Jump to content

Episode 1126 - Fredag 12.september 2008


Zoonic

Recommended Posts

Har vært opptatt i hele dag, så jeg har ikke fått fulgt med, men kjøpe meg noen børner nå utifra diskusjonen som har skjedd her ;)

 

ACY har også steget i dag, ikke uventet, men "lagget" er fortsatt ikke borte. Den henger fortsatt etter AKSO (som jeg sammenlginer dem med). Spørs om det kan bli aktuelt med en short i nærmeste fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Lettet meg litt for CRU og TAD i løpet av dagen. TAD har allerede falt ned en del, og det gjør vel CRU til uka, så da blir det å kjøpe inn igjen.

 

Får trade litt mer enn jeg har gjort i det siste, i stedet for å bare se porteføljen gå opp og ned, men mest ned :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Sitter ennå med Oksebølingen min.

inngang 84,5.

Fremdeles lønnsomt å sitte helt i ro, ser jeg.

 

Jeg sitter med bjørner. Pokker også! De gangene man ikke setter SL får man virkelig svi. Vurderer og sitte over helgen med dem nå, for etter sol kommer regn og etter dag kommer natt og etter lyset kommer mørket?? (håper jeg)

Link to comment
Share on other sites

HS formasjon på osebx tilsier vel (rent teknisk) at vi får en rekyl opp mot 400 før det skal rase ned til rundt 300.. noen som har trua på det? jeg vet ærlig talt ikke, men det skulle ikke forundre meg.

 

virker som mange (inkludert meg) sliter med å fastsette hvor stor krisen fortsatt er, eller om den nærmer seg slutten. i mellomtida får psyken kjøre showet på børsen.

Link to comment
Share on other sites

Fra 6,5- til 0,13-

 

plothistory.php?paper=TST&exchange=OSE&f

 

Tror OSE fortsetter sin ujevne ferd kommende uke, det er ingen signaler som kan friskmelde OSE. Selv om jeg syns for eksempel STL er billig selv med en oljepris på $80 vil uroen ellers gjøre alle selskaper volatile. Men det er jo nettopp denne volatiliteten som kan gi raske gevinster, og selvsagt raske tap.

 

Det gjelder og være forsiktig ;-) God helg!

Link to comment
Share on other sites

Fra 6,5- til 0,13-

 

Tror OSE fortsetter sin ujevne ferd kommende uke, det er ingen signaler som kan friskmelde OSE. Selv om jeg syns for eksempel STL er billig selv med en oljepris på $80 vil uroen ellers gjøre alle selskaper volatile. Men det er jo nettopp denne volatiliteten som kan gi raske gevinster, og selvsagt raske tap.

 

Det gjelder og være forsiktig ;-) God helg!

 

Helt enig med deg, Pirelli, men skjønner ikke hvorfor du har tatt med TST som et eksempel samtidig som du snakker om STL, med mindre du ønsker å snakke om ytterpunktene på Oslo Børs da :happy:

 

TST var i ferd med å gå konkurs og blir nå innlemmet i TAD igjen. Kjipt for aksjonærene der, at de går fra 0,39 til 0,13 på én dag (og har falt mye før det), men det er jo risikoen ved å putte pengene i noe som lett kunne blitt et konkursbo. De får i hvert fall mer enn om de hadde gått konk...

 

Jeg er selv klar over risikoen ved TAD, og kommer selvfølgelig til å banne og bære meg, hvis de skulle gå nedenom og hjem også. Men høy volativitet og i ytterste konsekvens konkurs, er nå en naturlig del av å ta høy risiko :rolleyes:

 

God helg! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...