Jump to content

Traders Pit - Episode 65 - Fredag 25. juni 2004


Utzi

Recommended Posts

Det ble en triller mellom England og Portugal, syns det beste laget vant men føler litt med stakkars Beckham som ikke får til så mye lenger. Sikkert ikke så mye kos å få hjemmenfra heller siden alle elskerinnene hans nå tjener gode kroner på å fortelle om utenomekteskapelige aktiviteter...

 

Pilene peker ned i USA, grafene dine er fine Utzi, men jeg liker å forholde meg til prosent, her er mine favoritter:

 

fpNASDAQ-narrow.gqplus?630fpDJIA-narrow.gqplus?693

Dagens utvikling på Nasdaq og DOW

 

USA styrer nok mange av de hodeløse IT investorne som ikke har andre måleparametere enn Nasdaq. Men oljeprisen er opp i kveld, sikkert fordi norske oljearbeidere stenges ute fra arbeidsplassen sin kommende uke og Irak plages av terror og uroligheter. For oljerelaterte papirer kan det gi ett løft i morgen. I tillegg ser pantesaken unektelig ut til å gå mot en løsning i bundesrat 9 juli, Tomra bør få ett løft på uttalelser fra Trittin osv. i kveld. Se forøvrig Tomra tråden.

 

Tror forumet's 'innbyggere' får en hyggelig dag i morgen. Er ikke Orkla litt kjedelig som tradingaksje Utzi?

Link to comment
Share on other sites

En svak stigning på etterhandelen har tatt igjen den knøttlille nedturen.

 

Tror at vi får en slapp dag i morgen og med et lite rally like før stengetid!!

 

Etter/før handel på Nasdaq,..nasdaq.png

Link to comment
Share on other sites

Pirelli, Pirelli. Sympati med Beckham??? Fysj og føy og fy!!! :lol:

 

Omtrent det samme noen mener om mulighetene for avklaring i Bundesrat 9. juli. :roll: Når resten av markedet blir like positiv til at det blir en avklaring i Dosenpfand-kaoset, stikker kursen (hausse, hausse). :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dette skulle vel borge for at problemene løser seg.

 

 

Så snart Kjell Inge Røkkes Aker RGI Holding er fusjonert med Kværner Holding kan den svenske storbanken SEB og kunder av SEBs meglerhus Enskilda Securities puste litt lettere. De får da tilbake store deler av et lån på 2,1 milliarder kroner til Røkke, skriver Aftenposten.

 

1 milliard kroner av den eksterne gjelden på 3,4 milliarder kroner blir nedbetalt ganske umiddelbart etter fusjonen. De som nyter godt av det er blant andre SEB og kunder av SEBs meglerhus Enskilda Securities, skriver avisen.

HO

 

SEB og de andre kreditorene har pant i alle Røkkes aksjer i Kværner, og med innfrielse av lånet kan Røkke også bli kvitt pantsettelsen av disse aksjene.

 

Konsekvensen ser imidlertid ut, i følge Aftenposten, til å bli at blir det mindre verdier igjen som sikkerhet for kreditorene i Kværner ASA. Det vil si britiske pensjonister og EU-kommisjonen.

 

Hva er det så som blir igjen i Kværner, etter denne operasjonen. Ikke mer enn 900 millioner kroner i cash for å møte ulike krav, samt problemene på Philadelphia-verftet i USA, skriver avisen.

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...=152128&cat=100

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer til alle som har vært inne i JIN de siste dagene. Jeg får trøste meg med at jeg sansynligvis vinner aksjekonkuransen denne uken.

 

NOI ser ut til å bevege seg sidelengs. Det blir nok ingen melding om prod. nivå før GF på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Aksjekonken kommer til å gå elendig, men hva gjør vel det når alt annet går så det suser, jeg kan ikke huske å ha hatt en slik formidabel økning av porteføljeverdien, i løpet av en halv times handel.

Men en på prøve å ikke ta helt av, jeg flyttet SL på "gambler" aksjene, så får vi se om de dupper ned og forvinner i løpet av dagen.

Link to comment
Share on other sites

Synes i grunn grafene dine er finere Pirelli, så la oss holde oss til dem. De er dessuten mindre også.

 

ORK går fortsatt, synes den ser litt 178ish ut nå. Men det kan jo bare være meg.

 

Nåja.

 

Blir vel en litt slapp dag i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter rolig og muligens støtte kjøpe mer hvis den går mot 0,90 i neste uke.

 

Driver du støttekjøp i GOD Carlos? Ser ut som vi trenger litt hjelp... Du har to uker på deg til jeg kommer hjem fra ferie og vil se resultater! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Litt på Siden:

 

Leser at spåmannen på HGO er anmeldt til kreditt tilsynet for å spre løgn.

 

Her er Spåmannens innlegg in extenso:

Topic heading:

CNR***Lettskyet og 27grader: Demostranten raser og kursen synker

Innlegg av: Spåmannen (15.06.04 11:14), lest 252 ganger

Ticker: CNR

Endret 15.06.04 11:58

Kan en få bedre bekreftelse på at våre meldinger er korrekte.

Drillen stoppet i går på Norio sier canargosekretøsen

 

Innlegg av: Spåmannen (15.06.04 12:03), lest 46 ganger

Neida.

Ny deler er bestillt og ankommer sannsynligvis denne måned sier canargosekretøsen.

Men været er fint og ennå produseres det noen få dråper i mikroselskapet canargo.

gjengen slapper av og nyter været

 

Dette er bare et par av flere 1000 innlegg han har produsert i det siste. Hva mener dere bør være lov? Går han over streken her?

Link to comment
Share on other sites

Tørrbulkratene stiger videre, greit jeg ikke shortet JIN likevel :wink:

 

 

SHIPPING-Baltic Dry-indeks opp 2,2% fredag

 

 

OSLO, 25 juni (Reuters) - Tørrbulkratene stiger videre for

tredje dag på rad fredag. Tørrbulkindeksen Baltic Dry noteres

opp 60 poeng, eller 2,2 prosent, til 2.742 poeng fredag.

Toppnoteringen var på 5.681 poeng i februar i år.

((Reuters Næringsnytt, tel +47 22 93 69 77, e-mail:

redaksjonen@reuters.no))

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en pen gevinst i JIN nå. Er veldig i tvil om jeg skal ta gevinst, den har gått mye i det siste, men potensialet videre er der.

 

Eller en fin blå fredag :arrow: :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...