Jump to content

Episode 1124 - Onsdag 10. september 2008


Hoff@

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply
Er det noen som har stålkontroll på opsjoner og derivater ?

 

Denne er i CRU og merk at innløsningskurs er lavere enn tegningskurs.

 

Er dette en putt/short ?

 

23.09.2008 01.07.2008 9.39 5.53 0.00 7,500,000 7,500,000 Am F Ne

 

Hei

 

Handler opsjoner.

 

Ikke sikker, MEN:

 

AM, tror jeg står for Amerikansk: Det innebærer at den kan innløses når som helst (i motsetning til andre)

 

F, tror jeg innebærer at den løper til måned 6 (F=sjette bokstav i alfabetet) og at det er en Call, dvs. kjøpsopsjon.

 

Hva NE står for aner jeg ikke...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Handler opsjoner.

 

Ikke sikker, MEN:

 

AM, tror jeg står for Amerikansk: Det innebærer at den kan innløses når som helst (i motsetning til andre)

 

F, tror jeg innebærer at den løper til måned 6 (F=sjette bokstav i alfabetet) og at det er en Call, dvs. kjøpsopsjon.

 

Hva NE står for aner jeg ikke...

 

Mvh,

 

Jeg hadde deg i tankene når jeg skrev meldingen, christle. Jeg vet du handler i slikt :smile:

 

Men, det jeg lurer på er: Når innløsningskursen er lavere enn tegningskursen - er det ikke da egentlig en short ?

Link to comment
Share on other sites

Zoonic,

 

Gratulerer med en eksellent spådom om kursutviklingen! :smile:

 

Futtene er bra i pluss, og det blir spennende å se hva Lehman kommer med av tall og uttalelser 13.30.

 

OPEC's uttalelser bidrar også ved at oljeprisen (Brent) har steget pent :smile:

 

Dersom dette positive sentimentet ikke skulle bli 'ødelagt' av noe, ser jeg slettes ikke nort ifra at det blir ytterligere oppgang utover dagen, og muligens en aldri så liten shortskvis?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er nå TA-teorien om HS-formasjonen, i.e hvor stor er fallhøyden?

 

Vel....så var det det med å skremme da :biggrin:

 

HS teorien tilsier et fall likt høyden mellom toppen av "Hodet" til "Halslinjen" ca 520 til 370.

 

Med andre ord, 150 punkter ned fra ca 370 = 220-

 

Men, jeg tror den MÅ være for DRØY så jeg vil ikke spå i kaffegruten denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde deg i tankene når jeg skrev meldingen, christle. Jeg vet du handler i slikt :smile:

 

Men, det jeg lurer på er: Når innløsningskursen er lavere enn tegningskursen - er det ikke da egentlig en short ?

 

Hei

 

Tja. Er litt usikker på dette. Har du noen link som beskriver denne opsjonen nærmere?

 

Dette er nok noe annet enn det jeg handler i. Handler litt i opsjoene som er listet over OSE.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Jeg bommet noen ganger på inn og ut av bear/bull derivatene. Men ble sittende i bear til slutt og det er jeg veldig glad for nå. puh. Ser ut til og bli nok en god dag for meg.

 

Eneste som kan ødelegge nå er hvis de kritikerne mot partikkelakkseleratoren i CERN, som tror at protonkollisjonene vil skape så stort svart hull at hele jorden går under, får rett ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå "lagger" acy ennå mer.

 

Kaster kortene og avventer..

Prøver ACY på 65.00 uten at jeg har noen særlig god følelse. Det er vel urealistisk å håpe at den kommer tilbake til 70-ish? Den kan like godt ende under 60 hvis Hovedindeksen faller ytterligere 10-20 poeng før moroa er slutt.

Link to comment
Share on other sites

Prøver ACY på 65.00 uten at jeg har noen særlig god følelse. Det er vel urealistisk å håpe at den kommer tilbake til 70-ish? Den kan like godt ende under 60 hvis Hovedindeksen faller ytterligere 10-20 poeng før moroa er slutt.

 

Hopper av "olje"tradinga for en periode.

Gikk inn i ORKLA nær bunnen hittil i dag. tror jeg legger meg på indexfølge gjennom orkla de nærmeste dagene.

Mye jobb gir for dårlig tid til å følge markedet tett nok i disse tider.

Kommer vel tilbake til mere daytrading, når det blir bedre tid... om et par uker...

Link to comment
Share on other sites

Prøver ACY på 65.00 uten at jeg har noen særlig god følelse. Det er vel urealistisk å håpe at den kommer tilbake til 70-ish? Den kan like godt ende under 60 hvis Hovedindeksen faller ytterligere 10-20 poeng før moroa er slutt.

 

ACY på 65 bør være meget bra. Oppdragene står jo i kø i denne bransjen fremover.

 

Nå ser det forresten ut til at vi skal i blått igjen snart! :biggrin::biggrin:

Link to comment
Share on other sites

stl virker litt overraskende sterk i dag i mine øyne. ser ikke helt hva som skulle dra opp kursen i forhold til gårsdagens situasjon. kan det tenkes at den har nærmet seg bunnen? er vel forsåvidt ikke mye som er enkelt å forklare i dagens marked.

Link to comment
Share on other sites

stl virker litt overraskende sterk i dag i mine øyne. ser ikke helt hva som skulle dra opp kursen i forhold til gårsdagens situasjon. kan det tenkes at den har nærmet seg bunnen? er vel forsåvidt ikke mye som er enkelt å forklare i dagens marked.

 

 

Det sitter noen gutter på Holmenkollen Park hotell og blir jazzet opp av noen presentasjoner og noen glass "spruddelwasser". Mer skal ikke til for at fondsinvesteringen din får noen raske gevinster/tap => forvaltningshonorar.

Link to comment
Share on other sites

Tydelig at markedet her hjemme (og leserne på AF :tongue: ) ikke helt vet hvordan nyhetene fra Lehman skal tolkes.

Disse kom rett etter 13.30...

 

Futtene fortsetter opp etter overnevnte, mens OSE fikk nervøs hikke :rolleyes:

 

 

Edit:

Vel, der stupte futtene også.

Men, LEH stiger visstnok 14% i pretraden i følge CNNMoney

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...