Jump to content

Episode 1132 - Mandag 22. september 2008


Pirelli

Recommended Posts

Etter helgens nyheter om sentralbankers nye utlån og redningspakker så skal det vel litt til om børsene rundt om kring ikke stiger.

 

Jeg fatter ikke at noen få konkurser og disse redningspakkene skal være nok til at krisen liksom skal være over?! det kan da umulig være så enkelt??

 

Så er dette bare en kortvarig oppgang som ender opp i en enda større smell, eller er krisen nå "avblåst"?

Link to comment
Share on other sites

Holder OSE på oppgangen fra fredag?

Såvidt jeg vet har det ikke skjedd noe nytt siden fredag som skulle tilsi noen store sprell verken i den ene eller den andre retningen. Børsoppgangen de to siste dagene kan hovedsaklig tilskrives to faktorer. For det første sørget innskrenkningene i shortsalg av finansaksjer for at denne sektoren fikk et skikkelig short cover rally. Man må anta at de som satt på "ulovlige" shortposisjoner har fått dekket inn allerede. For det andre har man den gigantiske redningspakken hvor Paulson skal kjøpe opp $700 mrd. i misligholdte lån. Her vil trolig markedets fokus de neste dagene rettes mot at det foreløpig mangler mye informasjon og at pakken heller ikke er endelig vedtatt.

 

På lengre sikt tror jeg at euforien vil avta når man innser at regningen blir dyr og pasienten er like syk. Boligprisene og -salget er fortsatt på kritisk lave nivåer. Det er vel og bra at man får den største statlige interveneringen i markedet siden depresjonen, men det skyldes jo vitterlig at man er inne i den største finansielle krisen siden den gang. Tidligere i år har vi sett at alle rentenedsettelser har hatt en kortvarig effekt både realøkonomisk og på børsene. Det samme vil trolig skje igjen. Jeg tviler på at de amerikanske børsene er høyere om en måned.

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Det er vel liten tvil i at vi åpner opp i dag også, men det som er spørsmålet er om det holder dagen ut?

Jeg kjøpte noen Bjørner på tampen på fredag og er sterkt i tvil om jeg skal kaste eller doble, er usikker på om det snur i dag eller i morgen, eller onsdag? Men at vi får en reaksjon nedover er ganske så sikkert, spørsmålet er hvor dyp?

 

Lykke til traders :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Det er vel liten tvil i at vi åpner opp i dag også, men det som er spørsmålet er om det holder dagen ut?

Jeg kjøpte noen Bjørner på tampen på fredag og er sterkt i tvil om jeg skal kaste eller doble, er usikker på om det snur i dag eller i morgen, eller onsdag? Men at vi får en reaksjon nedover er ganske så sikkert, spørsmålet er hvor dyp?

 

Lykke til traders :laugh:

 

 

Sitter med en rar følelse nå. For en som aldri har shortet en aksje føles det litt rart å sitte å håpe på en nedgang idag. Sitter nemlig igjen med bjørnederivater etter fredagens rally. Vanligvis håper jeg alltid på oppganger, men idag altså..... :sad:

 

Ble nok litt revet med i forrige uke. Dette er skumle greier.... :ohmy:

 

Lykke til idag! :biggrin::biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Det ligger ann til en svart dag på Oslo Børs imorgen. Oppgangen fra fredag vil mest sannsynlig falle med flere %....ja kanskje så mye som 6-7%...! :biggrin:

 

Zoonic forventer en rød dag? Da har jeg sett det også :)

Link to comment
Share on other sites

Selgte alle bjørnene med litt pluss.

Skal ut en tur og vil ikke sitte i markedet når jeg ikke får fulgt med.

 

 

Mitch

 

 

Skal også ut, setter SL på Bjørnene, 2 forskjellige ettersom jeg kjøpte noen på fredag og noen i dag tidlig, måtte så verden gå under mens jeg er borte :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe som helst denne uken, drar til Munchen i morgen og syns forøvrig det er vanskelig å vite hvor OSE skal.

 

Kanskje OSE følger deg til Munchen? :biggrin:

 

Nei, dette er virkelig vanskelig. Sitter fortsatt og håper på en midlertidig nedgang slik at jeg får solgt bjørnene mine.

 

Hele "krakket" er da ikke avlyst? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ølfestfestival, Pirelli...? :mellow:

 

drar til Munchen i morgen og syns forøvrig det er vanskelig å vite hvor OSE skal.

 

______

 

Helt riktig, felis...! Du kjenner meg godt etter "alle" disse årene, vi er nesten som et gammelt ektepar...! :biggrin:

 

Dere har misforstått Zoonic tror jeg...

 

Han prøvde å være morsom med å si at oppgangen idag ville bli kanskje 6-7 % lavere enn fredagens. Likevel sitter vi da igjen med en oppgang på 2-3 %.

 

 

_____

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...