Jump to content

Episode 1068 - Tirsdag 24. juni 2008


felis

Recommended Posts

God morgen!

 

Åpner pitten på en dag som antakelig ikke blir spesielt spennende. Sideveis i USA og Japan samt en stabil oljepris gjør vel at vi ikke starter med de store sprell. Så får vi se hva dagen bringer.

 

Selv vektet jeg meg yttligere opp i NEC på fredag etter meldingen om tørt hull på torsdag. Ser at jeg skulle ventet yttligere da jeg kunne fått den nesten 10 % lavere igår. Bunnen ser imidlertid nå ut til å være nådd og vi fikk en fin stigning etter lunsj. Tror dette fortsetter idag :biggrin::biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Dagens makro fra USA:

 

USA, S&P/CaseShiller-indeksen for april måned, klokken 15.00

USA, forbrukertillit for juni måned, klokken 16.00

USA, boligpris-indeks for april måned, klokken 16.00

 

Vi får se, men dette kan skape mye bevegelse og tipper det blir opp... :smile:

 

_____

Link to comment
Share on other sites

Felles skjebne felles trøst. Sitter med 1/4 av min portefølje i CRU. Snitt på 7.27!

 

Trøst og trøst Lothar......... :smile:

 

Jeg vet da fa. ikke helt hva jeg synes. Selv har jeg rullert sittsen min og realisert et tap jeg nesten ikke tør regne på. Likevel har jeg nå et snitt på 6,69 og i skrivende stund er det også dårlig :mellow:

 

Hva er det EGENTLIG som skjer i handelen rundt selskapet ? Ut fra meglerstatistikk og VPS-Lister er det nesten ingen av de 50 største som har solgt seg ned siste halve året. Uttalelser fra Vestrum forteller om press fra større fond som resulterte i siste emisjon, og om ikke produksjonen har gått helt i stå siden forrige oppdatering i Q1 så tjener selskapet jevnt godt på produksjonen sin.

 

Etter Paretos oppdatering fra i går omsettes selskapet etter en 2009 PE på 6,1.

 

Og dette er et vekstselskap med over 100% vekst siden i fjor og med planer for ny dobling innen et par år (2 produksjonsfasiliteter ved Lefa)

 

Jeg tror det foregår en slags kamp om selskapet bak kulissene. Enten er det børsens største "Short Gone Wrong" eller så ligger det et oppkjøpsforsøk i løypa.

Link to comment
Share on other sites

Det siger nedover gitt..

 

Snart bigger vi vel under streken. Det er vanskelig å se hva som skal dra OSE nå. Jeg fastholder mitt syn på at vi står lavere etter ferien enn vi gjør nå. :sad:

 

Men noe kjempefall tror jeg ikke på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Stygge USA-tall - børsene faller

Det har kommet elendige makrotall fra USA. Børsene reagerer ned.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 24.6.08 16:02)

Leserinnlegg(0) Tips en venn Skriv ut

 

Den amerikanske consumer confidence-indeksen falt til 50,4 i juni. Ifølge Reuters var det ventet en indeks på 56,4.

 

Oslo Børs faller én prosent etter nyheten.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en sviende dag. Meget stygt fall i NEC med 11%. Men det var mange andre som også fikk svi. Føles litt rart med bare 1 % fall på OSE, men det var det med STL sin vekting da.

 

Dagen i morgen blir ihvertfall spennende! :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Akkurat tilbake og ser at jeg er uten en eneste aksje på OSE nå, heldigvis satte jeg tette SL før jeg dro for jeg luktet litt smånervøse tall. Så dagen under ett ente faktisk i pluss for meg utrolig nok, og jeg var GRISEHELDIG som ikke gikk på en kjempeblemme i NAUR, var 10 sekunder fra å handle mye i den.

Jeg skal ut og reise igjen til fredag og det er fristende å sitte utenfor OSE til sensommer nå, men jeg tviler på jeg klarer målet om det, he he :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...