Jump to content

Episode 1144 - Onsdag 8. oktober 2008


EHL

Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Skal si rentekuttene fikk fart på kursene. Sin vante tro reagerte OSE mye mer enn resten av Europa, men så føk da også oljeprisen opp samtidig. Den faller imidlertid tilbake igjen nå og vi korrigerer nok ned til resten av Europa (dvs 3-4 % ned) ganske raskt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lært nå...

I et bear-market er det definitivt 'sell on news'.

 

Enig Vidar - ble kvitt alt jeg fikk i åpningen i dag - det gjorde godt! Da er jeg klar for ny inngang - senere en gang.

mvh

amatøren

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på høy og lav i NHY intradag er 36%...... Det hadde vært mulig å gjort ett kupp kan man si.

 

Om ingenting annet, så må man jo kunne si at det er litt artig å kunne si at man har vært med på sånne tider som dette. Tidligere har jeg følt at de største svingningene kom mellom to børsdager, og at intradag på ose var ganske traust og kjedelig. Dengang ei! :)

Link to comment
Share on other sites

Vel, gi meg heller kjedelige børsdager når som helst :laugh::ohmy::laugh:

Helt enig. Hvem har tid til å følge utviklingen dagen lang fra minutt for minutt (sekund for sekund?) slik man må nå... Nei, jeg vil tilbake til tiden når 4-5% i en eller annen retning var ekstremt mye (etter at hovedinndeksen først har vært en snartur nede i 200 så jeg har nerver til å kjøpe meg inn vel og merke) :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg ute av alt unntatt GOGL og SDRL samt en mikropost i PROD som ikke ville ut, siden minste børsposten har endret seg i det siste. Fra 300 til 500 tror jeg.

 

Da burde jeg i det minste ikke gå konkurs på en stund... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Det er fullstendig bingo på markedene nå. Store nedganger blir redusert til pluss iløpet av minutter, for så å gå ned og opp igjen og ned igjen...

 

Dette er grådighet og frykt på sitt desidert verste !

 

Bruke en eventuell rekyl idag og imorgen (hvis USA stiger ikveld) til å komme dere ut.

 

Markedet skal videre ned igjen om noen få dager. Det er ikke sentralbankene som bestemmer markedsrentene nå, men bankene ellers. Så lenge de ikke våger låne ut penger til hverandre, er grepet som sentralbankene nå tar helt nyttesløst.

 

Turbulensen vil fortsette med stor styrke i hele oktober og enda noen måneder fremover. Dette er langtfra over.

Link to comment
Share on other sites

Markedet skal videre ned igjen om noen få dager. Det er ikke sentralbankene som bestemmer markedsrentene nå, men bankene ellers. Så lenge de ikke våger låne ut penger til hverandre, er grepet som sentralbankene nå tar helt nyttesløst.

Kunne ikke vært mer enig RoRu.

Det er bare å se på det reelle rentenivået versus styringsrenten.

Link to comment
Share on other sites

Hæ?

 

1) Laveste notering intradag for OSEBX var 268.59 i går og 268.58 i dag. Den endte i dag på 269.48.

2) Dersom OSEBX ikke skal innom 260-tallet i morgen, må enten børsen åpne i pluss og aldri se seg tilbake, eller åpne ned minst 9.49 poeng og holde seg på 250-tallet. Noe sier meg at du tror på det første alternativet. I så fall: Lykke til og god bedring! :rolleyes:

 

Ingen grunn til å bli i overkant spydig. Selvsagt trodde jeg på det ANDRE alternativet. Ingen med vettet i behold som tror OSE åpner i blått når absolutt alt annet går lukt til helvete, inkludert store fall i USA? Beklager at jeg ikke har alle tall intradag helt inne. Jeg følger ikke markedet på langt nær like tett som tidligere, men da er det fint andre gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Dette skriver seg lett inn i historiebøkene som den mest spesielle dagen jeg har opplevd. Her snakker vi om å være 9% ned, gå over i pluss, ned igjen 5% stige 20 poeng på ti minutter (rundt klokken 1) ++ (mulig jeg har noen tall litt feil da jeg ikke har noen gode grafer å se på, men summa summarum...)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle solgt på spikern, men satt ikke benket så jeg misset muligheten. Dette går så fort opp og ned at ordere må legges inn i forkant. Nå får vi se hvordan det blir når de seneste utspillene fra FED/Paulson osv. synker inn, at alle tiltakene har null effekt tror jeg ikke noe på. Allerede neste uke kan Paulson være i gang med statlig oppkjøp av dårlig gjeld, og renteutspillet er bare ett av flere tiltak FED har gjort for å bedre likviditet og forsøksvis stabilisere situasjonen i finansmarkedene.

 

Bjørnerally kommer, og de blir mer langvarige enn dagens.

Link to comment
Share on other sites

Hoffa eller andre med erfaring:

 

Når må man ha lagt inn salg/kjøp i sluttbudrunden, for at det skal kunne gå inn?

 

Mener å ha sett kjøper og selger bevege seg etter 17:20, men ikke etter 17:25. Er det forskjellig fra aksje til aksje på samme måte som at de store starter først om morgenen?

 

Hvis jeg legger inn kjøp på samme grense som selger, går det likevel ikke inn, hvis jeg er for sen og vice versa.

Link to comment
Share on other sites

Ting ser mørkt og bunnløst ut nå, men det tror jeg også det vil gjøre den dagen det bunner ut. Jeg føler markedet begynner å bli blendet av all nedgangen og at dette nå har spunnet over i en psykologisk effekt. Når det er sagt så blir det et like reelt problem av den grunn, men jeg tror (naivt?) at det fortsatt finnes bedrifter der ute som kan klare seg greit gjennom denne krisen. Magefølelsen sier for min del at vi fortsatt skal et godt stykke nedover, men jeg tror ikke min magefølelse vil skifte øyeblikkelig når vi snur, så den er ikke til å stole på. Viktigste grunnen til den magefølelsen det er at man også skal prise inn en helt klart større risiko ved å sitte eksponert, og at jeg aldri har sett en overdempet effekt på børsen (som en matematiker ville ordlagt seg).

 

Det jeg egentlig er mest nysgjerrig på, er om det blir en kjedelig og langstrekkelig bunn slik hoffa nevnte kom ved siste tilsvarende krakk, eller om det starter med en rekyl oppover igjen, mer av den typen zoonic proklamerer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...