Jump to content

Traders Pit - Episode 123 -Onsdag 15.09.2004


Ivers

Recommended Posts

Ny dag nye muligheter.

 

Jeg har ikke giddet å ringe og få klarhet i hvordan det er med utbytte over jul. Dersom siste sjans for å få utbytte uten beskattning er 31.12.04..bør det komme en del utbytte fra de ulike selskap iløpet av året...

 

Ellers har jeg tro på IT frem mot sommeren.

 

Sitter med TOM men mest INM. Tror ikke portisen min går lavere enn den er idag. Glad jeg ikke tok på GOD.

 

Ha en fin dag, lykke til!!! :arrow:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

OK Ivers, jeg forsto spørsmålet nå, det blir ikke skatt på utbytte før skatteåret 2006, altså vil ikke dette få noen effekt før 2007. Dersom ikke mot formodning SV/AP skulle danne regjering før valget og gjøre vei i vellinga.

 

Dersom et selskap tar mer enn 3,3% av aksjekapitalen i utbytte skal det overstigende beløp skattes av på aksjonærens side, antagelig med 28%

 

Dette vil altså ikke ha noen effekt på de aller fleste børsnoterte selskap dersom ikke aksjekapitalen er lav og utbytte stort.

 

De snakker også om å øke 'skjermingsfradraget' som nå er 3,3%.

 

Denne utbytteskatten er designet for å fjerne muligheten for konsulenter, advokator osv. til å ta ut lønnen som kapitalinntekter, delingsmodellen fjernes samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen alle sammen!!

 

Jeg har lyst å komme med ett tips!!!!!!

 

CAR kommer med nok en anbefaling av CREW i dagens morgenrapport.

Og Pareto skal ha en gjennomgang med Vestrum i morgen kl. 12,00. Og det er bare ett tidsspørsmål før verdiene blir synliggjort her, det spekuleres om oppkjøp også.

Så om ikke denne reagerer positivt i løpet av denne uken, skal jeg spise hatten min (som jeg ikke har)

Link to comment
Share on other sites

Fredriksen selger frontline.

 

Onsdag 15. september 2004 kl. 09:50

Skrevet av: Inge Berge - iMarkedet

Pareto har meglet en storpost på 12,1 prosent av aksjene i Frontline. iMarkedet får bekreftet at det er John Fredriksen som selger seg ned på toppkurser.

 

http://www.imarkedet.no/index.php?object_i..._object_forside

 

Inside salg vil neppe virke positivt på kursen..

Link to comment
Share on other sites

Hallu: Jeg har ikke noe hastverk med å selge fro i alle fall. Volumet i oppgangen tyder på at det er hold i den nesten 700K omsatt fratrukket fredriksens salg. Det er tydelig at markedet likte dette, men så kom det jo ikke akkurat uventet heller.

Link to comment
Share on other sites

Flott analyser av WIC/PFI Vegard, liker miksen fundamental/teknisk gjennomgang. Tror det blir viktig for forumets utvikling dersom interessen rundt Tomra skulle avta :roll:

 

Merkverdig at FRO ikke faller etter nyheten om Fredrisken/Trøims nedsalg i dag.

Link to comment
Share on other sites

Takk for bra svar, Pirelli. Spør pga min store beholdning i INM, som har som politikk å betale utbytte.

 

MEGET bra Vegard, fortsett slik,du skriver godt!

 

FRO skjønner jeg ikke mye av..virker som den skla opp uansett vha som skjer..

 

Ellers sitter jeg å håper både i TOM og INM, særlig TOM, men håp hører ikke hjemme dersom man skla gjøre penger på børsen... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå hvorfor fro stiger. Etter min mening er usikkerhet rundt en aksje det verste som kan skje. Når markedet får en bekreftelse på et forhold det har forelagt usikkerhet rundt får vi det resultatet vi ser i fro i dag.

Link to comment
Share on other sites

For så vidt enig, men jeg tror Fredriksen selgr fordi han har tro på at penger i andre invest vil gi mer...

 

Uansett..Ut i fra TOM-tråden så virker som det kommer opp allievel den 24... eller hva? har snitt i TOM på 25-tallet-etter en mengde mislykkede trades.hadde vært moro å kommet ut i pluss.

Link to comment
Share on other sites

Følg med på nhy i dag, om 460 ryker er dette et brudd ut av et stigende triangel. Videre oppgang indikeres. Potensialet (avstanden mellom topp og bunn i triangelet) er opp til 520.

 

Jepp. NHY har jeg konstant i kikkerten.

 

Lurer på om det ikke er tid for å kjøpe tilbake traderposten i KVI snart.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke for lite volum i GRO til analyse, det går fint. Den ligger jo i en pen trend både i RSI-chart og pris, men jeg ville ventet litt med å kjøpe. RSI er på 71, jeg ville nok ikke ha kjøpt før den var nede på 55 eller 60, eller til prisen lå rund 190.

 

Likevel tror jeg ikke du vil tape noe på å kjøpe aksjen idag, dersom du tenker å sitte en liten stund.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...