Jump to content

Episode 1070 - Torsdag 26. juni 2008


Per Tore

Recommended Posts

Starter ny pit og håper på mer aktivitet Torsdag.

 

Etter rentedomen steg USA for deretter å falle. Som normalt

-----------------------

Forventningene

 

- Fed vil fokusere en smule mer på inflasjonsrisikoen enn vekstrisiko, og vil muligens komme med et hint om fremtidig renteøkning, sa sjefsøkonomen i Lehman Brothers, Ethan Harris, forsiktig i forkant av møtet.

 

Alle 101 økonomer Bloomberg News hadde spurt var sikre i sin sak: renten skal holdes uendret, men uttalelser fra Bernanke i forkant av rentemøtet vekket usikkerheten. Bernanke brukte ordene "strongly resist" et hopp i inflasjonen. Denne ordlyden har ført til spekulasjoner blant tradere, som veddet på renteøkning som følge av dette. Disse tok da feil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter med en del i STL - trodde den skulle gå over 200 - hadde target på 218 kr, men den går kun feil vei. Med dagens oljepris burde mulighetene være til stede for dette kursmål - EPS 25-30 kr.

 

DNB har bl.a kursmål 300.

 

Noen som har noen formening om STL?

Link to comment
Share on other sites

STL har fallt noe tilbake etter å gått så og si fra 130 NOK til nesten 220 på rekordfart, ikke rart at OSE og STL får en reaksjon ned.

 

Oljeprisen er jo enda meget høy og STL er ikke dyr når man ser på nøkkeltall, snarere tvert imot. Jeg tror både STL og Oslo Børs kommer sterkt tilbake i juli. Det er ikke hyggelig når en aksje går motsatt av den man tror, det skjer ofte, men dette går som regel i rykk og napp, slikt må man tåle...

 

STL kan fort stå 250 innen 2-3mnd, oljeprisfall ser jeg ingen gode grunner for, med den spente geopolitiske situasjon vi har og sprengte raffenerier.

 

Jeg sitter med en del i STL - trodde den skulle gå over 200 - hadde target på 218 kr, men den går kun feil vei. Med dagens oljepris burde mulighetene være til stede for dette kursmål - EPS 25-30 kr.

 

DNB har bl.a kursmål 300.

 

Noen som har noen formening om STL?

Link to comment
Share on other sites

Ser at Netfonds spår at børsen åpner ned idag pgs fallened oljepris.

 

Er ikke så sikker på det. Antakelig vil det meste av Europa åpne i pluss og jeg tror OSE trekkes med. Om oljeprisen er 135 eller 132 dollar fatet betyr vel lite.

 

Forøvrig får jeg ikke oppp noen data lengre på bl. a. oljeprisen på min russiske side. Noen andre forslag til oppdaterte sider for oljeprisen? Og da mener jeg virkelig oppdatert.

 

http://www.forexpf.ru/_quote_show_/java/

Link to comment
Share on other sites

Vi får se, men us-futures er også klart ned....

 

____

 

Prøv denne, felis(her er live valuta og endel annet også):

 

http://www.finanslinker.net/dukascopy/light.html

 

Den russiske der er litt ustabil..

 

Ser at Netfonds spår at børsen åpner ned idag pgs fallened oljepris.

 

Er ikke så sikker på det. Antakelig vil det meste av Europa åpne i pluss og jeg tror OSE trekkes med. Om oljeprisen er 135 eller 132 dollar fatet betyr vel lite.

 

Forøvrig får jeg ikke oppp noen data lengre på bl. a. oljeprisen på min russiske side. Noen andre forslag til oppdaterte sider for oljeprisen? Og da mener jeg virkelig oppdatert.

 

http://www.forexpf.ru/_quote_show_/java/

Link to comment
Share on other sites

Frykt er ikke rette ord i denne sammenheng... :happy:

 

Og det bli sikkert en bra dag dette! :smile:

 

Mornings :rolleyes:

 

Jeg frykter at det kan bli en dårlig dag jeg, så jeg handler ikke fra morgenen av iallefall, men vi får se.

 

Lykke til traders

Link to comment
Share on other sites

Frykt er ikke rette ord i denne sammenheng... :happy:

 

Og det bli sikkert en bra dag dette! :smile:

 

Da har du sovet skikkelig i timen Zoonic, for er det ikke det det har handlet om i hele år, FRYKT og GRÅDIGHET, hånd i hånd :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hater å si det, men denne analysesjefen i Netfond fikk rett gitt.

Jeg vil tro at den godeste Berntsen bruker en modell som er noe mer objektiv enn magefølelsen til Zoonic. Eksempelvis vil lavere oljepris og røde futures trekke ned, mens lysegrønt håp neppe er noen faktor... :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Joda, ordet frykt brukes, men etter min mening totalt misvisende og dumt...mye tåpelige uttrykk brukes vedr. børs.

 

Det er både latterlig og useriøst... :sleep:

 

 

 

Da har du sovet skikkelig i timen Zoonic, for er det ikke det det har handlet om i hele år, FRYKT og GRÅDIGHET, hånd i hånd :cool:
Link to comment
Share on other sites

hehe, pluss, sikkert noen som "frykter" det også.... :biggrin:

 

Ad frykt

 

Jeg er redd Tomra skal stige 4 nye prosent i dag på lavt volum. :rolleyes:

 

 

Ellers er det mye makro idag, som vanlig på torsdager:

 

GDP QoQ, US, 14:30 (1.00%)

Personal Consumption, US, 14:30

GDP Price Index, US, 14:30 (2.60%)

Core PCE QoQ, US, 14:30 (2.10%)

Initial Jobless Claims, US, 14:30 (375k)

Continuing Claims, US, 14:30

Help Wanted Index, US, 16:00

Existing Home Sales, US, 16:00 (4.95M)

Existing Home Sales MoM, US, 16:00 (1.20%)

 

 

__________

Link to comment
Share on other sites

OSE holder seg bra med tanke på rødere futter og europabørser som er ned nesten 1%, spørsmålet er, hvor lenge?

Mønsteret i det siste har vel vært at sentimentet har kollapset utpå ettermidagen. Muligens håper optimistene på gode makrotall 14:30 eller at futtene skal bedres "av seg selv".

Link to comment
Share on other sites

Mønsteret i det siste har vel vært at sentimentet har kollapset utpå ettermidagen. Muligens håper optimistene på gode makrotall 14:30 eller at futtene skal bedres "av seg selv".

 

 

Ja ja, det holdt ikke før middag engang i dag :sad:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt noe fra de før, DeLaVega og de skiller seg ikke særlig ut fra mengden, mao. temmelig ubrukelig det meste. De drev bla. og sendte ut anbefalinger på sms...

 

Er man ute etter info. finner man det ellers på nettet eller andre steder, man betaler ikke for slikt. Meglerhus/rådgivere /fondsforvaltere og andre svindlere er i hovedsak interessert i pengene din, at du putter noe i potten som de kan suge gebyrer og bonuser ut av...

 

Mange av disse er i samme båt som TERRA, Acta, CITI, mfl....

 

Er det noen som abonnerer på Orion sine analyser? Kan de anbefalles?
Link to comment
Share on other sites

Snart i +++ nå, felis og USA ender temmelig sikkert opp idag! :smile:

 

Ifølge linken til Zoonic spratt plutselig oljeprisen opp i 138, men OSE har visst ikke fått det med seg :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...