Jump to content

DNBNOR - DnB Nor


Vibbe

Recommended Posts

Lenge siden sist jeg var innom forumet nå... men er utrolig bullish på DNBNOR, så jeg kan vel like gjerne dele mine synspunkter på denne aksjen med dere andre...

 

I dag (01.07.2004) viste aksjen seg å være ekstremt sterk med en oppgang på 2,75 prst. på massivt volum; 16 290 000 (20 dagers snittvolum er på 3 750 000) altså 4,3 ganger normalt volum :!: Også i går var aksjen relativt sterk med oppgang på 1,2prst på 2 ganger 20d snittvolum.

 

Aksjen har siden desember i fjor beveget seg sidelengs mellom ca NOK 42.00 - 48.00.

 

All time high var inntil i dag NOK 48.00.

 

Dagens utvikling kan karaktiseres som et brudd opp.

 

Mange vil nok mene at fallhøyden er stor når man kjøper på nye highs. Min oppfatning er derimot at i denne situasjonen er 'alle' happy. (Ingen sitter med tap i aksjen). Dette gjør at motstanden er langt mindre oppover enn nedover.

 

Jeg synes man bør vurdere kjøp av aksjen dersom man klarer å få den mellom 48.00 - 49.50. Stop loss bør settes rett under bruddnivået; 48.00, da et fall under dette indikerer et falskt brudd.

 

(Selv er jeg kraftig inne med aksjer til 48.00.)

 

Innspill :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tja. Jeg hadde en liten slump, den fikk jeg solgt på 55. Hadde litt flaks med det, i alle fall i første omgang. Det kan selvsagt være at dnbnor vil gå videre opp, få synlige skyer for øyeblikket, men: Jeg føler meg nokså sikker på at de snart vil møte en liten vegg mht integrasjonskosnader og at de ikke vil makte å ta ut de kostnadsreduksjonene som markedet er forespeila.

Link to comment
Share on other sites

Det ble med noen få poster da jeg registrerte meg, men jeg får vel forsøke å være litt mer aktiv fremover. :oops:

 

Men, tilbake til topic.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/...ticle873600.ece

 

På nettsiden til Aftenposten fant jeg denne artikkelen om DnB NOR. SEB sjef Lars Thunell mener at pålegget fra konkurransetilsynet om å selge filialer egnetlig kun handlet om "tomme" enheter. Dersom marked under fusjonen tolket salget som en reduksjon i antall kunder, er det da mulig at aksjen kan stige litt dersom de er enige med Thunell? Det har sikker kommet frem hva slags endring banken har hatt m.h.t. antall kunder etter fusjonen, så det vil kanskje ikke ha noen påvirkning på kursen likevel? Personlig vil jeg i hvertfall ikke tro utspillet medfører en reduksjon i verdien, da det ikke burde være noe negative med å kutte kostnader uten å redusere antall kunder. Har dere noen tanker om saken? Vil kundene kunne tolke det som dårligere service og dermed medføre en reduskjon i kursen likevel?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Skrives lite om DNBNOR, er vel forstålig det..

 

Oki, dette skriver ihvertfall First, etter Q2 rapporten:

 

 

- F I R S T L O O K -

 

Title: In line

 

Company: DnB NOR

 

Recommendation: Market Weight

 

Share price: NOK 70,50

 

Target: NOK 70,00

 

 

DnB NOR reported an EPS of NOK 1,82 vs our NOK 1,80 forecast and consensus NOK 1,71-1,75. Net interest income marginally better than expected, Vital weaker, gains on financial instruments better and costs marginally higher, but all in all no major surprises. Gains on sale of asset better than expected, and contributed to the positive deviation.

 

DnB NOR mentions in the report that the capitalisation is very good following a revision of capital needs on divisions. This can potentially imply buy-backs or higher dividend.

 

Conclusion: At First Look there is no reason to make major changes in our estimates. The capitalisation issue might be a positive trigger, but the results themselves are probably no share price booster, as performance has been strong in advance

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

- F I R S T L O O K -

 

 

Title: Strong numbers and share at a discount

 

Company: DnB NOR

 

Recommendation: Accumulate

 

Share price: NOK 66.00

 

Target: NOK 74.00

 

 

DnB NOR reports significantly higher results than our and consensus forecasts for 3Q05, result before tax of NOK 3 533m vs our NOK 2 876m and consensus NOK 2 806m forecast.

 

At First Look, DnB NOR delivered as expected or stronger on all areas: Net interest income is firm at NOK 3 440m as margin pressure is offset by healthy lending growth of 11%. Other income at NOK 3 103m is positively affected by sale of assets in Brazil, but net commissions is also underlying better than estimated. Operating expenses at NOK 3 199m confirms that the integration process is on track.

 

Loan losses low after settlement with KPMG in the Finance Credit case and sales gain of NOK 130m after sale of Follalaks and Helgelandske.

 

Reported EPS of NOK 1.99 (ROE 19.5%) vs our estimate of NOK 1.61. On a recurring basis, DnB NOR reported approximately NOK 1.75 -1.80 vs our NOK 1.57 estimate.

 

Conclusion:

 

DnB NOR delivered a very strong report on all areas. We will increase our NOK 6.36 estimate for 2005 by app NOK 0.40 and a positive bias on our NOK 6.10 estimate for 2006. Accumulate is retained as DnB NOR is traded at P/E 10.0 on 2007E and P/E 11.5 on trend earnings. We expect a positive share price reaction today on a strong report.

 

 

----

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

DNBNOR:UBS KUTTET KURSMÅL FRA 80 TIL 69 KR

 

Oslo (TDN Finans): UBS har kuttet kursmålet på DnB NOR fra 80 til 69

kroner.

 

---

 

Dette til tross for resultater som var over forventningene og bedre enn ifjor

Dippet saavidt under 60 kroner idag

Er bankaksjer noe aa satse paa i disse tider... ? :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
Noen som har en analyse på DnBNOR ?

 

Denne må snart begynne å bli en hyggelig value-case.... Kunne godt tenke meg å se noe på Price/book... noen som tilgang på analyser her?

Jeg begynner å bli passelig interessert i DNBNOR, Pris/ Bok er nå nede på 0,5. forventet inntjening ser jeg er 7,7 kroner i 2009. det gir en 2009 P/E på 3,5. Noen som har en forklaring på hvorfor en selger 1 krone for 50 øre.... Her må det ligge forventninger om enorme tap på lån eller noe inne...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Frykt for egenkapitalsituasjonen, og redsel for emisjon i svart marked,

TA viser motstand på ca 28. Tallene fra i fjor der jo gode og utbyttet er stipulert til 4.5

egenkapital pr aksje om jeg ikke husker feil er 57 så markedet har innpriset mange konkurser og tap, og slår de ikke til så er jo oppsiden svært god, på sikt god uansett. Staten tvinger nok ikke gjennom en konkurs til nå som de selv sitter på eiersiden...

Link to comment
Share on other sites

Utrolig glad jeg ikke sitter inne med DNB akjer i disse dager. Siste nyhet:

 

Det viser seg at banken har anbefalt kunder å ta opp lån for å finansiere investeringer med risiko. Nå er det bestemt at DNB må tilbakebetale kundene som har tapt sine penger i slike saker. I øyeblikket er aksjen ned 14,15% og står i 17,6 kr.

 

Dette er jo katastrofalt. Når ser dere kjøpsmulighet? Jeg tror vi skal mye lenger ned. banksektoren er ikke attraktiv ennå, det er for mye usikkerhet involvert....

 

edit/ skrivefeil

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

siden forrige har aksjen bare fortsatt å stige og i Chartet ligger det etter mitt skjønn en stor OHS formasjon med target 90+ Banken tjener penger som gress og er godt posisjonert,

grovt regnet 250% og kommer nok til å sitte til over nyttår, og så revurdere, tenkte iallefall å se utviklingen til emisjonen er i orden, kan komme korreksjoner men ligger fint i trenden.

neste uke vil vise 3. kvartal.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 10 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...