, men OSE går andre veien. Helt utrolig..!

 

Forøvrig får jeg ikke opp handels systemet i dag, er deg noe galt? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Melding fra Oslo Børs:

 

3.juni 2008: Vi har dessverre også idag problemer med Saxess handelssystem. Åpningen av Aksjemarkedet, Obligasjonsmarkedet, Oslo Axess og ABM vil i dag bli utsatt til kl. 12:00.

 

 

Christle,

 

Helt enig, det er flere eksempler på kurmanipulasjon som har blitt varlset av små aksjonærgrupper på diverse fora - vi trenger større åpenhet, men OSE går andre veien. Helt utrolig..!

 

Forøvrig får jeg ikke opp handels systemet i dag, er deg noe galt? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Yttligere utsettelse:

 

 

Due to technical problems, the opening of the

Equity Market/Bond Market/Oslo Axess and Oslo ABM

will be further postponed and estimated opening

is now 13:30.

 

More information will be given as soon as possible.

Link to comment
Share on other sites

Blir dette isåfall for første gang i historien?:

 

DN.no melder nå at Oslo Børs ikke kan utelukke at det blir kveldsåpen børs i dag .

 

Tor Arne Olsen ved Oslo Børs sier nemlig at Oslo Børs kan velge å holde åpent utover kvelden dersom åpningen blir ytterligere utsatt.

 

- Vi har ikke vurdert utvidet åpningstid foreløpig. Men dersom vi blir nødt til å utsette åpningen ytterligere, må vi absolutt vurdere å holde åpent etter vanlig stengetid, sier Olsen.

Link to comment
Share on other sites

Sitter du fortsatt i AWO?

 

Ja, var ute og har kjøpt meg inn igjen dyrere :sad:

 

Men, vil sitte til budet kommer denne gang, vil ikke gjøre som i SINVEST, der solgte jeg 10 kroner for "tidlig"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...