Jump to content

Traders Pit - Episode 109 - Torsdag 26. august 2004


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Og i morgen faller OCR mye, slik at jeg gjennoppretter litt ære i aksjekonkuransen, (he he, det er lov å håpe)

 

Uansett, om OCR faller mye er det en risiko for at den tar med seg SINVEST, og den er jeg jo aksjonær i, så skal jeg velge, velger jeg å tape i konkuransen slik at porteføljeverdien stiger. :roll: :roll: :roll:

 

Ellers har jeg tro på morgendagen og generellt utviklingen utover høsten, tror jeg kommer til å øke eksponeringen også.

 

:wink::wink::wink::wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Mulig gode bets idag:

 

TAT - DTV-konkurrenten Harmonic steg nesten 5% i USA på fallende oljepris

 

RCL - Sluttet høyt i USA, kan slutte høyere i Norge

 

PAN - Folk vil selge seg ut siden den går ex tegningsretter idag. Salgspress vil føre til at kursen kan synke enda mer, eller holde seg der den er idag. Dette er lave kurser, og PAN vil nok sakte, men siddert vokse mot gamle høyder når restruktureringen og refinansieringen er i boks og begynner å gi virkninger.

 

AKY - Godt resultat som gikk klart over forventningene, positiv guiding

 

LSG - Har ikke sett særlig på resultatet, men det virker som om resultatet er pent. Men aksjen er jo ganske illikvid.

Link to comment
Share on other sites

- Oljeprisen skal ned til 30 dollar

 

Energispesialist Michael R. Rothman i investeringsbanken Merrill Lynch mener oljeprisen skal tilbake til 30 dollar fatet og fallet kan bli dramtisk når det skjer.

 

Ifølge Dagens Næringsliv tror investeringsbanken Merrill Lynch overhodet ikke at en pris på over 40 dollar fatet er et blivende sted.

 

– Vi mener at oljeprisen skal falle tilbake til 30 dollar fatet –eller like i overkant, sier seniormarkedsspesialist Michael S. Rothman i Merrill Lynch til DN.

 

Han har arbeidet for Merrill Lynch i 20 år og har representert investeringsbanken på OPEC-møtene siden 1986.

 

Rothman spår i en fersk rapport en oljepris på mellom 30 og 36 dollar fatet på to til tre måneders sikt, og mener det ikke er snakk om noe paradigmeskifte for oljeprisen.

 

- Hvis oljeprisen skal stige noe særlig fra dagens nivåer, må det skje noe som må kategoriseres som en katastrofe på tilbudssiden. Alle modeller vi benytter tilsier at oljeprisen vil bevege seg ned mot nivået rundt 30 dollar fatet – og den kan komme til å falle ganske dramatisk, sier Rothman.

 

Fra www.imarkedet.no

 

Ser ut som om det kan bli en grønn børsdag...? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tror også på en oppgang i RCL Vegard, den er alltid god å ha når oljeprisen faller.

 

PAN derimot tror jeg du skal være litt forsiktig med. Kanskje se an situasjonen litt. Vent til snuoperasjonen kan vise til positiv utvikling. Ingen vits i å ta unødvendige sjanser.

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på hva du mener med "gamle høyder" for PAN, Vegard.

 

Fulgte PAN tett ei stund. Særlig etter den falt gjennom 50 øre. Tradet den ganske heftig, men ga meg for godt da den passerte 20 øre på vei ned.

 

Så mye som aksjen er utvannet, skulle det en del under til for at ny all time high skal nås. Det var vel et stykke over 90 kroner. Tror heller ikke du mente det med gamle høyder.

 

Jeg vil råde folk til å være ekstremt forsiktig i denne aksjen. Sannsynligheten for konkurs er ikke lengre overhengende, men risikoen er enorm. Samtidig ser mulighetene for kjappe gevinster til å være til stede fortsatt, jf rekylen etter Q2. Men i dag vil den rase.

Link to comment
Share on other sites

Pluss: Det er klart at oljeprisen vil påvirke oljeselskapene negativt. Men det er lite sannsynlig at oljeprisen vil nå 30 dollar slik analytikeren spår. De har det med å overdrive. Men resten av børsen vil nok gå pent, så selv om OSEBX kanskje ikke rører så mye på seg, vil nok mange IT-selskaper gjøre det bra. Tandberg er trolig også et godt kjøp idag.

 

Utzi: Jeg er helt enig i det du sier, Utzi. Jeg tenkte mer på en kortsiktig trade intradag eller til i morgen. Aksjer som spleises har det med å gå i dørken rimelig kjapt, jfr. STP og CTG. CTG har jo holdt seg på samme nivå over tid, men de første par ukene etter spleis var kursen nede hele 10%. 6,5% allerede dagen etter spleis.

Men jeg tror PAN kan være en god langsiktig aksje som har et enormt vekstpotensiale dersom restruktireringen 'fungerer'. Skal se nærmere på den når emisjoner og finansiering er ferdig og ting roer seg.

 

Med gamle høyder mener jeg ikke 90 kroner nei, men jeg tenker på sjansene for dobling eller flerdobling i løpet av 05... Hehe, tror nok det er riktig at vi ikke kommer til å se en ny all-time-high i PAN på en goood stund :D

Link to comment
Share on other sites

8) Digger ikke at OTR gikk opp igår, nå som jeg ikke er inne... solgte på 22-tallet det jeg hadde, og satser på nedgang om ikke alt for lenge..

 

Jeg har tro på INM fremover etter de gode tallene de presterte. Tror det er nærmest det eneste selskapet som har vist så gode Q2-tall at aksjen har steget. mange ville nok ut etter å ha sitet med inngang opp mot 3..men den er billig nå ift inntjening, fremtidsuts. og utbyttepolitikken...

 

TST.. er det none som følger den? Kjøpte meg litt for tunggt opp på 2,98 tidligere i uken,.. liger å håper på at den bryter 3(tre-grensen :wink: ) Mye selgere på 3 og 3,1..men KAN være for å holde kursen nede... jeg legger sjelden ut store poster om jeg vil ut.. l,egger heller skjult elelr selger når kjøperne har kommet på banen...

 

Ellers sitter jeg inne med GRR... kan komme..

 

 

God børs dag

Link to comment
Share on other sites

Skal se nærmere på den når emisjoner og finansiering er ferdig og ting roer seg.

 

Høres fornuftig ut.

 

Angående LSG har ikke jeg heller fått sett på res. enda (ser litt på noen andre ting for øyeblikket), men kan jo lime inn denne:

 

Lerøy Seafood - Driftsinntekter 851 mln i 2.kv  

OSLO, 26 aug (Reuters) - Lerøy Seafood   melder om  

følgende resultater for andre kvartal 2004, sammenlignet med  

tilsvarende periode året før (tall i millioner kroner):  

                        2.kv-04    ventet     2kv-03  

Driftsinntekter           851,3     879       678,4  

Driftsresultat             28,7      33        23,7  

Netto finansposter         -4,1               -11,2  

Resultat før skatt         27,0      30         8,5  

Periodens resultat         20,6      22         4,9  

     

   ((--Redaksjonen: 22 93 69 77, redaksjonen@reuters.no))

 

Litt dårligere enn ventet mao.

 

Nåja.

Link to comment
Share on other sites

Så kom Eltek-meldingen

 

Eltek har offentliggjort detaljene rundt sin rettede emisjon. Aksjen kan falle.

 

Eltek har gjennomført en rettet emisjon mot norske og internasjonale institusjonelle investorer på 2.820.000 nye aksjer til kurs 59 kroner. Emisjonen gir en samlet kapitaltilførsel på 162 millioner kroner etter fradrag for transaksjonskostnader. Bookbuilding ble avsluttet i går. Tilretteleggere har vært Enskilda Securities og DnB NOR Markets.

Emisjonen er gjennomført for at Eltek skal være i en god posisjon til å forhandle og gjennomføre attraktive oppkjøp.

 

Eltek sluttet på 61 kroner i går.

 

Fra www.hegnar.no

 

Ser ut som om Eltek kan falle endel idag, ihverfall under 60.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg husker rundt juletider da det var en julenissereklame nederst på sidene... Jeg ante ikke at høyttalerne sto på full guffe, så jeg falt nesten av stolen da nissen plutselig brølte:

"Ho, ho, ho, meeerry christmas everybody!"

 

Noen som klaget til Ståle om den, så den forsvant, heldigvis for de med svake hjerter.

Link to comment
Share on other sites

Hehe.

 

Sitter for tiden på en laptop, så å søle kaffen i tastaturet er ikke akkurat ønskelig. :eek:

 

Tror jeg kommer til å sende regningen til Ståle hvis så skjer. :wink:

 

Men, ikke ta dette som en klage Ståle. Ingen vits i å fjerne den bare fordi noen overnervøse, koffeinvrak skvetter av egen uoppmerksomhet.

Link to comment
Share on other sites

Dette ser ut til å bli nok en god børs-torsdag, har lagt merke til at det er som regel oppgang på torsdager. :wink:

 

Kansje du skulle bytte motto IVERS ???

Nå da du har solgt deg ut.

 

Ivers, som er xlong i OTR
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...