Jump to content

Episode 1125 - Torsdag 11. september 2008


Pirelli

Recommended Posts

Hvor skal dette ende? Kombinasjonen av dårlige makroforhold og pillråtten psykologi er bensin for alle som sitter short. Denne uka har vi fått nye påminnelser om at verken bolig-, finans- eller arbeidsmarkedet i USA er i nærheten av å ha bunnet ut. Med fallende råvarepriser rømmer utlendingene fra Oslo Børs, og stakkars norske småspekulanter blir tvangssolgt. Det er ikke lenger relevant å diskutere hva Hovedindeksen passerer først av 300 og 500, men når skjer det? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Hvor skal dette ende? Kombinasjonen av dårlige makroforhold og pillråtten psykologi er bensin for alle som sitter short. Denne uka har vi fått nye påminnelser om at verken bolig-, finans- eller arbeidsmarkedet i USA er i nærheten av å ha bunnet ut. Med fallende råvarepriser rømmer utlendingene fra Oslo Børs, og stakkars norske småspekulanter blir tvangssolgt. Det er ikke lenger relevant å diskutere hva Hovedindeksen passerer først av 300 og 500, men når skjer det? :ph34r:

 

Jo flere som ser det på denne måten, jo sterkere blir rekylen...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

her sitter jeg i pluss i Bull - intradag med inngang 84,50.

Skulle nesten tro jeg har gått Zoonic i næringa :biggrin:

 

Blir nok sittende over natten og...avventende som jeg er.. :laugh:

 

Høy dollar, holder oljeprisen høy, selv om verdien av fatet legger seg under 100 dollar.

 

Med nesten 20% verdistigning i dollar, tilsvarer det omlag 120$ fatet, i forhold til tidligere i sommer..

 

Storebror - Statoil har fått mye juling.

Sentimentet i markedet er "resignasjon".

 

Snart bunn nå, om den ikke allerede er passert...

Link to comment
Share on other sites

Solgte Yaraen i sluttauksjonen til 152,5. Jeg har visst blitt veldig kortsiktig i det siste.. Tror det meste henger på oljeprisen for øyeblikket. Velger å være forsiktig, men begynner å bli litt mer optimist nå. Skulle gjerne sett at hovedindeksen sluttet ganske nøyaktig på 350 en dag for så å snu opp --> 'for godt'. :smile:

Link to comment
Share on other sites

_____

Jeg "friskemelder" herved aksjemarkedene! :biggrin::biggrin:

_____

Takk Zoonic :smile:

Som hardt prøvet Yara-aksjonær setter jeg pris på det :ohmy:

 

Gjødeslprodusentene i statene ser ut til å få nok en knallsterk dag (tidlig ennå, men dog)

Før eller siden må det vel smitte over på YAR også? :dry::sad::mad:

Link to comment
Share on other sites

Makan til griskhet = pyse... :mellow:

 

 

?????????

 

Tror du trenger ett kurs i å drive med etterhandel på OSE, jeg tror nok du aldri har kjøpt en aksje på den måten, så ytterligere kommentar blir å kaste pærler for SVIN

Link to comment
Share on other sites

rett meg hvis jeg har feil, men:

i kjølvannet av finanskrisen har vel en rekke hedgefond kasta inn håndkle. også en del store hedgefond er blitt lagt ned. disse fondene har vel det siste året (og sikkert lenger enn det) spekulert (veldig?) mye i olje og gull. fondene som har blitt lagt ned har vel hatt en samlet portefølje på flere 100 - ja sikkert flere 1000 - mrd dollar.

 

poenget mitt er bare at denne faktoren må tas sterkere i betraktning når en skal forklare raset i oljeprisen.

Link to comment
Share on other sites

Som den veteranen du er, Hoff@ tar du deg ikke nær av slikt fra meg, det vet jeg... :smile:

 

Ironien blir litt spess av og til(fra meg altså...) og synd du ikke fikk litt i REC, den skal endel opp imorgen...

 

 

?????????

 

Tror du trenger ett kurs i å drive med etterhandel på OSE, jeg tror nok du aldri har kjøpt en aksje på den måten, så ytterligere kommentar blir å kaste pærler for SVIN

Link to comment
Share on other sites

rett meg hvis jeg har feil, men:

i kjølvannet av finanskrisen har vel en rekke hedgefond kasta inn håndkle. også en del store hedgefond er blitt lagt ned. disse fondene har vel det siste året (og sikkert lenger enn det) spekulert (veldig?) mye i olje og gull. fondene som har blitt lagt ned har vel hatt en samlet portefølje på flere 100 - ja sikkert flere 1000 - mrd dollar.

 

poenget mitt er bare at denne faktoren må tas sterkere i betraktning når en skal forklare raset i oljeprisen.

 

Du er inne på noe der, men det blir litt som høna og egget. Det forklarer også hvorfor oljeprisen steg så kraftig i sommer, så det er vanskelig å trekke noen konklusjoner om framtidig utvikling, annet enn at den antakelig ikke vil svinge så mye framover... :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Teknisk har vi vel en tydelig HS i OSEBX nå???

 

Ja, og en del av teorien er at den kan få en rekyl opp mot halsen før den stuper igjen... Får vi rekyl opp, kommer mange til å trekke seg ut, så spørs det om de store gutta har tro på en fortsatt stigning eller ei.

 

Alternativet er å sette SL etter en del stigning - anser det som en sannsynlig strategi for min egen del, samtidig som jeg letter meg for en hel del. Får bare håpe rekylen kommer! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Som den veteranen du er, Hoff@ tar du deg ikke nær av slikt fra meg, det vet jeg... :smile:

 

Ironien blir litt spess av og til(fra meg altså...) og synd du ikke fikk litt i REC, den skal endel opp imorgen...

 

 

He he Zoonic, vi har tumlet rundt i manesjen så lenge at vi godt kan oppføre oss som klovner av og til :biggrin:

 

Når det gjelder REC forundrer ingenting meg lenger, det er ennå noen minutter igjen i USA og så langt ser det ikke så galt ut, men REC har lagget mye i det siste på OSE når resten har gått bra, så den som lever i morgen får se :cool:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...