Jump to content

Episode 1363 - Uke 16 - 2010


AndersBB

Recommended Posts

tenkte å legge inn bilde av chartet til QEC men det fikk jeg ikke lov til...

 

Ser QEC har dekket gappet vi fikk på oppturen samt. at man nå ligger på støtten.....det er vel de grunnene jeg ser til kjøp der......selv venter jeg helst på et evt brudd enten opp eller ned.... happy.gif

Link to comment
Share on other sites

tenkte å legge inn bilde av chartet til QEC men det fikk jeg ikke lov til...

 

På grunn av plassmangel på server så har vi ikke aktivert muligheten for å laste opp bilder. Men du kan benytte en ekstern side, fks http://bildr.no/ for å laste opp bildet, for å deretter lime inn bildet i forumet. :smile:

 

Bruk da valget "BBCODE".

Link to comment
Share on other sites

Hei Sharpshoota! Hei Rumpelpot! Godt å se dere. Håper vi blir enda flere fra StockPro.

 

Jeg går rett på: Blir det noe korreksjon å snakke om i denne omgang? Teknikern varslet fredag 16.april at den var i gang. Han pleier å ha rett, men er ofte for tidlig ute. Det var jo tilløp til markant fall i kveld, men alle de tre indeksene gikk jo til slutt i pluss. Jeg tror likevel et fall på minst fem prosent kommer rundt hjørnet. Ecris weekly leading index har en årlig stigning som nå er den verste på 36 uker, samtidig som instituttet avviser faren for en dobbelt-dip.

 

Hva tror dere på kort sikt?

 

Lin Piao

Link to comment
Share on other sites

LinPiao: Flyttet innlegget ditt fra presentasjonen til Sharpshoota til ukens episde i pitten. :smile:

 

Jeg håper du, og alle andre fra Stockpro finner dere til rette her på forumet. Hvis det skulle være noe er det bare å spørre meg. :smile:

 

Kort fortalt så er forumet oppdelt i to "hoveddeler" hvor det meste av diskusjonen foregår. I "Aksjeprat" diskuteres enkeltaksjer i dybden, og nyheter legges ut. I "Traders Pit" lages det en ny tråd hver uke hvor man gi tips om trades, forteller om sine kjøp/salg og lett snakk om enkelt aksjer/markedet.

 

Det finnes flere områder, og linker til disse finner dere på hovedsiden.

Link to comment
Share on other sites

Hei Sharpshoota! Hei Rumpelpot! Godt å se dere. Håper vi blir enda flere fra StockPro.

 

Jeg går rett på: Blir det noe korreksjon å snakke om i denne omgang? Teknikern varslet fredag 16.april at den var i gang. Han pleier å ha rett, men er ofte for tidlig ute. Det var jo tilløp til markant fall i kveld, men alle de tre indeksene gikk jo til slutt i pluss. Jeg tror likevel et fall på minst fem prosent kommer rundt hjørnet. Ecris weekly leading index har en årlig stigning som nå er den verste på 36 uker, samtidig som instituttet avviser faren for en dobbelt-dip.

 

Hva tror dere på kort sikt?

 

Lin Piao

 

Jeg har iallefal sikret gevinst og posisjonert meg for en snarlig korreksjon og endrer ikke på det før det evt skulle kommet et snarlig markert brudd opp fra 11150-11200-nivået på Dow. Ikke bare virker US-indeksene modne for en korreksjon, men oljeprisen har jo gått vel høyt i det siste. Xact Derivat Bear kan derfor gi en pen avkastning de neste ukene.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Lin Piao.

 

Teknikeren har som oftest rett, håper at han dukker opp her etter hvert. Det blir nok -kortsiktig- noe ruglete utover, i alle' fall for S&P500 som også har vært overkjøpt.

 

Marc Farber som også ofte har rett angående aksjemarkedet har også nevnt i februar-mars at S&P vil slite med motstand rundt 1200.

 

Jeg har i alle fall solgt 70% av mine aksje i vente på en kortsiktig liten korreksjon. Langsiktig er jeg fremdeles forsiktig bull.

 

Hilsen,

LuKi

Link to comment
Share on other sites

Så også at noen lette etter tråd spekfikt for TA. Det ligger jo en gammel tråd klistret i "markedet generelt"

 

Man kan jo fortsette der...

 

http://www.aksjeforu...niske-signaler/

 

 

Ja oppdaget den ...kjempefint! ....litt nytt og uvant i starten dette men det går seg fort til etterhvert som man utforsker forumet.

 

ph34r.gif

Link to comment
Share on other sites

Kom akkurat nå: US durable goods for mars falt overraskende med 1,3 prosent. Det var ventet en stigning på 0,1. Er dette nok til å snu futurene?

 

Det var som...futtene går enda mer opp etter fallet for durable goods:

 

NEW YORK (MarketWatch) -- U.S. stock futures added to gains Friday after the government reported demand for U.S.-made durable goods in March fell for the first time in four months. Up 16 points ahead of the report, futures for the Dow Jones Industrial Average were up 23 points at 11,091.00. Those for the S&P 500 were ahead 4.6 points at 1,206.3, while Nasdaq 100 futures gained 11.5 ponts to 2,047.75.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Lin Piao.

 

Teknikeren har som oftest rett, håper at han dukker opp her etter hvert. Det blir nok -kortsiktig- noe ruglete utover, i alle' fall for S&P500 som også har vært overkjøpt.

 

Marc Farber som også ofte har rett angående aksjemarkedet har også nevnt i februar-mars at S&P vil slite med motstand rundt 1200.

 

Jeg har i alle fall solgt 70% av mine aksje i vente på en kortsiktig liten korreksjon. Langsiktig er jeg fremdeles forsiktig bull.

 

Hilsen,

LuKi

 

 

LuKi

 

Jeg har gjort som deg, jeg gikk ut mandag morgen - 100 prosent. Så langt har ikke det vært noe sjakktrekk.

Link to comment
Share on other sites

Har valgt å hedge litt med USD/SEK-warrants....fordi jeg er litt usikker på det generelle markedet + at jeg ser et slags triangel i USD/SEK chartet.....

 

Var det 1250 som var 61,8% retrace level på S&P-500?.....mener ihvertfall noen har nevnt det...kan bli spennende å se om vi går over eller om man får en korreksjon først.

 

 

Mulig man bør fortsette å kjøpe dippene slik som Teknikern sier, ser har har profil her han også, men ikke vært her på kjempelenge.

Link to comment
Share on other sites

Weekly Leading Index 2010-04-23 14:17 (UTC)

 

NEW YORK, April 23 (Reuters) - A measure of future U.S. economic growth

rose to a nearly two-year high in the latest week, indicating that the recovery

remains underway, a research group said on Friday.

The Economic Cycle Research Institute, a New York-based independent

forecasting group, said its Weekly Leading Index rose to 133.0 for the week

ended April 16, up from 131.3 the prior week, originally reported as 131.2.

That was the highest level since May 23, 2008, when it stood at 133.2.

The index's annualized growth rate fell to a 37-week low of 12.5 percent

from 12.6 percent a week earlier.

 

However, 'with the WLI rising to a 99-week high, the economic revival will

continue in the months ahead,' said Lakshman Achuthan, managing director of

ECRI.

Link to comment
Share on other sites

Weekly Leading Index 2010-04-23 14:17 (UTC)

 

NEW YORK, April 23 (Reuters) - A measure of future U.S. economic growth

rose to a nearly two-year high in the latest week, indicating that the recovery

remains underway, a research group said on Friday.

The Economic Cycle Research Institute, a New York-based independent

forecasting group, said its Weekly Leading Index rose to 133.0 for the week

ended April 16, up from 131.3 the prior week, originally reported as 131.2.

That was the highest level since May 23, 2008, when it stood at 133.2.

The index's annualized growth rate fell to a 37-week low of 12.5 percent

from 12.6 percent a week earlier.

 

However, 'with the WLI rising to a 99-week high, the economic revival will

continue in the months ahead,' said Lakshman Achuthan, managing director of

ECRI.

 

Hei Rumpelpot - jeg så denne sent i ettermiddag. Den ukentlige ECRI-målingen er altså på topp, mens y/y er det svake greier. ECRI selv vektlegger det høye uketallet, mens Trym Riksen i DnBMarket pleier i andre sammenhenger å vektlegge den årlige utviklingen. Man skal kanskje innta en pragmatisk holdning å vektlegge ulike faktorer fra gang til gang avhengig av hva tallene viser.

Link to comment
Share on other sites

Ny uke, ny pit.

 

Kjør på!

 

 

ALGETA: Dersom det amerikanske selskapet Dendreon får sin godkjennelse av legemiddelet Provenge vil dette kunne gi kursløft for Algeta. Amerikanske myndigheter kan komme med en godkjennelse innen 1. mai. Jeg har denne i min portefølje. Denne er også med i Dnb NOR's ukeportefølje.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...