Jump to content

Episode 1130 - Torsdag 18. september 2008


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Vel, det kan fort bli til et aldri så lite bjørnerally.

Futtene oppfører seg som en jo-jo, men er sterkt positive (enn så lenge).

 

Dersom det virkelig skulle begynne å gå oppover får vi nok også fort en short-squeeze, som vil pushe oss ytterligere opp :cool:

 

Skjønt, i disse tider er det rimelig volatilt (understatement of the year?), så vi kan like godt ende ned 3% :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Ja, og Martin Andresen følger samme handlingsplan som du: "Det er ikke så farlig med (poeng)avkastningen på kort sikt. Vi må heller tenke langsiktig og satse på at alt blir bedre til neste år". Særlig! :mad:

 

Hei

 

Ille å bli sammenlignet med Martin Andresen... Han snakker om at de nå legger grunnlaget for fremtida. Han har hentet inn noen 33-34 åringer for å gjøre dette. Bare tull. Mht. mangelfulle taktiske disposisjoner så kunne en i kampen mot Lyn flere ganger se Shelton gå i duell og Sæternes i bakrom. Burde det ikke vært motsatt... Hvor vanskelig kan det være... og hvor lang tid skal man trenge for å rette på dette.

 

Lenge leve Naiv/Superlaget. Laget som underholder på godt og vondt og som har en viss offensiv plan og struktur. Bodø/Glimt FØRR EVIG...

 

Ja, jeg er longer alksjer. Det er fordi jeg ikke har forutsetninger for å mene så mye om retning fra sekund til sekund: Det blir mest synsing... Har heller ikke tid og anledning. Satser på å plukke de upopulære, underanalyserte og derfor også undervurderte i tida fremover også...

 

Nå er det PROD, PDR og DNO + småposter...

 

Mvh og lykke til,

Link to comment
Share on other sites

christle:

 

Angående Vålerenga, så må jeg innrømme at jeg var meget optimistisk før seriestart. Faktisk regnet jeg oss som den største gullkandidaten. Intet mindre! Snakk om å mangle realitetsbriller! :rolleyes:

 

Martin Andresen har floppet både som trener og spiller. Laget mangler fullstendig plan og struktur, og Martin er den svakeste spilleren i lagets svakeste ledd. Når et stort antall landslagsspillere ikke presterer bedre etter å ha trent sammen siden i fjor høst, er det ingen grunn til at det skal bli vesentlig bedre til neste år. Resultatet blir kanskje en plass midt på tabellen i 2009, og Martin uttaler at det er klar framgang... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Klarte å glemme igjen kodekalkulatoren, men ser at det ikke hadde hatt så mye å si, siden kjøpet gikk inn mens jeg var ute. Endret limit på kjøp av bjørner fra 106 til 108, for å være litt mer edruelig, og det var tydeligvis helt unødvendig :mellow:

 

Blir sittende med det jeg har for nå, så får jeg vurdere utviklinga gjennom dagen. Handlet litt flere bjørner enn forrige handel som for øvrig viste seg å bli inn på 111,50 og ut på 110,10 :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ble ikke så dumt å kjøpe yara i går allikevel da :) Blir banket av markedet i dag med mine 70% cash. Jeg sliter fryktelig med å se at vi bunnet ut i går, men man vet nå aldri. Skal vi opp og teste motstand 350? Kjekt med litt rennafart når man først skal sette utfor, kiler mer i magen :D

Link to comment
Share on other sites

DEAD CAT BOUNCE..., eller hva?

 

Er ikke sikker. Synes OSE har sunket for mye relativt til USA nå: Dette til tross for at oljeprisen har holdt seg...

 

Saster på at alle dem som ikke turte å overnatte MED aksjer i USA i går i kveld ikke tør å overnatte UTEN aksjer...

 

Håper inderlig at noen av de større selskapene nå begynner å kjøpe. Oljeselskapene for eksempel har hatt store problemer med å opprettholde reservene. Oljeprisen har holdt seg og mange av de små oljeselskapene har opplevd at kursen har gått nedenom og hjem. Det ligger derfor til rette for oppkjøp...

 

STL, og helst også andre, kan jo starte med å by på DNO... MEN dessverre er dem vel for lite opportunistiske... Alle venter vel på de andre som alltid...

 

Tipper Tank Jon er blant de første til å komme med bud på noe... Han har nesen for forretninger..., og er ikke så opptatt av sentimentet men heller av det fundamentale og muligheten for å kjøpe fremtidige kontantstrømmer billig... I tillegg er han ikke treig, men rask...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Eller er det den halvdøde katta som tar livet av seg i ønsket om nedsatt rente fra Gjedda. :laugh:

 

Du vet, denne katta elsker fisk.. og olje.. og tank.. og... håper på lavere rente..

 

 

Katta mi elsker fisk i olje, men tank liker den ikke og rentenivået gir den f... i ! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Solgte bjørnene igjen for 103,95. Oljeprisen føyk i været rett etter jeg gikk inn og har i grunn fortsatt opp så da kastet jeg kortene. Litt tidlig ser jeg nå.. :dry: Plutselig svalestup. Hva skjer??

 

Kom det noen tall jeg ikke fikk med meg kanskje. Jaja.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle ønsket meg litt mer volum på handelen.

STL og YAR er begge kun omsatt for rundt 750 mill, noe som vel er godt under snittet for de siste dagers nedturer (på denne tiden av dagen).

 

Nå ble det straks bedre i Yara :smile:

 

Det var det jeg visste at de store aktørene fulgte med på skriveriene her på forumet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...