Jump to content

Traders Pit - Episode 101 - Mandag 16. august 2004


pluss201

Recommended Posts

AKY i 89 kroner nå.. Sukk. Jeg ser ikke noen spesiell grunn til hvorfor den er så lavt priset. Innsiderne har kjøpt stort i aksjen, men den har dalt sakte men sikkert de siste ukene :( Det er lavt volum ja, i overkant av 4000 aksjer idag bare. Den blinker seg ut rødt i min portefølje :evil:

 

Heia Brann forresten, kanon 2 omgang igår :)

Link to comment
Share on other sites

Pussig. Gløtter litt på WIC i ny og ned. Satt ei stund 50% der.

 

Nå er ordrebildet litt underlig:

 

WiCom (WIC)

 

Kjøper Selger Siste Volum +/- +/- % Høy Lav Slutt

0,41 0,41 0,41 2140000 0,02 5,13 0,41 0,39 0,39

Kjøpere Selgere

Volum Pris Pris Volum

30000 0,41 0,41 710000

670000 0,4 0,42 610000

40000 0,39 0,43 290000

140000 0,38 0,44 380000

30000 0,37 0,47 80000

 

0,41 mot 0,41. Kan ikke se at der er matching halt. Sikkert bare noe som har hengt seg opp et sted.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge selskapets egen målsettning og tallene fra 1Q04 prises AKY nå litt i underkant av 2.5 ganger resultatet for 2004...

 

Problemet i aksjen er likviditet og Røkke rabatt.

 

Jeg skal kjøpe meg noen flere aksjer i AKY og putte dem i foret ;)

Link to comment
Share on other sites

AKY gir jo irriterende negative utslag på porteføljen for tiden.

 

Tro hvor bunne ligger,.. 85 etter estimatene for totalverdi runt 1,7 milliarder???

 

Jeg satt igjen med inntrykk av at totalverdien ved oppsplittingen av Aker skulle tilkjennegi nesten det dobbelte av dagens kurs for AKY.

 

Noen med formeninger?

Link to comment
Share on other sites

Ang GOD fikk jeg rett i min påstand på fredag om at parreto kunden hadde flere aksjer han ville bli kvitt. Siste omsatt 60 øre. 400 000 solgt av PA.

totalt 1 000 000 aksjer. så langt.. Så spørs det om Pirelli får rett i sin 3 dagers teori. Syntes GOD ser billig ut nå.. men venter litt med en inngang.

Link to comment
Share on other sites

Q204 tallene kommer torsdag i neste uke. For 1Q04 ble nettoresultatet 89 millioner. Dersom Q'ene fremover ligger stablit på dette blir netto årsresultat for året 356 millioner. I dag (90) prises AKY på børsen til 1.854 millioner.

 

Det har vært sterk ordreinngang i kvartalet, mye spennende er i ferd med å skje innenfor cruiseskip for Masa-Yards.

 

Med ett litt langsiktig perspektiv kan jeg ikke se noe annet enn att Aker Yards bør dobble sin børsverdi.

Link to comment
Share on other sites

Legger til ett utdrag fra en analyse som ligger på imarkedet.no: Vi ser først på verftene ved AKY, som Kjell Inge Røkke selv mener er verdt sine gode 3 mrd, men som i dag har en markedsverdi til 1,8 mrd. I slutten av denne måneden utløper opsjonen som RCCL har for bygging av det andre av sine Ultra Voyager skip ved Masa yards i Finland. En kontrakt som vil bortimot doble ordrereserven til verftet og være et kjært tilskudd for selskapet. Det er alltid en risiko for at opsjonen ikke vil bli benyttet eller utsatt grunnet RCCL sin finansielle posisjon eller dollarutviklingen, noe selskapet selv har hevdet. På den annen side er det svært sjelden i nyere tid at man nøyer seg med å ha bygget ett skip av en ny type. Teknisk er AKY kommet ned til forrige bunn ved 90 kroner og finner pivotstøtte og nå også volumstøtte fra KVI sitt eget nedsalg i aksjen gjort ved 94 kroner.

 

Link til hele artikkelen: http://www.imarkedet.no/index.php?object_i..._object_forside

Link to comment
Share on other sites

Vi kan bare håpe på det, pirelli. Jeg har fulgt med stort sett hver dag de siste 2-3 månedene, og kan ikke se annet enn at AKY får kontrakt på kontrakt etterhver som tiden har gått. Alikevel har kurspilen pekt nedover. Håper Q2 den 26/08 kan gi snu pilen i riktig retning igjen.

 

 

Du er ikke alene Laphroaig, min dras godt ned av 1000@99 :( Den har ikke vært så lav siden en kort tid etter børsnotering. Hvilken inngang har du?

Link to comment
Share on other sites

Takker for den...

 

Hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det, men nå er jeg allerede overtalt.

 

Vel.., min inngang er fra splitten til selskapet og jeg har kalkulert inngangen i AKY til 128,25 pr aksje.

 

Ser heller ikke det som noen umulighet å få det igjen over litt sikt. Jeg tror at både AKVR og AKY vil komme seg betraktelig utover høsten og vinteren. Nå lider de begge av usikkerheten som nykommere på børsen. Tilfellet er jo at begge selskapene har håvet inn skikkelige kontrakter i et omfang som burde ha gjennspeilet seg i en absolutt høyere kurs enn dagens. - Tar RCCL sin opsjon på et ekstra skip er AKY bare på det godt moden for en reprisning. Vi skal heller ikke glemme at Røkkesystemet verdsatte AKY til rundt 3 milliarder ved splitten og at det nå prises nesten 40% lavere enn det. - AKY kommer!

Link to comment
Share on other sites

GOD holder jeg meg unna.

INM har jeg sittet i helt siden Orion Analyse kalte den "en soleklar kjøpskandidat". Jeg hadde ikke realtime kurser (som den nybegynneren jeg var), og kjøpte selvfølgelig for høyt oppe. Har inngang på 2,38 på den, så har lagt i noen tusen minus nå en måned eller to. Jeg avventer Q2 den 30 med spenning, men hvis den blir nøytral, selger jeg hele dritten med tap. Må bli et positivt Q2 for at jeg skal holde videre på aksjen... Og hvis det blir et positivt Q2, burde aksjen gå ganske bra opp :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...