Jump to content

Episode 1176 - Fredag 21. november 2008


Hoff@

Recommended Posts

OK, jeg stakk nesa frem og slang med leppa, så da er det bare og la det stå til, og jeg forsøker herved å åpne en Pit som ender i BLÅTT :biggrin:

 

Nå 2 små timer før USA stenger så ligger vel Dow ned 1,20% og det er vel på linje med da OSE stengte, men som sagt før 2 timer er rene evigheten i dagens børsmarked, så vi må vente til USA og Asia stenger før vi eventuelt rydder plass for en etterlenget FRESDAG.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

En fresdag hadde vært tingen, samtlige OBX putter gikk betydelig inn the money, senest i dag på forfall... kunne ikke vært mer heldig etter litt dårlig timing på anskaffelsen av dem for 2-3 uker siden.

 

Litt jævelig å sitte nesten uten nedesidebeskyttelse er det jo... men nå har jeg snart begynt å miste høydeskrekken...

 

Kvartet litt mer YARA og ORK i dag, gjødsel og grandiosa på billigsalg :-)

 

Good luck i morra :-) Det blir sikkert fres, men gudene vet hvilken vei..hehe

Link to comment
Share on other sites

Ser det ikke har kommet noen krisepakke for bilprodusentene ( http://e24.no/utenriks/article2781936.ece ).

 

Har USA i praksis mulighet til å la de gå konkurs? Vil ikke ringvirkningene bli ufattelig store? En ny president kan vel ikke starte perioden (selv om det er i overgangsperioden) sin med et par millioner nye arbeidsløse?

 

Dette er vel en typisk situasjon hvor man alltid finner en løsning i 12 time?

Link to comment
Share on other sites

Som alle bør vite, er usikkerhet det verste aksjemarkedet vet. Kongressen har utsatt avgjørelsen om bilprodusentenes skjebne til 8. desember. Jeg har ikke glemt hvordan børsene ble gruset i ukene før krisepakka til bankene ble endelig vedtatt. Det samme vil trolig skje nå også. Det er bedre at børsene faller 20% momentant når konkursene eventuelt er et faktum, enn at vi skal seigpines med daglige fall på 3-5% i tre uker. Grøss og gru!

Link to comment
Share on other sites

WTI under 50 også, utgangspunktet i øyeblikket tyder på nok en dårlig dag for OSE i morgen.

 

Jeg tror amerikanske myndigheter må la bilindustrien ordne opp i problemer selv, stor motstand i befolkningen. Det kreves en enorm omlegging i de tre store, og kaste penger på dem utsetter trolig hestekuren som uansett må gjøres. Det blir som å pisse i buksa for å holde på varmen.

Link to comment
Share on other sites

Oi oi....

 

Skal vi ordentlig ned i kjeller'n i morra...? Kommer galskapens øyeblikk.... Er tiden inne snart nå for å klippe de større postene ??

 

Uansett, vanskelig å innrømme det....at man var for tidlig ute....men, men, det er er jo nede i helvete vi ønsker å klippe den store hovedvekten av aksjer....:-)

 

Kanskje vi må utsette å le til fra 2010 til 2011 :laugh:

 

 

Sistemann lar lyset stå på.... håpløst å taste riktig uten lys :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Okke som, 3 millioner nye arbeidsledige der borte på toppen av den allerede eksisterende elendigheten, kan være i grøvste laget for politikerne.

Men, vi får bare vente og se.

 

Børsene over dammen gruses ettertrykkelig mot slutten, og 180 ryker glatt fra starten her hjemme i morgen.

Spørsmålet blir vel helst om 160 holder neste uke?

Slik 'alt' går for tiden begynner jeg jammen å lure på om hovedindeksen er tosifret ved årsskiftet :blink::ph34r::ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Uansett, vanskelig å innrømme det....at man var for tidlig ute....men, men, det er er jo nede i helvete vi ønsker å klippe den store hovedvekten av aksjer....:-)

Tidlig ute, nei du sier ikke det... :rolleyes: Skulle hørt på deg Enga, 212 skulle jo selvfølgelig ikke holde. Psykologi er noe dritt. Hadde på følelsen i går (og har den følelsen fremdeles) at vi skal enda et stykke ned (150? - vi må da stoppe ett-eller-annet sted!), men fikk/får meg likevel ikke til å kaste kortene. Redselen for å dumme seg ut med å evt selge på bunn overgår fornuften som sier selg. Håpløst egentlig, men sånn er det - kan jo ikke selge nåå... :blink: Har fremdeles en del å lære ja. Har sluppet unna såå lenge også måtte jeg begynne å gamble nå den siste uka :dry: Rett og slett uklokt! :laugh: Jaja, er bare å ta det med fatning. Er ikke fullastet, men skulle gjerne hatt hovedvekt i cash nå. Men den gang ei. Også snakk om å satse på feil kort. Nei, jeg prøver å trykke hodet enda lenger ned i sanden. Nå drar jeg på ferie i en drøy uke til sandfulle Egypt. Det skulle passe bra :smile:

Link to comment
Share on other sites

Strange World.... :laugh:

 

Nikkei225 i Japan går fra signifikant minus til signifikant pluss... men det er jo noen minutter i igjen så hvem vet... Stor intradag svingninger der borte helt fra indeks 7400 til 8000...

 

Kankje utsettes julehandelen enda noen dager her hjemme...??

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo oppgang stort sett over hele fjøla i Asia, og det var definitivt ikke noe jeg hadde sett for meg!

Men, jeg har uansett vanskelig å se for meg noe annet enn av vi åpner kraftig ned her hjemme.

Link to comment
Share on other sites

God morgen!

 

Joda, det må være lov til å håpe på en liten oppgang etter at Asia stort sett endte i blått (eller er det grønt?).

 

Også oljeprisen har steget ca en dollar, men ligger fortsatt under 50 dollar fatet. Det ser heller ikke ut til å være de store forventniger til et løft neste uke. klipper fra Bloomberg idag:

 

Oil May Fall as Recession Cuts Fuel Consumption, Survey Shows

 

By Mark Shenk

 

Nov. 21 (Bloomberg) -- Crude oil may fall next week on speculation that demand will further decline as the recession in the U.S., Europe and Japan spreads to emerging markets.

 

Twenty of 34 analysts surveyed by Bloomberg News, or 59 percent, said prices will decline through Nov. 28. Five respondents, or 15 percent, said oil will rise and nine forecast markets will be little changed. Last week 55 percent expected futures to decline.

 

``Nymex oil futures will continue to fall in line with the erosion of the global economy,'' said Mordechai Abir, director of energy research at Burnham Securities Inc. in New York.

 

The crude oil contract for January delivery has fallen $8.18, or 14 percent, to $49.42 a barrel so far this week on the New York Mercantile Exchange. Futures have dropped 66 percent from the record $147.27 a barrel reached on July 11.

 

The oil survey has correctly predicted the direction of futures 49 percent of the time since its start in April 2004.

 

 

 

Bloomberg's survey of oil analysts and traders, conducted

each Thursday, asks for an assessment of whether crude oil

futures are likely to rise, fall or remain neutral in the coming

week. The results were:

 

RISE NEUTRAL FALL

5 9 20

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Jeg skjønner ikke hva dere maser om, jeg har da vitterlig åpnet en fresdag vel? he he he

men jeg ser ikke helt bort fra at vi KAN ende i blått i dag, Futtene er rett opp nå, så det er lov å håpe :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Har tro på at det vil komme en rekyl snart nå. Om den starter iløpet av dagen idag skal være usagt, men ser ikke bort fra at den vil starte i en av de nærmeste dagene.

 

Ikke noe trendskifte, men et kortvarig rally, før pilene peker flatt eller ned igjen.

 

Fallet har vært så kraftig de siste dagene at det er sansynlig med et kort rally på 5-10%, kanskje mer.

 

Magefølelsen tilsier det, men i disse tider er det håpløst å spå noe.

Link to comment
Share on other sites

Et spørsmål kanskje noen her har noen meninger om: De pengene som forsvinner fra børsen om dagen, hvor blir de av? Er det i hovedsak personer/firmaer/fond som selger for å kjøpe inn billigere på et senere tidspunkt, eller er det i hovedsak firmaer som er nødt til å selge for å holde likviditeten ved like?

Link to comment
Share on other sites

Der forsvant REC-aksjene mine med en oppgang på 10%. Velger å sitte avventende en liten stund.

 

Jeg holder på dem inntil videre, jeg liker utviklingen av oljeprisen, men hele markedet er pisseredd, så det skal ikke mye til før 10% er redusert til -10%

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...