Jump to content

Episode 1148 - Tirsdag 14. oktober 2008


Zoonic

Recommended Posts

Ja, etter tidenes OKSERALLY i USA kan vi få oppleve at Oslo Børs stiger over 10% imorgen, jeg sier KAN....

 

Oljeaksjer opp mellom 15 og 20%, EXXON, verdens største selskap opp 16% f.eks. Jeg har lenge trodd at vi kan få tidenes rally, vi får se om dette kan være starten...

 

 

________

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Du må nok kalle en spade for en spade - tidenens BJØRNERALLY er det vi har sett på Wall Street i kveld. Jeg tror vi nå får flere dager med oppgang og beseire 300 i løpet av uken. Noen aksjer er ekstremt lavt priset, se for eksempel på Yara hvor EPS estimatene ligger over 40,- og aksjekursen er 169,-. Aksjen passerer trolig 200 i løpet av uken, en løp og kjøp aksje i øyeblikket.

 

Alcoa steg 22.84% på Wall Street, NHY kan glatt gjøre det samme her hjemme i morgen. Dersom Alcoa skal opp dit den var for 4 måneder siden må den stige 300% til, dit skal den selvsagt ikke. Men den skal muligens opp 50%...

 

Jeg tipper at bjørnerallyet vil vare akkurat lenge nok til at de som nå sitter på sidelinjen i cash hiver seg på. :cool::blink:

Link to comment
Share on other sites

:cool: For those about to rock, we salute you :cool:

 

Om det er tidenes bjørnerally, kan man risikere at det også blir tidenes korteste :cool:

 

Sitter og venter på noen glidende gjennomsnitt...før jeg gjør noe som helst...

 

Kommer gevinstsikringa i morra.. - kan det hende vi er like langt som i går. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ordet b......n nevnes ikke fra denne mannen, det trodde jeg du visste, Pirelli.... :smile:

 

Du må nok kalle en spade for en spade - tidenens BJØRNERALLY er det vi har sett på Wall Street i kveld. Jeg tror vi nå får flere dager med oppgang og beseire 300 i løpet av uken. Noen aksjer er ekstremt lavt priset, se for eksempel på Yara hvor EPS estimatene ligger over 40,- og aksjekursen er 169,-. Aksjen passerer trolig 200 i løpet av uken, en løp og kjøp aksje i øyeblikket.

 

Alcoa steg 22.84% på Wall Street, NHY kan glatt gjøre det samme her hjemme i morgen. Dersom Alcoa skal opp dit den var for 4 måneder siden må den stige 300% til, dit skal den selvsagt ikke. Men den skal muligens opp 50%...

 

Jeg tipper at bjørnerallyet vil vare akkurat lenge nok til at de som nå sitter på sidelinjen i cash hiver seg på. :cool::blink:

Link to comment
Share on other sites

Endelig fikset nå, men j..lig irriterende.

Det som faktisk er vel så irriterende er at de ikke sender ut en melding om problemet, og når det forventes fikset, til kundene :mad:

 

Det har vært en del slike feil i den senere tid, og jeg vurderer å skifte megler.

Slikt som dette gidder jeg ikke rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Dette må vel kunne sies å være en relativt ok børsdag så langt :rolleyes:

 

Det eneste jeg sitter med for tiden er et knippe poster i QEC. Den stiger jo 25-30% for andre dag på rad, så det er litt hyggelig.

 

Greit med litt blått i porteføljen til en forandring :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt fra overbevist om at vi har sett bunnen enda.

Plutselig detter det inn et par bank-/finanskonkurser til, og så er det ny nedtur.

Men, jeg ser heller ikke bort fra at vi kan ha sett bunnen.

 

Jeg har uansett sikret meg med trailing stop-loss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt fra overbevist om at vi har sett bunnen enda.

Plutselig detter det inn et par bank-/finanskonkurser til, og så er det ny nedtur.

Men, jeg ser heller ikke bort fra at vi kan ha sett bunnen.

 

Jeg har uansett sikret meg med trailing stop-loss.

 

Hei

 

Mange lands myndigheter har uttalt at dem ikke vil la større banker gå over ende. Videre har myndighetne i flere land, bl.a. UK og nå USA, sagt at de vil gå inn med egenkapital i bankene. Har derfor mindre tro på store konkurser i banknæringa umiddelbart.

 

Håper og tror at selskaper nå i større grad kan bli priset etter forventet inntjening og RISKO. Skjer det, og oljeprisen ikke kollapser, ja da ser jeg relativt lyst på OSEs utvikling i tiden fremover.

 

Veksten i verdensøkonomien vil utvilsomt avta. Spørsmålet er hvor mye. Får vi fortsatt vekst, selfølgelig en langt lavere, eller får vi det alle har ment at vi skal få - en kraftig ressesjon. Jeg er usikker.

 

Solgte noen få aksjer i DNO nå. Er dermed kvitt all gearinga. Det var ikke godt for nattesøvnen å øke innsatsen i forrige uke.

 

Liker ikke alt som skjer i DNO, bl.a. salget av alle egne aksjer på fredag (svært dårlig timet) og at ledelsen vistnok ikke vet hvem kjøper er. Sistnevnte tror jeg ikke særlig på. Håper imidlertid og tror at det en dag, jo før jo bedre kommer en løsning med eksporttillatelse i Irak. Dette fordi Irak trenger penger til gjennoppbygging, og i og med at oljeprisen har snunket noe kan vi håpe at det "kan lønne seg" å begynne å eksportere... Vi får se...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

La oss kalle det teknisk konkurs da christle.

 

Dersom nye finansinstitusjoner blir så skakkjørte at myndighetene må gripe inn og redde dem vil det nok medføre negative konsekvenser for børsutviklingen.

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke alt som skjer i DNO, bl.a. salget av alle egne aksjer på fredag (svært dårlig timet) og at ledelsen vistnok ikke vet hvem kjøper er. Sistnevnte tror jeg ikke særlig på. Håper imidlertid og tror at det en dag, jo før jo bedre kommer en løsning med eksporttillatelse i Irak. Dette fordi Irak trenger penger til gjennoppbygging, og i og med at oljeprisen har snunket noe kan vi håpe at det "kan lønne seg" å begynne å eksportere... Vi får se...

 

Mvh,

 

Føler med deg, christle. Det å pøse ut egne aksjer på fredag var vel omtrent det værste signalet det var mulig å gi markedet. For en timing!!! :ohmy:

 

Men hvorfor skal det nå lønne seg å eksportere olje fordi prisne har sunket?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...