Jump to content

Episode 1159 - Onsdag 29 oktober 2008


EHL

OSEBX  

41 members have voted

  1. 1. Hvilken prosentvis endring har OSEBX ved stenging i dag?

    • opp over 10%
      5
    • opp 5-10%
      21
    • opp 0-5%
      11
    • ned 0-5%
      3
    • ned over 5%
      1


Recommended Posts

Når et så stort selskap som TEL er ned nesten 20%, så merkes det ja...ville utslag om dagen, ingen tvil om det.... :mellow:

 

TEL ble i 2001 børsnotert på 40 NOK og er nå på 36...

 

Joda, riktig det. Men det betyr at resten av OSE gjør det desto dårligere... :rolleyes:

 

Det er vel Telenor som drar så kraftig ned kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Hvis, og vil presisere HVIS, Dow Jones også går opp ikveld, og Norge og andre børser også går i pluss imorgen, er det en ypperlig anledning til å komme seg ut.

 

Dow'en vil om svært kort tid få en nedgang på mange mange prosent.

 

Oppgangen vi nå ser er hysterisk, på lik linje som en del sterke nedgangsdager er hysterisk.

 

Vi er fortsatt i et sterkt BEAR-marked, og bunnen er ikke nådd.

Link to comment
Share on other sites

Bra RoRu, du lærer og skriver HVIS...(vissvass...) :smile: Men du er sikker på USA skal ned "mange, mange %..."

 

Jeg ser omtrent AKKURAT motsatt på dette her...

 

Så vi får se..... :wink:

 

Hvis, og vil presisere HVIS, Dow Jones også går opp ikveld, og Norge og andre børser også går i pluss imorgen, er det en ypperlig anledning til å komme seg ut.

 

Dow'en vil om svært kort tid få en nedgang på mange mange prosent.

 

Oppgangen vi nå ser er hysterisk, på lik linje som en del sterke nedgangsdager er hysterisk.

 

Vi er fortsatt i et sterkt BEAR-marked, og bunnen er ikke nådd.

Link to comment
Share on other sites

Futtene har snudd fra ~2% minus til svakt pluss. Dette skjer det neste døgnet:

 

- Klokka 13:30 kommer Durable Orders (ventet -1.0%).

- Klokka 19:15 kommer Feds rentebeslutning. Det ventes at styringsrenta settes ned fra 1.5% til 1.0%.

- I morgen kommer BNP-tall for USA. Briefing.com's estimat er +0.3%, mens markedskonsensus er -0.5%.

 

Både rentebeslutningen og BNP-tallene har potensial til å svinge markedet betydelig i begge retninger. Man bør derfor tenke seg nøye om før man tar store posisjoner. Selv velger jeg trolig å forholde meg noenlunde markedsnøytral de neste 24 timene. Lykke til! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bra RoRu, du lærer og skriver HVIS...(vissvass...) :smile: Men du er sikker på USA skal ned "mange, mange %..."

 

Jeg ser omtrent AKKURAT motsatt på dette her...

 

Så vi får se..... :wink:

 

 

 

He he he.... Du gir deg ikke du Zoonic. Bra det. Vi kan ikke alle ha samme mening. Men, vi har hatt ulikt syn mange ganger vi to, der jeg var supernegativ og du var svært positiv, men vi ser jo hvordan det gikk....

 

Jeg gir rekylen maks 3 dager inkl dagen igår, før det raser ned igjen.

Link to comment
Share on other sites

Da gikk jeg ut av yara 123.75. Faktisk gevinst til en forandring, kjøpt på 112.75.. Jeg forventer i likhet med roru at dette er en mulighet for å redusere eksponeringen og kjøpe inn billigere om litt. Så får vi se hvor feil jeg tar.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte akkurat på det, Vidar...

 

Dette kan bli "grisete" for vår forumvenn... :mellow: , vi får håpe det går bra...

 

26% nedgang nok? :blink:

 

Har du allerede glemt AKSO's 3-dagers 61% fall etter adskillig bedre nyheter/tall (etter min mening)? :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

26% nedgang nok? :blink:

 

Har du allerede glemt AKSO's 3-dagers 61% fall etter adskillig bedre nyheter/tall (etter min mening)? :ohmy:

 

Telenor har fallt 71% de siste 12 månedene.

 

Dette oppkjøpet i India må generalforsamlingen stemme ned, det har aksjemarkedet gitt ett soleklart forvarsel på i dag.

 

Sterkt av OSE å gå i pluss på en dag hvor norges nest største selskap faller 26%, eller kanskje ikke det er norges nest største selskap i market cap lenger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...