Jump to content

Gearing


helgehegg

Recommended Posts

Sitter med 40 000 NHY, 700 000 av 1214400 er lån med 5% rente. Satser på litt utbytte vil betale deler av renten. Også satser på at det ikke går mer en 10 % ned, for da må eg tvangselge noen aksjer=) Kjøpte det på snitt 32,5. Så er ned rundt 6,5%. Har 1 500 000 i kontokreditt. Er mulighet for 70% belåningsgrad på NHY. Så har tenkt å øke belåning ved oppgang, men med 10-15% buffer til tvangsalgs grensa. Har ikke helt bestemt om eg skal sitte langsiktig eller selge ved kraftig oppgang. Vist det går en del ned har eg tenkt å putte mesteparten av lønn inn får å senke lånet. Flere som meg her som har gearet? Og har erfaring dei vil dele, og er det lurt å øke risikoen no? Lyst å høre andre synspunkt.

 

Si din mening om gearing og risiko

Link to comment
Share on other sites

har du satt deg inn i kinas utvikling mht aluimport?

 

har du satt deg inn i verdens fundamentale makroutvikling?

 

har du satt deg inn i de aller fleste tekniske chats nylig?

 

har du satt deg inn i simpel investeringsfilosofi mht f eks diversifisering?

 

 

 

Dette er spørsmål jeg håper du har satt deg inn i / vil sette deg inn i med tanke på den risikoen du nå velger å ta.

 

har du rådført deg med meglerhuset ditt? Hva har de anbefalt? Jeg er veldig intererssert i å høre dette. Hva har de f eks fortalt deg om din risikoprofil for øyeblikket?

 

Ellers; lykke til med investeringen. smile.gif

 

MVH Anders

Link to comment
Share on other sites

har du satt deg inn i kinas utvikling mht aluimport?

 

Kina vil har en økende middelklasse, som vil ha økende bruk for Alu og andre råverer.

Det blir ikke produsert meir alu en det er bruk for, så prisen vil ikke variere så masse, men produskjon volumet blir forskjellige, og dei dyreste Alu fabrikkene går under vist etterspørsel synker kraftig igjen. Grunnen til den høge prisen for 2 år siden var for masse etterspørsel etter Alu på kort sikt. Og eg rekner ikke med det skjer med det første. Og NHY er del eier i en ny og kostnad effektiv Alu fabrikk i Quatar som vil gjøre det bra i framtiden trur eg

 

har du satt deg inn i verdens fundamentale makroutvikling?

 

Selv om USA bnp tall var 1.6% opp, som blir drevet av dei låne meir penger, som før eller siden må stoppe når Kina ikke lenger vil finansiere USA forbruk som er opp mot 70% av bnp. Så må dei enten printe mer penger som fører til at USD vil senke $ verdi, som vil øke råvere priser i forhold til $ og vil amerikanere mindre kjøpekraft, men kordan råvere prisen i forhold til NOK blir vet eg ikke. Eller så USA må dei starte og spare og kutte utgifter og prøve å holde USD stabilt. USA vil sannsynlig ha eit lavare forbruk av Alu. Uansett er USA er dårlig marked på et par år og USA vil ikke komme tilbake før dei har fiksa boligkrisen, arbeidsledigheten, økt spareraten og prousere meir. Mens det ser lyst ut for store deler av Asia med Kina som den store. Tyskland og gjør det bra, den største og viktigaste i europa. Europa er på riktig vei med å kutte i pengebruken og stramme inn. Men kva som er justert i prisen på NYSE eller OSB vet ikke eg, det har vert ein del negative makrotall i USA. Men økt levestandard og økt økonomisk vekst er eit produkt av meir effektiv produskjon, og finanskrisen som har vert har ført til meir effektiv produksjon i private selskap. Og eg trur det vil vere fokus til private selskap lang tid framover. Selv om det vil gi færre jobber ein stund, vil det på lengre sikt vere godt.

 

har du satt deg inn i de aller fleste tekniske chats nylig?

 

Ja eg har ser teknisk analyse av OSEBX kver dag og vi er i ein fallende trend, men kor langt det vil falle vet ingen, og når vi går opp igjen og kor er OSEBX om 2 år, er det ingen som vet. NHY har en omvendt hode skulder formasjon, som er sterkt tenknisk kjøps signal. Og NHY har en mindre nedside enn oppside.

 

har du satt deg inn i simpel investeringsfilosofi mht f eks diversifisering?

 

Grunnen til at eg kun har ein aksje, eg vil har større risiko og satse alt på NHY, eg syns det er lettare å fokusere og bli god på eit fåtall aksjer, enn å ha 10 forskjellige. Vil kansje vurdere å kjøpe meg opp 1-2 andre aksjer seinare. Og eg har ikke noe serlig med store summer i aksjer. Lånet er ikke vansklig å betjene og egenkapitalen er ikke så veldig stor. Seffølgelig hadde eg hatt 5mill-10mill i egenkapital ville eg ikke tatt like stor riskio og ville vert veldig forsiktig med å gire opp, pga av 10mill er ikke lett å tjene og spare opp, mens 1.3mill er ikke så stor sum. Min investeringsfilosofi er å kjøpe aksjer i OBX i dei store solide aksjsene som leverer pluss resultalt, kjøpe mest mulig når markedet er negativt. Kjøpe askjer som deler ut utbytte og aksjer som eg trur vil gjøre det bedre ein OBX, og har minst mulig nedside. Siste askje eg hadde var Telenor som eg solgte på 94.5 + utbytte på 2.5 kjøpte mesteparten på 85 kr. Eg hadde tapt mindre hadde eg sittet med Telenor fortsatt som eg syns er ein veldig bra aksje. Men syns det er bra oppside på NHY. Eg vurdere å kjøpe Telenor kver mnd når eg får lønn.

 

 

 

Dette er spørsmål jeg håper du har satt deg inn i / vil sette deg inn i med tanke på den risikoen du nå velger å ta.

 

Eg har satt med inn i ganske masse og samenlikna råvare priser mot kvarandre, vurdert framtiden, prisen på aksjer,

inntjening osv...

Så vist det går til helvete så får det bare gjøre det og da har eg tapt ein del penger, eg er villig til å ta risikoen.

Og er forstår risikoen og har bare meg selv å skylde på. Og vist det går bra har eg ein fin sum, som eg kan bruke til å invistere seinare i fesk eigendom eller annet.

 

har du rådført deg med meglerhuset ditt? Hva har de anbefalt? Jeg er veldig intererssert i å høre dette. Hva har de f eks fortalt deg om din risikoprofil for øyeblikket?

 

Eg har ikke rådført meg med noen, bare meg selv=)

 

Ellers; lykke til med investeringen. smile.gif

 

MVH Anders

 

Takk for svar, og håper andre vil komme med synspunkt og diskurtere.:wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jammen frisk satsning. smile.gif

 

Ser frem til å høre mer om hvordan dette går framover.

Går ut ifra at dette er en langsiktig possisjonering.

 

Har litt problemer med å se den omvendte HS formasjonen du nevner her...men jeg ser en diger potensiell HS om vi bryter støtten på 30-tallet....

 

Lykke til.

 

mvh

Sharpshooter

Link to comment
Share on other sites

Er ingen expert på TA, bare det eg har lest.

 

Christiania Securities meldte fredag omvendt HS.

 

http://www.hegnar.no/analyser/article447289.ece

 

Eg rekne med å sitte minst 1-3år, tar det litt som det kommer og ser kordan utviklingen går. Det er lett å se i ettertid kva man skulle ha gjort, så eg satser så får man se kordan d går =) Men eg syns det er smart å gå mot strømmen, men det einaste problemet er å vite om man går for tidelig inn =)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har solgt NHY med gevinst på 35k, og nesten opp 275k i år, med RSI på 81 OSEBX kan det vere mulig for at det er overkjøpt, eg selger og tar gevinst. Håper eg har rett og har tenkt å kjøpe meg inn igjen når OSEBX er rundt 350. Så vi får se neste ukene, det blir spennende å se. Vi har vert i en sidelengs utvikling lenge og eg satse på vi fortsetter med det. Vi får sikkert ikke noe rettnings endring til vi får se kvartals rapportene neste mnd.

Edited by helgehegg
Link to comment
Share on other sites

Har solgt NHY med gevinst på 35k, og nesten opp 275k i år, med RSI på 81 OSEBX kan det vere mulig for at det er overkjøpt, eg selger og tar gevinst. Håper eg har rett og har tenkt å kjøpe meg inn igjen når OSEBX er rundt 350. Så vi får se neste ukene, det blir spennende å se. Vi har vert i en sidelengs utvikling lenge og eg satse på vi fortsetter med det. Vi får sikkert ikke noe rettnings endring til vi får se kvartals rapportene neste mnd.

 

 

Bra jobba Helgehegg! Morro at du får det til. Fortsett å fortell hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er gøy når det går bra. Men har litt frykt for tap, så lenge eg har gearing er det stor risiko. Har tradet litt for masse i det siste fra dag til dag. Har prøvd å treffe topper og bunner, men det er veldig vansklig å gjøre, så må prøve å sitte rolig på noen posisjoner i NHY ein stund no. Trur markedet begynt å få med seg at NHY er underpristet så det har hatt over 15% stigning den siste tiden. HNY har eigendeler som er meir verdt enn verdien på aksjen, men så lenge dei ikke viser forbedring i regnskapet så hjelpe det lite . Er vansklig å vite kor Oslo Børs går no. Men eg trur eg NHY vil gjøre det bedre enn hovedindeksen. Har 39000 NHY aksjer no.

 

post-6997-1285267839,3923_thumb.jpg

 

+utbytte på 35600 i Mai

 

Har lyst å vite kordan andre har gjort det i år, og kas portefølger dere har hatt. Kva aksjer dere har og kva dere trur om framtiden.

Edited by helgehegg
Link to comment
Share on other sites

Ja det er gøy når det går bra. Men har litt frykt for tap, så lenge eg har gearing er det stor risiko. Har tradet litt for masse i det siste fra dag til dag. Har prøvd å treffe topper og bunner, men det er veldig vansklig å gjøre, så må prøve å sitte rolig på noen posisjoner i NHY ein stund no. Trur markedet begynt å få med seg at NHY er underpristet så det har hatt over 15% stigning den siste tiden. HNY har eigendeler som er meir verdt enn verdien på aksjen, men så lenge dei ikke viser forbedring i regnskapet så hjelpe det lite . Er vansklig å vite kor Oslo Børs går no. Men eg trur eg NHY vil gjøre det bedre enn hovedindeksen. Har 39000 NHY aksjer no.

 

post-6997-1285267839,3923_thumb.jpg

 

+utbytte på 35600 i Mai

 

Har lyst å vite kordan andre har gjort det i år, og kas portefølger dere har hatt. Kva aksjer dere har og kva dere trur om framtiden.

 

Ja det er gøy at geare, når alting går opp, men mindre morsomt, når alt går ned....

 

PGS er en veldig god aksje at traide i, og en god aksje at have LITT belåning i, man kan hos f.eks Nordnet få 85% belåning.

 

PGS er veldig volatil, altså den svinger mye intradag, og ofte er der 2-3,- i forskjell mellem høy og lav intradag.

 

Men det der er best, er at der er stor chanse for, at de vil doble sig det neste året, så lenge oljeprisen holder sig, eller stiger lidt.

 

Lykke til, mvh Vandregutten. Traider og sitter i PGS, har givet en del avkastning.

 

Sittet i RGT, en meget dårlig forretning i de 4-5 år jeg har sittet her ;-( Men det er muligheten for et 10-20 dobling der frister de neste par år.

 

Vær forsiktig med gearingen, finanskrisen tok all min egenkapital, så jeg måtte starte opp med kredittkort ;-) etter at 3 mill var blåst bort....

Edited by Vandregutten
Link to comment
Share on other sites

Eg syns skandiabanken er bra uansett kor masse du handler for er det 69kr per handel. Og eg holder meg til Oslo Børs så eg trenge ikke vere på Nordnet, holder meg unna utenlandske askjer, mest for å holde meg unna valuta forandringer.

Siden eg leve i Norge og bruke NOK, når man ser på sentralbankene i verden så printe dei masse penger no. Men hadde vert gøy å hatt 85% gearing=) Men hadde ikke fått sove om natta da=) 15% ned og alle penger er tapt=) Var heldig og starta med aksjer under finanskrisen så eg slapp å tape penger, tenkte at det var god mulighet for å tjene penger. Har gått masse bedre enn venta. Og skal prøve selge igjen når økonomien er på topp igjen så eg sleppe å ta sure tap. Viktig å ikke bli for grådig kan fort slå hardt tilbake, men det er utrolig lett å bli det. Det er en blanase mellom å vere for positiv eller for negativ. Er viktig å vere foran markedet, dei seie jo at markedet er halvt år foran økonomien, så da gjelde det jo å vere enda lengre foran. Så får vi se kordan det går=)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpt nye 6000 NHY og 1000 STL , 45000 NHY og 1000 STL totalt. Tar sjangsen på at Statoil har nådd bunnen sin. Dei har masse vedlikehold så dei har lav produskjon. Blir kansje et dårlig resultat til før det blir bedre. Har totalt 1,7 mill i aksjer no, 1 mill i lån.

Link to comment
Share on other sites

Har 5 % rente, har ikke sett noen andre som har bedre rente enn skandiabanken.

 

Ok.

 

NHY og Statoil er greie case de, som følger markedet på lang sikt, tmen hadde jeg vært deg ville jeg spredd penge enda litt mer. I tilfelle ditt, i tilfelle datt. Om du plutselig får en nedgang på 7 % i en av dem på en dag (+ tredagers-regelen) svir det litt på pungen (eks. H&M i dag). Kanskje kjøpe noen amerikanske, som f.eks Alcoa, eller noe helt annet, som f.eks PGS som har fint driv. Når du har rundt 2 mill i investeringskapital er det lurt å spre seg. Men selvfølgelig; alt er relativt. Jeg aner ikke hva du besitter totalt. Er du glad i høy-risiko og kan ta det, er det fair nok.

Edited by Fred
Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

NHY og Statoil er greie case de, som følger markedet på lang sikt, tmen hadde jeg vært deg ville jeg spredd penge enda litt mer. I tilfelle ditt, i tilfelle datt. Om du plutselig får en nedgang på 7 % i en av dem på en dag (+ tredagers-regelen) svir det litt på pungen (eks. H&M i dag). Kanskje kjøpe noen amerikanske, som f.eks Alcoa, eller noe helt annet, som f.eks PGS som har fint driv. Når du har rundt 2 mill i investeringskapital er det lurt å spre seg. Men selvfølgelig; alt er relativt. Jeg aner ikke hva du besitter totalt. Er du glad i høy-risiko og kan ta det, er det fair nok.

 

Eg har ikke noe imot høy riskio, man må gamble litt skal man bli rik (10% ned og eg må tvangselge for å holde meg innafor 75% egenkapital), eg syns faktisk det er bedre med et fåtall aksjer en med 10 forskjellige. Men mange har forskjellige tanker om det.

 

Men grunnen til eg har få er vist du velger ut dei feks 2 aksjene du syns er best, i steden for 10, dei åtte andre kan jo ikke vere like bra som dei man syns er best.

 

Grunn til at eg kjøpte NHY var at det såg ut som den traff bunnen, og det ser ut som eg traff bra og dei har bra utbytte, likvid aksje, og har gode utsikter, samme med statoil no eg trur vi er rundt bunnen no. den har falt pga av mindre produksjon pga av masse vedlikehold, så den kommer nok tilbake og eg vil kjøpe meir etterkvart. Kan jo seffølgeli kjøpe andre typer aksjer som kansje har mer potensial og som har mer risiko, men så lenge eg har lån har eg allerede høy risiko så liker eg å holde meg til store OBX aksjer med bra utbytte og likvide. Men eg er klar til å selge vist det blir dobbel dip

 

Men vil kansje bevege meg utafor oslo børs når eg har litt meir erfaring. Så for tiden holde eg meg til norske aksjer og skandiabanken=) Dessuten blir det valuta risiko i tilegg når man har utenlanske aksjer.

Edited by helgehegg
Link to comment
Share on other sites

Regna litt, siste mnd har vert veldig bra, og året under ett har gått bedre enn ventet, 15 Jan hadde eg 349 862 i aksjer. Trudde eg skulle greie 10-20% i år når eg starta året. Og hadde vert fornøyd med det, har gått opp 121% hittili år, masse av gevinsten er fra gearing, så det kan fort snu og tape masse vist eg ikke følger med. Er klar for selge når riktig tidspunkt komme, og får se om eg greier å treffe riktig.

 

Hittil i år har eg tjent 424 284, men må trekke fra skatt som må betales neste år 118 800

 

276 207 Realisert

124 451 Urealisert

35 850 Utbytte

-12 224 Renter

 

Har 40000 NHY , 2000 STL

Totalt har eg 1 756 400 i aksjer

1 006 908 i lån

748 115 i egenkapital

Edited by helgehegg
Link to comment
Share on other sites

Regna litt, siste mnd har vert veldig bra, og året under ett har gått bedre enn ventet, 15 Jan hadde eg 349 862 i aksjer. Trudde eg skulle greie 10-20% i år når eg starta året. Og hadde vert fornøyd med det, har gått opp 121% hittili år, masse av gevinsten er fra gearing, så det kan fort snu og tape masse vist eg ikke følger med. Er klar for selge når riktig tidspunkt komme, og får se om eg greier å treffe riktig.

 

Hittil i år har eg tjent 424 284, men må trekke fra skatt som må betales neste år 118 800

 

276 207 Realisert

124 451 Urealisert

35 850 Utbytte

-12 224 Renter

 

Har 40000 NHY , 2000 STL

Totalt har eg 1 756 400 i aksjer

1 006 908 i lån

748 115 i egenkapital

 

Jeg er fortsatt imponert over din guts, teft og flaks. Du er vel lei av å høre på folk som sier at nå må du sikre egenkapitalen og kjøre defensivt. Hvorfor skal du det? I likhet med deg har jeg stor tro på Hydro og skal i morgen kjøpe meg opp der og i Gogl. For første gang siden mai tør jeg gire igjen. I ettertid burde jeg selvfølgeig ha gjort det da Hydro var på 29 kroner og ikke på dagens 37, men jeg tror aksjen skal videre mot 50 til vinteren.

 

Jeg er stolt over at jeg i fjor klarte å firedoble egenkapitalen fra 100 til 400 000 kroner ved giring. Men så tapte jeg 100 000 kroner av gevinsten i april/mai. Siden da har det vært mye obligasjoner og snusfornuft. Men nå er jeg klar igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fortsatt imponert over din guts, teft og flaks. Du er vel lei av å høre på folk som sier at nå må du sikre egenkapitalen og kjøre defensivt. Hvorfor skal du det? I likhet med deg har jeg stor tro på Hydro og skal i morgen kjøpe meg opp der og i Gogl. For første gang siden mai tør jeg gire igjen. I ettertid burde jeg selvfølgeig ha gjort det da Hydro var på 29 kroner og ikke på dagens 37, men jeg tror aksjen skal videre mot 50 til vinteren.

 

Jeg er stolt over at jeg i fjor klarte å firedoble egenkapitalen fra 100 til 400 000 kroner ved giring. Men så tapte jeg 100 000 kroner av gevinsten i april/mai. Siden da har det vært mye obligasjoner og snusfornuft. Men nå er jeg klar igjen.

 

Ja har hatt masse flaks, viktig å vere ærlig med seg selv=) Men syns det er best å starte gearing når det har falt litt og folk er negative og frykt i markedet. Men akkuratt no virke det som vi vil få en ny årsbeste på Oslo Børs, vist resultat sesongen går bra så komme vi sikkert over 400 i denne eller neste mnd, resultat og forventninger er det som driver markedet. Dow Jones endet over 11 000 på fredag var jo bra, Men eg like ikke å kjøpe i aksjer som har hatt kraftig rally, heller motsatt, det er mindre fall høyde da=).

 

Ser gode muligheter i Telenor igjen, får falle litt til og bunne ut litt=) Det viktigeste er å se når en negativ trend snur og vere en av dei første inn, og når trenden snur til negativ vere en av dei første ut igjen, er vansklig å gjøre mn må prøve da=). Er ikke så veldig lei å høre på folk som kjøre defansivt og sikre kapital eg skjønne ka dei mene, eg har ikke så masse erfaring at eg har opplevd store tap, så det er vel derfor eg har litt meir guts en andre, viktige er å ha egne tanker ikke høre på ka alle meglere går rundt å seier. Så eg sitter klar til å selge når markedet snur, som det gjør ofte, men vet ikke når og får prøve å treffe

 

Det er lett å så i ettertid ka man skulle gjort, alle kan gjøre det, så ekke noe vits å tenke på ka du kunne gjort det er for seint å gjøre noe med det, bare å huske til neste gang=) Håper du har rett når det gjelde NHY går til 50=)

 

Ja du burde vere stolt av å firedoble egenkapitalen, bra du er klar for litt mer gambling =)Eg er alltid klar for gambling.

 

Vi får glede eller grue oss til 27 Okt og se på 3kvartal rappor, vist eg fortsatt har NHY aksjer

Edited by helgehegg
Link to comment
Share on other sites

Ja det har vel været ganske bra for oss alle der er lidt gearet, den siste måned set over et.

 

Mit kjærlighets barn RGT har doblet kapitalen siste uke, med lidt hjelp fra PGS.

 

Regner med lidt mere tubolens de neste par uker, i begge aksjer, men har troen på at doble kapitalen endnu en gang innen vi går ut av 2010.....

 

Godt at se at vi alle har lidt sukses.

Lykke til, mvh Vandregutten.

Link to comment
Share on other sites

Ja det har vel været ganske bra for oss alle der er lidt gearet, den siste måned set over et.

 

Mit kjærlighets barn RGT har doblet kapitalen siste uke, med lidt hjelp fra PGS.

 

Regner med lidt mere tubolens de neste par uker, i begge aksjer, men har troen på at doble kapitalen endnu en gang innen vi går ut av 2010.....

 

Godt at se at vi alle har lidt sukses.

Lykke til, mvh Vandregutten.

 

Spørst jo når du kjøpte deg inn, men har vert gode mnd nå. Men når kommer korreksjonen, må vere klar å selge seg ut. Spørst om man er langsiktig eller prøve å time positive og negative perioder. RGT er ein liten aksje, så det kan bli trangt i døra vist mange vil selge, spørst kor masse gearing du har da, men når eg har gearing like eg at det har store handelsvolum så eg kan bli kvitt aksjer fort.

 

Eg har 63,6% belåning av max 70% så eg må ha stop/loss for å sleppe å gå på store smeller. 54000 aksjer i NHY nå. Min stop loss akkuratt no er 37kr, holder prisen seg på alu til 2400$ per tonn vil nokk NHY gå over 45.

 

Men den negative nyheten til NHY ødla rally i aksjen, det var altfor stor overreaksjon som det er alltid er når det kommer dårlige nyheter og når det kommer gode nyheter. Så eg likte ikke dårlig nytt fra NHY, ofte når det kommer dårlige nyheter kommer det ofte fleire, men får håpe ikke det skjer. Men eg er ganske nær å selge vist det går under 37kr, men vil kjøpe tilbake når den er på vei opp igjen. Får vi se om eg greie å time det bra.

 

Bra du har suksess=) får håpe det fortsetter, men anbefaler deg å ha stop loss på nedsiden vist du har høy gearing. Er deili når man gjør det bra i aksje markedet, men ikke gøy når man må tvangselge aksjer, eg måtte selge noen aksjer når eg hadde i telenor, selv om det gikk veldig bra til slutt da.

 

Lykke til!=)

Edited by helgehegg
Link to comment
Share on other sites

Solgte NHY på 36.09, eg hadde salgkurs på 37.05, men var på jobb så fikk ikke solgt før eg kom heim. Så no er eg bare 350 000 i pluss ca. Tapte over 50 000 på å gå på jobb=P. Men har tenkt å kjøpe meg inn igjen når trenden snur. Får håpe det faller masse så eg får kjøpe det billigere tilbake=) Kan godt hende eg må kjøpe meg inn igjen dyrere, eg gjør det vist trenden snur. Må nok investere i ein mobil med 3G så eg komme på internett på jobben=P Kan godt hende OSEBX er får en korreksjon nå, ser litt negativt ut.

Edited by helgehegg
Link to comment
Share on other sites

får håpe det fortsetter, men anbefaler deg å ha stop loss på nedsiden vist du har høy gearing.

Har selv relativt høy gearing på mine posisjoner, men å legge inn automatisk stop loss gjør jeg aldri. Et godt eksempel på grunnen til det er REC på mandag; I omlag 1 minutt var aksjen ned ca 10 %. Aner ikke hva som utløste dette kraftige fallet, som antakelig også ble forsterket av automatiske stopp loss som ble utløst, men den hentet seg inn igjen i løpet av sekunder. Den som ikke har tid til å følge markedet hele dagen og som hadde stopp loss ville kommet til lunch og sett aksjen være ned en knapp prosent, men likevel vært aksjeløse. Har man ikke tid til å følge markedet hele dagen kan det selvfølgelig være fornuftig, men det er en viss fare for at man selger veldig billig.

 

Solgte NHY på 36.09, eg hadde salgkurs på 37.05, men var på jobb så fikk ikke solgt før eg kom heim. Så no er eg bare 350 000 i pluss ca. Tapte over 50 000 på å gå på jobb=P. Men har tenkt å kjøpe meg inn igjen når trenden snur. Får håpe det faller masse så eg får kjøpe det billigere tilbake=) Kan godt hende eg må kjøpe meg inn igjen dyrere, eg gjør det vist trenden snur. Må nok investere i ein mobil med 3G så eg komme på internett på jobben=P Kan godt hende OSEBX er får en korreksjon nå, ser litt negativt ut.

Det virker som om du kjøper og selger på magefølelse? NHY hadde et GAP mellom 36,01 og 35,89 som skulle tettes. Dette var også muligens pullbacket i dobbel bunn-formasjonen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...