Jump to content

Episode 1131 - Fredag 19. september 2008


Yngve

Foretrukket trader?  

39 members have voted

  1. 1. Hvilken trader vil du anbefale?

    • DNB
      0
    • Nordnet
      17
    • Netfonds
      17
    • Skandiabanken
      4
    • Andre
      1


Recommended Posts

Kjøper ennå fler bjørner med følgende argument:

 

Når storbritannia og Usa forbyr shorting, sier det seg selv at de som tror kursene skal falle, ikke kommer til å kjøpe i stedet...

 

Nåja med et shorteforbud, blir jeg i hverfall sittende.. for hva skjer når det blir tillatt å shorte igjen...

 

Tror jeg,

:laugh: i hverfall foreløpig. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply
Når storbritannia og Usa forbyr shorting, sier det seg selv at de som tror kursene skal falle, ikke kommer til å kjøpe i stedet...

 

Men hva skjer med de som sitter short, må de dekke inn umiddelbart? I tilfelle vet vel selgerne det og en shortskvis av dimensjoner er på gang... Eller gjelder forbudet nye shortposisjoner og de gamle kan beholdes? Uansett blir det shortskvis.

Link to comment
Share on other sites

Men hva skjer med de som sitter short, må de dekke inn umiddelbart? I tilfelle vet vel selgerne det og en shortskvis av dimensjoner er på gang... Eller gjelder forbudet nye shortposisjoner og de gamle kan beholdes? Uansett blir det shortskvis.

 

ikke etter forbudet oppheves vel :cool:

 

Joda, mulig du har rett, men nå om dagen ser det ikke ut til at de "normale" reglene gjelder.

Jeg satser på at det skal ned en runde til, shorteforbud, shortsqueeze, eller ikke.

 

Må samtidig informere at jeg på ingen måte har gått "long" i bjørnederivatene.

Ikke akkurat langsiktig i tradinga - for tiden..

Link to comment
Share on other sites

Det skal ikke mere til enn en svak bris til, når en er ferdig....

For at det å pisse på fingrene for å holde varmen, endrer seg til det værre, og man får forfrysningsskader.

 

Bush og Bernanke posisjonerer statene for videre nedgang.

Kanskje ikke i dag, men i løpet av noen dager.

 

Kanskje ikke så rart at Kina ikke ville være med på kjøret i forhold til å pumpe all verdens nytrykte amerikanske dollar, samt alle andres frie dollarreserver, inn i re-kapitaliseringa av finansieringssystemet.

Tenker de sitter på sine dollar i påvente av at USA snart er på billig :biggrin: billigsalg

 

Usa åpner nok opp - og jeg skulle ha ventet litt lenger før jeg kjøpte de siste bjørnene, men..

hva som skjer etterpå, det vil slutten av dagen vise.

Link to comment
Share on other sites

Ser (foreløpig) ut som om jeg må ta et tap på de bjørnene mine ja :dry: Og selv om jeg kanskje tror vi skal nedover på litt sikt så har jeg ikke så lyst til å sove med bjørnene. Avventer foreløpig, men tror jeg skal realisere i dag uansett hva som skjer. StatolHydro har fortsatt jevnt og trutt oppover i hele dag selv om oljeprisen vakler litt. Det passer meg dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Bjørnene fallt ut på SL. Lykke til, jeg forblir i cash intill videre.

 

Har fulgt samme taktikk i dag selv (cash), tror ikke jeg hadde gjort noen kloke valg om jeg hadde prøvd meg. Eneste er at å gå i bear fra start kunne ha gitt meg noen kroner gevinst. Når jeg ikke forstår markedet så må jeg ta følgende av det å avvente situasjonen, selv om det er surt å gå glipp av dagens svingninger.

 

Hvis man ser bort ifra at børsen har en helt latterlig oppgang i dag isolert sett, så er fortsatt indeksen nede i 360. Tingenes tilstand er vel betraktelig lysere i dag med amerikanerenes innsprøytning og en per akkurat nå stigende oljepris enn da vi krysset nedover forbi 360 for så kort tid siden som mandag. Det er fremtidsutsiktene som er trendsetteren tør jeg påstå, ikke dagens oljekurs og dagens inntjeninger/tap. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg tror dette er en varig endring eller en korreksjon på turen nedover.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Er det noen forskjeller på BEAR/BULL derivatene til XACT og DNB Nor?

Er det ingen forfallsdato på disse?

 

Mvh og mange takk for svar.

 

nei, de følger hverandre så og si slavisk, eneste er at obxexdbear/bull har høyere omsetning enn dnbnor sine.

 

ingen forfallsdato.

 

eneste forskjellen er vel at handelsbanken er marketmaker for xact mens dnbnor er marketmaker for dnbnor sine(?)

Link to comment
Share on other sites

Ja, og da er det dumt å sitte i bjørner! :mad: Tok tapet på 86,6. Det visket ut hele gevinsten fra i dag tidlig + 35 øre til og kurtasje. Bedritent, men sånn er det. Turte ikke vente lenger på unhappy-hour engang. :mad:

Har litt blanda følelser for denne dagen. Tapet jeg tok i bjørner fordi jeg overnattet med dem og underveis er ørlite større enn porteføljeoppgangen. Dog sjeleglad for at utstyret ble mykt og trakk seg litt tilbake tidligere i dag! :laugh:

 

Så er jo spørsmålet om jeg bør realisere porteføljen nå, og satse på bedre inngang senere? :unsure:

 

Kjipt om jeg hopper av nå, og så går børsen bare videre oppover på mandag :mellow:

Regner dog med at jeg selger en del i dag.

Link to comment
Share on other sites

uten omsetninga i AWO er dagens omsetning i overkant av 7mrd. noen som har noe fornuftig å si om det?

Det er dårlig, men stort sett har ikke omsetningen vært det helt store i senere tid med unntak av de to største nedsalgsdagene.

Link to comment
Share on other sites

Tok egentlig ikke så mye tankevirksomhet til før jeg innså at jeg er nødt til å selge nå. Når vi har vært oppe så mye som 9% og aksjene jeg vurderer å selge endelig nærmer DTH, og risikoen for at vi dundrer ned igjen er klart til stedet, ble valget enkelt.

 

Cash is king :biggrin:

 

Solgte YAR på 254 og har GOGL til salgs på 21,20 og 21,40.

 

PROD beholder jeg, siden det er umulig å kunne time et oppkjøp, mens TAD er jeg skikkelig i gjørma med. Har lettet meg for nærmere en tredjedel, i tilfelle skuta går til bunns. Resten får være høyrisikosport for en mulig rakettutvikling :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...