Jump to content

Episode 1124 - Onsdag 10. september 2008


Hoff@

Recommended Posts

God kveld :rolleyes:

 

På tide å begynne å tenke på strategi for onsdagen vel?

 

Det er vel liten tvil om at vi åpner rett ned i morgen også, men kan vi bunne ut i løpet av dagen, eller bare fortsetter dette videre rett ned?

 

Oljeprisen dundrer under 100$ i kveld og neste motstand er vel ca. 86$, ja ja jeg skal ikke bli en dommedagsprofet, men har heldigvis realitetsbrillene på :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 

Lykke til, (spesiellt til dem som går all inn nå) he he

 

P.S. Er glad nå at jeg bomet med 50 øre på å kjøpe tilbake REC i sluttaksjonen i dag :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Tror vi bunner ut rundt 325. Da har vi gått ned like langt som fra toppen på 525 til toppen av høyre skulder i HS formasjonen på 425.

 

Ellers så er alt så "mørkt" at tiden er inne for å kjøpe i de nærmeste dagene. Dessverre har jeg ikke ledig cash etter min CRU tragedie

Link to comment
Share on other sites

Utviklingen i USA parret med oljeprisnedgang gjør at det skal et mirakel til for at vi ikke skal dundre videre nedover i dag.

 

Det vil si at vi er i ferd med å nå min grense av flere årsaker, så jeg kommer til å selge meg ut av de aksjene jeg har minst tro på rekyl med det første, samt de jeg ikke har tapt så alt for mye på.

 

Siden markedet skal ned, er det på høy tid å bli kvitt bullderivatene! Hvor blind går det an å være egentlig... :blink:

 

SDRL kjøpte jeg for litt siden, og ryker ut før de gjør vondt verre. TEL har holdt stand i forhold til min inngang - pengene flyttes til bearderivater.

 

Dermed er spørsmålet om jeg skal gå ut av JIN eller ei. Det får jeg kanskje sove litt på, men siden DRYS falt 10,33% "over there" er det en viss fare for at jeg lemper dem ut. GOGL beholder jeg i denne omgang i hvert fall.

 

Jeg putter definitivt ikke alt i aksjer, men handler som sagt noen bjørnederivater.

 

All tidligere erfaring tilsier at markedet skal kraftig opp, nå som jeg har bestemt meg for å selge meg ned... :ph34r:

 

Det blir uansett en mindre risikoutsatt portefølje :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder SDRL tror jeg det blir en vinner når ting bunner ut. Fra Q1 2009 blir det store utbytter. Etterhvert som alle riggene kommer i drift vil kontantstrømmen øke enormt. Dessuten går ikke ratene nedover selv om oljeprisen gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan fort være blått, om ikke ved åpning, så muligens kort tid etter.... :wink:

 

RALLY nærmer seg! :smile:

 

God kveld :rolleyes:

 

På tide å begynne å tenke på strategi for onsdagen vel?

 

Det er vel liten tvil om at vi åpner rett ned i morgen også, men kan vi bunne ut i løpet av dagen, eller bare fortsetter dette videre rett ned?

 

Oljeprisen dundrer under 100$ i kveld og neste motstand er vel ca. 86$, ja ja jeg skal ikke bli en dommedagsprofet, men har heldigvis realitetsbrillene på :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 

Lykke til, (spesiellt til dem som går all inn nå) he he

 

P.S. Er glad nå at jeg bomet med 50 øre på å kjøpe tilbake REC i sluttaksjonen i dag :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dette kan fort være blått, om ikke ved åpning, så muligens kort tid etter.... :wink:

 

RALLY nærmer seg! :smile:

 

 

Limt fra HO

 

Ingen tør å spå åpningen på Oslo Børs. Blir det opp 0,1 prosent eller ned 10 prosent?

 

Jeg forstår ikke at ikke mediene hører på Zoonic, han vet da hvordan markedet blir fremover? he he :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Da var usikkerheten i gang igjen :sad:

 

Jeg sitter og følger med på REC som vanlig, og nå nærmer en kritisk støtte på ca. 120 seg, er litt usikker på om den holder, om ikke, #%¤$€===000 :ph34r:

 

Så svaret blir vel en ny short for dem som har baller store nok :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ute av okser på 82,5 og inn i bjørner på 97,35 - sikkert nær bunnen...

 

Ute av TEL på 78 - kjøpt på 79,15.

 

Da burde porteføljen være mer balansert. Beholder volatile aksjer som TAD, YAR, CRU og GOGL, så tjener fremdeles mest på en oppgang.

Link to comment
Share on other sites

Bra treff dette..! :biggrin:

 

 

Limt fra HO

 

 

 

Jeg forstår ikke at ikke mediene hører på Zoonic, han vet da hvordan markedet blir fremover? he he :biggrin:

 

Dette kan fort være blått, om ikke ved åpning, så muligens kort tid etter..

 

 

______

Link to comment
Share on other sites

Når er det xact derivat aksjene starter og omsettes?

 

Åpningstidene for derivater er 09:00-17:20. Mulig det kreves handel i et visst antall aksjer først? Tar jo tid før omsetninga starter på en del aksjer selv om kjøp og salg ligger på samme nivå. De største aksjene omsettes uten unntak (?) først. STL, YAR, REC og NHY typisk.

 

Noen som kjenner til dette?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Gjentar meg selv fra i går:

 

Utviklingen på OSE er absurd.

 

Fra DN.no: "Hvis man tar StatoilHydro som eksempel, stod kursen (da Statoil) i 160 kroner 31. desember 2005. På samme tid var oljeprisen 60 dollar fatet. I skrivende stund handles StatoilHydro-aksjen for 137 kroner, og oljeprisen er 100 dollar fatet. "

 

Tør påstå at INGEN av olje- eller oljeserviceselskapene har en pris på aksjene som reflekterer en oljepris over 100 $. Når oljeprisen fortsatt er over dette og USA og resten av verden er i pluss, ja så er det absurd og patetisk at OSE tryner med over 4 pst.

 

En grunn jeg kan se er at TA-folket m.m. har en for sterk tendens til å forlenge trender. Når oljeprisen har falt noen dager, ja så skal den falle for evig og alltid og motsatt. Tilsvarende har vi "hedgefondene" som shorter og gearer maskimalt. Dette skal unødvendige svigninger som IKKE har noen rot i det fundamentale. Supplerer en dette med analytikere som synser i øst og vest og ikke ser på det fundametale, ja da får vi en skikkelig "rollercoaster"...

 

Enig med SuperZoonic. Mange aksjer på OSE bør OPP, OPP, OPP

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...