Jump to content

Episode 1161 - Fredag 31 oktober 2008


Pirelli

Recommended Posts

____

 

USA med en sterk avslutning og det lover godt for morgendagen. Slik det ser ut nå, skal vi videre opp(mye kan dog skje..).

 

Vi får se om markedet da kan vris over til BULLISH mot jul... :smile:

 

(og to piter ble 1, bra..)

 

 

_____

Link to comment
Share on other sites

Etter alle solemerker skal vi opp fredag etter avslutningen i US i kveld, derfor blir det vel NED, hehe... :biggrin:

 

På kort sikt er jeg indifferent til spørsmålet opp eller ned, straddlen er i øyeblikket plassert....men større utslag pluss eller minus er bedre enn små utslag...

 

Good Luck !

Link to comment
Share on other sites

God morgen!

 

Vi skal nok avgjort ned idag er jeg redd selv om børsene i USA endte i blått igår. Rødt i Asia og fall i oljeprisen vil nok føre til at vi starter i rødt. Så får vi se om utslagene begynner å nærme seg normale igjen. Slik det har vært nå er vel utslag mellom pluss/minus 5-10 % fra dag til dag blitt det "normale".

 

Dersom vi mot formodning åpner oppover idag igjen blir nok startegien å kjøpe noen bjørner. Det finnes vel fortsatt noen slike etternølere som ikke har gått i hi ennå? :laugh:

 

Lykke til idag! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Mornings :laugh: :laugh:

 

I dag blir det 2 smilefjes så langt!

 

Fredagen er her og noen fresdag blir det ikke, ikke oppover iallfall Zooniv lærer aldri og jeg har helt gitt opp å kommentere spådommene hans.

 

Spørsmålet blir om en skal dekke seg inn i shortposisjonene og kansje gå long, eller bare sitte, eller kommer dommedag så gjelder det å dumpe longposisjonene.

Futtene er nedover, skal de snu oppover må vi nok vente på gode nøkkeltall og da spesielt Reuters/Michigan Consumer Sentiment Index, oktober, klokken 15.00

 

lykke til

Spania: International Traders Conference (ITC)

Storbritannia: Gfk Consumer Confidence, oktober

Australia: Kreditt, privat sektor, september

Japan: Igangsetting av boliger, september

Japan: Byggeordre, september

Japan: Rentebeslutning, Bank of Japan

ØMU: Konsumprisindeksen, oktober

ØMU: Arbeidsledighet, september

Sveits: KOF Leading Indicator, oktober

USA: Personlig forbruk, september, klokken 13.30

USA: Arbeidskraftkostnader, 3. kvartal, klokken 13.30

Canada: BNP, august

USA: Personlig inntekt, september, klokken 13.30

USA: Chicago PMI (innkjøpsindeks), oktober, klokken 14.45

USA: Reuters/Michigan Consumer Sentiment Index, oktober, klokken 15.00

Link to comment
Share on other sites

Hva søren går det av DESSC nå, jeg solgte på 10.9 så da endte det godt til slutt :smile: Føler ikke at jeg har noe behov for å ta risikoen med å sitte over resultatfremleggelsen neste uke selv om det fint kan lønne seg... Da har jeg gått over til å håpe på fall på børsen igjen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Satte ny Short I REC -30 øre

 

Men nå gidder jeg ikke snakke mer med meg selv, :laugh:

 

 

Hei

 

Tror ikke tiden er der for å gå short...

 

Hvorfor? I DN stod det svart på hvitt i går at Storebrand, (Vital) m.fl. den siste tida har STORSOLGT aksjer, nesten koste hva det koste vil, for å oppfylle krav til egenkapitalandel. Dette kan forklare det STORE fallet vi har sett på OSE i det siste, i tillegg til mye annet som "problemer i finansverden", svekket oljepris m.m.

 

Jeg vet ikke når disse skal inn, MEN da blir det trangt i døra, og da er det EKSTRA farlig å være short.

 

Når det er sagt, ja så taler noe for at REC er en grei short kandidat, bl.a. lavere oljepris, fare for at land kutter i solsubsider (er økt som følge av behov for land for å kutte utgifter og bruke midlene der behovet er mest akutt) og fare for kostnadsoverskridelser (dette bør ha avtatt noe som følge av mindre press i anleggsmarkedet m.m.)

 

En god del taler imidlertid MOT å shorte REC. Land kan innføre (større) subsidier, jeg tror oljeprisen kommer til å stige og IKKE minst Orkla kan fort komme til å ta strategiske grep, f.eks. fusjonere inn Elkem SOLAR. Egentlig er det helt utrolig at Orkla kan sitte så tungt i styret i REC mens de driver konurrernde virksomhet i ELKEM SOLAR. Sistnevnte taler imidlertid kanskje for en short da Orkla vil ha en lav pris på REC og en høy på ELKEM SOLAR, men det kan jo tenkes at de kjøper hele REC.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Pass på. Disse tallene kan "rocke" børsen:

 

USA: Chicago PMI (innkjøpsindeks), oktober, klokken 14.45

USA: Reuters/Michigan Consumer Sentiment Index, oktober, klokken 15.00

 

Disse tallene blir nok ræva, det er vel ingen med TV apparat som ikke har fått med seg finanskrise og dommedag. Tallene basrer seg på spøreundersøkelser.

Link to comment
Share on other sites

Disse tallene blir nok ræva, det er vel ingen med TV apparat som ikke har fått med seg finanskrise og dommedag. Tallene basrer seg på spøreundersøkelser.

 

Helt enig. Når folk er FORA med at vi nærmer oss undergangen, ja da gir dem vel uttrykk også for det. Blir imidlertid IKKE overrakset over at markdet ikke tar hensyn til dette... Har gjort klar noen slanter...

Link to comment
Share on other sites

Her er fasit for den ene:

 

WASHINGTON (MarketWatch) -- U.S. consumer sentiment dropped in October from the prior month, according to a media report on the University of Michigan/Reuters index released Friday. The index fell to 57.6 in late October, compared with a reading of 70.3 in late September. Earlier in October, the reading hit 57.5. Economists surveyed by MarketWatch were expecting a final October reading of 57.5.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...