Jump to content

Episode 1154 - Onsdag 22. oktober 2008


felis

Recommended Posts

God morgen!

 

Alt er relativt. Etter en blodig dag i Asia med bl. a. Nikkei ned over 6 % samt et markert fall i oljeprisen borger for en svak start her på bjerget.

 

Nå kan jeg angre på at jeg ikke turde å kjøpe bjørner før børsen lukket igår. Men kanskje vi heller kan plukke noen bjørner i løpet av dagen? Som tidligere sagt føler jeg meg mer konfortabel med det så lavt som vi tross alt er nå.

 

Lykke til idag! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

God morgen felis.

 

Det er tidlig ennå, så det er vel derfor du sliter litt med bjørner vs. bjørner (eller var det okser?) i innlegget ditt.

Det var i alle fall noe dyre-greier :laugh:

 

He-he.

 

Hadde vel ikke fått søvnen ut av øynene ennå. Skulle vært okser i det siste tilfelle ja. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Mornings :rolleyes:

 

jeg kikker litt etter gode kjøp, men får ikke helt bestemt meg, tenkte å ta noen NHY men vil ha den på 25 tallet, ellers kunne vi vel ventet ett ennå større fall vel? Asia gruses + en oljepris i fritt fall

Link to comment
Share on other sites

Du glemte røde futter (selv om det er tidlig) Hoff@.

 

Jeg er enig i at vi burde forvente et større fall.

Oljeprisen er nede på 66-tallet for Brent, og STL er bare ned 2,5%.

Jeg avventer ytterligere fall før jeg evt. går inn i noe.

Link to comment
Share on other sites

Flere her snakker om oljeprisen og at Oslo "burde" fallt mer....Det kan jo skje, men ikke en kjeft av dere nevner at dollar-rallyet forsterkes og har steget nesten 6% på noen timer....

 

 

Dere er jo på linje med disse "øko"journalistene i søppelpressen"....

 

Du glemte røde futter (selv om det er tidlig) Hoff@.

 

Jeg er enig i at vi burde forvente et større fall.

Oljeprisen er nede på 66-tallet for Brent, og STL er bare ned 2,5%.

Jeg avventer ytterligere fall før jeg evt. går inn i noe.

Link to comment
Share on other sites

Et godt poeng Zoonic :smile:

 

Men, jeg er av den oppfatning at olje-/oljeservice-sektoren her på berget går opp og ned kun basert på oljeprisen. Det synes som om markedet vanligvis ser helt bort fra dollar vs. nok-variasjoner

Dette er dog kun min observasjon, og ikke noe som er basert på en nærmere undersøkelse av om det statistisk/matematisk virkelig forholder seg slik.

Link to comment
Share on other sites

Deutsche Bank kutter kursmålet for Statoil til 100 kroner(!)

 

Det er greit at det er norges største verna bedrift de snakker om, men jeg undres over hvilken oljepris de har lagt til grunn når de har regnet seg frem til dette...

Link to comment
Share on other sites

Valgte å gå ut av stl for en stund (121.4). Forventer å kunne kjøpe meg inn igjen billigere utover uka. Forresten, siden lønninga mi er i chf, så har lønninga steget med 20% siste par månedene så jeg i dag :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det er mest NOK som svekkes og ikke USD som styrkes. Oljefallet kan derfor ikke forklares med USD rally, selv om oljefallet for STL dempes noe når selskapets egankaptial trades i NOK.

 

Konstaterer at volatiliteten er noe mindre nå enn de ukene vi har bak oss, både på wall street og her hjemme. Det er i hvert fall ett godt tegn.

Link to comment
Share on other sites

Deutsche Bank kutter kursmålet for Statoil til 100 kroner(!)

 

Det er greit at det er norges største verna bedrift de snakker om, men jeg undres over hvilken oljepris de har lagt til grunn når de har regnet seg frem til dette...

Kanskje de har planer om å kjøpe seg inn snart...

Link to comment
Share on other sites

Hmm, er ikke helt logisk for meg at det med dagens oljepris-situasjon skal være stl som holder tilbake for fallet (sammenlignet med andre større lokomotiv). Blandt dagens 7 mest omsatte er det en aksje som har falt mindre enn 6%, og det er stl som har falt 3%...

Link to comment
Share on other sites

Hmm, er ikke helt logisk for meg at det med dagens oljepris-situasjon skal være stl som holder tilbake for fallet (sammenlignet med andre større lokomotiv). Blandt dagens 7 mest omsatte er det en aksje som har falt mindre enn 6%, og det er stl som har falt 3%...

STL var nede i 101.10 på torsdag, men nå holdes kursen trolig oppe av forventninger til OPEC-møtet. Dersom produksjonen ikke kuttes like mye som markedet håper, er det duket for nye bunner i oljepris, STL og OSEBX.

Link to comment
Share on other sites

Skal si Eltek får kjørt seg. Nesten 30 % ned idag. Kurs under 10 kr for en aksje som for 8 år siden var over 400. Tragisk for de langsiktige aksjonærer. Glad jeg kvittet meg med denne for lenge siden.

 

Ellers ser det stygt ut idag. Nedgangen er nå mer på nivå av hva jeg trodde vi skulle starte på. Og enda har vi "dødstimen" igjen! :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Gikk long i REC i sluttauksjonen (72.00) etter en nedgang på 14.7%. Fortsetter dermed strategien med å plukke blant de største taperne. (ELT falt riktignok mye mer, men jeg holder meg unna skrot.) Selv om Hovedindeksen trolig skal videre ned, satser jeg på en reprising av REC når meldingen om ferdigstillelse av Moses Lake kommer i løpet av noen uker. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hoff@, denne "metoden" din her.....

 

ellers så har SL spart meg for ett par årslønner de siste månedene tror jeg

 

 

Dette kan umulig være en profitabel strategi...Du(flere her inne..) "tipper" at en aksje skal gå en eller annen vei og gjør den ikke det(iløpet av minutter...), så hives det ut med større eller mindre tap...kurtasjen kommer jo på toppen...

 

TULLBALL!!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Gikk long i REC i sluttauksjonen (72.00) etter en nedgang på 14.7%. Fortsetter dermed strategien med å plukke blant de største taperne. (ELT falt riktignok mye mer, men jeg holder meg unna skrot.) Selv om Hovedindeksen trolig skal videre ned, satser jeg på en reprising av REC når meldingen om ferdigstillelse av Moses Lake kommer i løpet av noen uker. :cool:

 

Kunne ikke dy meg jeg heller, og kom inn i REC på kr 72 + et par tiører under sluttauksjonen... + litt mer ORKLA...(og derav indirekte enda flere REC-aksjer)..

 

Men er fortsatt bare 15% investert, er for usikkert enda... Resten i "tørt krutt" for ev. en ny generell skrell og/eller flere aksjer på dypdykk... NHY begynner å likne noe nå...

Link to comment
Share on other sites

Dette kan umulig være en profitabel strategi...Du(flere her inne..) "tipper" at en aksje skal gå en eller annen vei og gjør den ikke det(iløpet av minutter...), så hives det ut med større eller mindre tap...kurtasjen kommer jo på toppen...

Er det en bedre metode å satse på en "underanalysert" aksje som ELT og sitte med ned 42%? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Vel, du vet like godt som meg at det finnes endel bedre aksjer og eksempler enn ELT....poenget er at jeg ikke tror på tipping i dette gamet og har aldri skjønt at man på død og liv skal realisere tap så fort som det nesten er mulig..

 

Det er helt galt, Enga... Følger man den veien, blir "små" tap fort store og er man med på dette bare for å tjene penger, blir tapene store....

 

Da er det mulig at det er bedre å finne frem Donald alikevel... hi.gif

 

Er det en bedre metode å satse på en "underanalysert" aksje som ELT og sitte med ned 42%? :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...