Jump to content

Episode 1124 - Onsdag 10. september 2008


Hoff@

Recommended Posts

Hopper av "olje"tradinga for en periode.

Gikk inn i ORKLA nær bunnen hittil i dag. tror jeg legger meg på indexfølge gjennom orkla de nærmeste dagene.

Mye jobb gir for dårlig tid til å følge markedet tett nok i disse tider.

Kommer vel tilbake til mere daytrading, når det blir bedre tid... om et par uker...

 

Ser ut til at det ikke var så dumt likevel.

I hvertfall relativt sett i forhold til videre utvikling på ACY-fronten.

 

Sitter du enda engaBhoy?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Da var vi i blått igjen :blink:

 

Long i Orkla? Bør vel være relativt kortsiktig

 

Forundret over STL - det var vel en overreaksjon i går.

 

TOM short? Litt farlig med tanke på Tomra's tilbakekjøpsprogram....Den porteføljen Tomra sitter på av egne aksjer har virkelig vært en gevinst portis...

Link to comment
Share on other sites

Makan til jojo har jeg ikke sett på en god stund. For et par timer siden følte jeg meg ganske trygg på at dagen ville ende i rødt, nå er jeg ikke like overbevist. Ender vel med at jeg blir bull før det stuper i rødt mot slutten (business as usual siste timen?) Til forskjell fra deg delavega så pleier min magefølelse å svinge i motfase. Godt jeg ikke trader for mye:P

Link to comment
Share on other sites

Makan til jojo har jeg ikke sett på en god stund. For et par timer siden følte jeg meg ganske trygg på at dagen ville ende i rødt, nå er jeg ikke like overbevist. Ender vel med at jeg blir bull før det stuper i rødt mot slutten (business as usual siste timen?) Til forskjell fra deg delavega så pleier min magefølelse å svinge i motfase. Godt jeg ikke trader for mye:P

 

Nå har det falt .5 prosentpoeng på 2 minutter da. Finnes jo ikke noe stabilitet å lukte noe sted.

 

Jeg har vært heldig i dag, jeg pleier egentlig å være best til å time kjøpene på topp og salgene på bunn. Men det er godt det kan gå den riktige vegen en gang også. Men nå selger jeg unna før børsen blir rød igjen...

Link to comment
Share on other sites

Lite recap før slaktertimen kommer:

 

Portefølje

CRU - gruset igjen

GOGL - bra opp

ODIM - betydelig ned

bjørner - en del ned

YAR - litt ned

 

Solgt

JIN - lavere enn salgskurs

okser - litt opp

SDRL - betydelig opp

TEL - betydelig ned

 

Sånn middels dag så langt. Har variert mye i dag, så vanskelig å si hva som skjer den siste timen. Bare å krysse fingra :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare denne : OTC Opsjoner

 

Hei

 

Synes denne linken er vel knapp på informasjon. Vanskelig for meg å si om dette er kjøps- eller salgsopsjoner. Ville selv aldri ha handlet ut i fra denne informasjonen.

 

Må korrigere meg selv i forrige post. Det normale er at bokstavene indikerer om det er kjøps- og salgsopsjoner og dato for bortfall. På den sida linken viser til er det imidlertid angitt datoer for bortfall. Bokstaven F kan derfor ikke bety at dette er kjøpsopsjoner med bortfall i juni.

 

CRU stod i 1,99 i går. Det høres stivt ut at noen er villige til å betale 2,6 kroner for en rett til å KJØPE CRU på 2,72 i mars 2009... Det innebærer at CRUmå opp i en kurs på over 5,32 for å tjene kr...., MEN det er ikke utenkelig.

 

Det motsatte høres merkelig ut. At noen er villige til å betale 2,6 kroner for en rett til å SELGE CRU på 2,72 i mars 2009... Det innebærer at CRU må under 0,12 for at en skal tjene kr.... Her er det imidlertid lite å tjene... Bunnen er jo som kjent 0. Legger du til at omsatt volum er 100 K, ja da blir dette enda mer merkelig...

 

Tror derfor dette er kjøpsopsjoner. Kjøper må være STÅLBULL... Du får ev. høre med noen andre. Det er og mulig at dette er opsjoner til ledelse el.l. og da er det mindre rart...

 

Handler selv på: http://hopey.netfonds.no/market.php?exchange=OMFE

Der er oversiktelig og greit, MEN omkostningene er vel høye.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Oljeprisen synker som en stein etter ett lagertrekk MER enn ventet???

Ferske tall fra det amerikanske energidepartementet (DOE) viser at de amerikanske oljelagrene falt med 5,8 millioner fat til 298 millioner fat i forrige uke. Bensinlagrene falt med 6,5 millioner fat til 187,9 millioner fat mens destillatlagrene falt med 1,3 millioner fat til 130,5 millioner fat.
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg inn i DESSC igjen (2/3 av min tidligere beholdning) på 17,1 like før stenging. Litt dumt å kjøpe på HOD, men jeg var litt for usikker på OSE's retning til at jeg fikk meg til å kjøpe tidligere. Så får vi se dette var riktig denne gangen da. Aksjene sitter løst så blir spennende å se hvor lenge jeg blir sittende. Jeg tror oljeprisen blir sentral for videre utvikling og spørsmålet er om 100kr grensen holder. Jeg tror vi kan komme ned på 80 i det korte bildet (50/50), men at vi skal opp igjen på litt sikt.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det ikke var så dumt likevel.

I hvertfall relativt sett i forhold til videre utvikling på ACY-fronten.

 

Sitter du enda engaBhoy?

Jeg tok gevinst på rekylen (traff nesten toppen), men kjøpte tilbake i sluttauksjonen. Videre gikk jeg short AKSO og long AKER. Ikke godt å skjønne hvorfor AKSO endte opp 6.9%, mens ACY og AKER endte ned henholdsvis -6.9% og -1.2%. Antar at Paretos seminar har noe med saken å gjøre. I tillegg gikk jeg long i REC, som nå har falt rimelig mye den siste halvannen uka.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok gevinst på rekylen (traff nesten toppen), men kjøpte tilbake i sluttauksjonen. Videre gikk jeg short AKSO og long AKER. Ikke godt å skjønne hvorfor AKSO endte opp 6.9%, mens ACY og AKER endte ned henholdsvis -6.9% og -1.2%. Antar at Paretos seminar har noe med saken å gjøre. I tillegg gikk jeg long i REC, som nå har falt rimelig mye den siste halvannen uka.

 

trist å konstatere at jeg ikke har tid nok til å være med på "rollercoastern" for øyeblikket.

Mye penger å hente - for den som har tid til å følge med.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...