Jump to content

Traders Pit - Episode 64 - Torsdag 24. juni 2004


Utzi

Recommended Posts

Bra jobba Utzi!

 

Noen antydet jeg måtte ha sterk mage for å tørre å sitte på TOM. Nerver av stål er vel det som trengs for å gå inn i JIN. I alle fall om man opptrer uten SL.

 

Nåja. Det meste ligger til rette for en ok dag i morgen skulle jeg tro?

Link to comment
Share on other sites

JIN Holding bare moderat opp i HK så langt i dag, vet ikke hvor stor vekt man skal legge på det, men det var tross alt i Hong Kong de dro i gang rallyet i JIN i går. Tviler på at JIN går langt i dag ihvertfall ikke før BDI eventuelt viser enda klarere tegn til vending.

Link to comment
Share on other sites

Oljeindustriens Landsforening (OLF) varslet i dag lockout for alle

medlemmene i OFS og Lederne som omfattes av sokkelavtalene med virkning

fra mandag 28. juni klokken 24.00.

 

Da er vel streiken avblåst.

Regner med at det blir tvungen lønnsnevnd.

Link to comment
Share on other sites

Bra start dette, ser forresten av Hoff@'s innlegg på SIN-tråden at nybyggene til Skeie sålangt har hatt en perfekt timeing. Skulle ikke forundre meg om SIN kommer kraftig fremover. Rart ikke flere var på kjøperen når den lå rundt 10'eren?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderte å kjøpe mer SIN i dag, for jeg vet den skal opp. MEN jeg trengte litt aktion og da kjøpte jeg noe i JIN, fremtiden for vise hva som var riktig, (jeg vet hva det fornuftige er, men men) :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

He he , jeg har ganske god gevinst for 2004 jeg, men timelønnen bli sikkert ikke allverdens om all tid skal taes med. Men gøy er det lell,

dagen i dag er jo knallblå og mer er vel i vente???

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Fornuft og akjser, - en vanskelig kombinasjon! - hvis overhode mulig å kombinere? - Det er det som gjør trading så fasinerende og spennende.

 

Joda, dette er fornuftig saker.

Link to comment
Share on other sites

AKY lever en stakkarslig tilværelse på børsen siden oppstart.

 

Ordrebildet er slik i skrivende stund:

 

Kurs i detalj Beste Dybde Total

dybde Ordre

Kjøper 95.75 200 3 700 5

Selger 97.00 500 6 320 9

 

Er omtrent ikke aksjer til salgs, og de få som selges bare dumpes.

Link to comment
Share on other sites

Derfor bør du kjøpe

(24.6.04 10:27)

Orion Analyse ramser opp flere grunner til at du bør laste opp med aksjer i unoterte Idex.

 

Ikke kjøp aksjen

(24.6.04 11:18)

Orion Analyse ramser opp flere grunner til at du ikke bør kjøpe aksjer i unoterte Idex.

 

Hva kaller man dette?

Link to comment
Share on other sites

Om Orion analyse lister opp pro's and con's syns jeg det er bra, men når media dekker det i forskjellige artikkeler virker det noe snodig.

 

NOI holder seg meget bra tiltross for at ingen nå venter melding om produksjonsvolum før Generalforsamlingen. Dette blir bra!

Link to comment
Share on other sites

Før (på 80-tallet i alle fall) hadde meglere en lapp foran seg da de ringte rundt til kundene sine. På lappen stod det fem gode grunner til å kjøpe en gitt aksje (f.eks ORK), og fem gode grunner til å selge den samme gitte aksjen (i dette tilfellet ORK).

 

Da kunden tok opp telefonen spurte megleren kunden om han eide ORK-aksjer. Gjorde kunden dette, ramset megleren opp de fem gode grunnene til å selge, hvis kunden ikke eide aksjen ramset megleren opp de fem gode grunnene til å kjøpe.

 

Megleren endte altså opp med kurtasje i begge tilfeller (gitt at kunden fulgte meglerens råd da, men det var nok ofte tilfellet).

 

Meglere gjør sikkert akkurat det samme nå...

 

Kanskje det er det Orion prøver på. Ikke vet jeg.

 

Uansett.

 

ORK fortsetter oppgangen, det samme gjelder NSG. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...