Jump to content

Traders Pit - Episode 124 - Torsdag 16.09.04


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Må benytte sjansen her til å hedre forumet og forumgjengerne; de som bygger det opp.

Vi har passert 1000 brukere!

 

Den heldige bruker nr. 1000 er krolaks!

Krolaks er lydprodusent, han liker jakt, fiske, aksjer og damer og bor i Bødalen. Tre ganger tre hurra for krolaks!

:wav:

Og ti ganger ti hurra for de iherdige brukerne av forumet som har stått på for at forumet skal bli interessant!

 

Kun 238 av våre registrerte brukere har skrevet noe innlegg. Neste mål: 500 brukere som har bidratt med innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle demokrater og andre kjeivhendte

 

Han heter John Kerry btw :) Ikke Karry med A.

Flisespikkeri, men må påpekes :P

 

------

 

Angrer ørlite på at jeg solgte FRO før jeg gikk fra jobben, den er opp på 40,46$/2,35% for øyeblikket, tilsvarende 280 NOK. Alikevel fastholder jeg det jeg sa tidligere idag, at Fredriksen selger på topp.. Kanskje ikke helt på peak. Han sitter forøvrig igjen med negativ kontroll i FRO, hvis det var noen som lurte på det...

Link to comment
Share on other sites

Litt reklame for aksjekonkuransen.

Har summert opp alle ukene.. Snart lager jeg en ny graf over top 10 / utvikling hele året.

 

Sammenlagt resultater F.o.M uke 4. T.o.m uke 37

Viser kun de som har gjort det bedre enn OBAX

 

Deltager Avkastn Runder deltatt

 

hoff@ 143,91 26

pathfinder 101,68 10

binders 99,89 14

kongkurs 81,17 5

hallu 78,39 23

mata 52,98 23

filosofen 37,89 14

sailorboy 36,72 12

børshaien 35,10 19

pirelli 32,96 30

megler1 31,92 23

heivik 29,76 2

ståle 28,97 15

rune1 25,83 11

utzi 23,65 6

ivers 19,86 19

bushwacker 19,20 5

mba 18,38 5

OBAX 16.20

Link to comment
Share on other sites

Ny nedtur i New York

 

Resultatvarsel og nedgradernig av IT-bransjen ga Wall Street en ny, real kalddusj.

 

Nok en rød dag er tilbakelagt etter at gårsdagens New York-handel ble avsluttet. Det skjedde blant annet i kjølvannet av resultatvarselet fra leskedrikkgiganten Coca-Cola samt fra tilsvarende varsel fra maskinvareprodusenten Xilinx Inc. Begge rapporterer ifølge Bloomberg om salg og fortjeneste under forventning.

 

Samtlige nøkkelindekser falt, og tradisjonsrike Dow Jones gikk på sin største smell på en måned. Denne falt 0,8 prosent til 10.231,36 i det bratteste fallet siden 12. august. S&P 500 endte ned 0,7 prosent til 1120,37, mens teknologitunge Nasdaq falt 1 prosent til 1896,52. Fallet i sistnevnte reflekterte blant annet nedgangen i Xilinx, verdens største produsent av programmerbare halvledere. En Goldman Sachs-analytiker kom dessuten med en nedgradering av computer- og software-industrien.

 

Tre aksjer falt for hver andre som steg på New York-børsen. 1,3 milliarder aksjer ble utvekslet i handelen på the Big Board, 11 prosent under dagsgjennomsnittet i år. Børsaktiviteten ventes å avta noe når Wall Street åpner i dag som følge av feiringen av den jødiske nyttårsfeiring, Rosh Hashanah.

 

Fra Hegnar.no

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tror vi kan vente oss en kjip dag for IT... Cola-varselet er jo ikke så ille, det er mye grunnet dårlig vær i Nord-Europa i sommer etter hva Cola har sagt, og dårlig vær er jo ikke akkurat fundamentale endringer i kjøpekraften...

Xilinx-nedgraderingen, derimot får nok utslag i IT-selskapene.

Link to comment
Share on other sites

Idag følger jeg FJO og FRO nøye.

 

I FJO har ASC og CA dumpet aksjer i noen dager, og dette har dyttet kursen langt ned. Rekylen vil komme når de er tomme. Det spekuleres i at Fjord Grunder Torgenes er på vei ut.

 

FRO steg 2% i USA og landet rundt 278 kr. Håper på et klipp på rundt 280. og kjøpe meg inn igjen senere på dagen til lavere kurs :twisted:

 

...

Videre vil Paul Birger Torgnes fratre sin stilling som  

administrerende direktør i Fjord Seafood Norway for å  

konsentrere seg om videreutvikling av sitt familieselskap.  

Paul Birger Torgnes er en av grunnleggerne av selskapet og  

har ledet den norske virksomheten siden april 2003. Han var  

tidligere konsernsjef i Fjord Seafood, inntil nåværende  

konsernsjef Helge Midttun overtok stillingen i fjor vår.

Link to comment
Share on other sites

I henhold til hva DNB denne morgen forteller sine kunder, skal Pantesak opp i kommende Bundestagmøte. DNB har vært i kontakt med tysk politiker som bekrefter dette Den eneste grunn for å sette saken på agendaen, må være at det er FLERTALL for panteløsning.

Link to comment
Share on other sites

ok.. enten så vet en investor fra DNBNOR mer enn andre og markedet snart vil ha saamme info, eller...så var det bare en investor som ville inn, og dermed en god trademulighet som jeg IKKE bennyttet meg av. Jeg hadde todd den skulle over 25.. vanlig når en aksje gaper opp,men de fleste tradestrategiene har slått feil siden mars...for meg :cry:

Link to comment
Share on other sites

Men, tror nok Dessverre "Dubya" får 4 nye år av amerikanske velgere.

 

Dem04 Futures trades lavt, og vi vet jo hva det betyr. I tilegg har Kerry klart å totalt ødelegge kampanjen sin. Kerry fremstår som ganske vinglete og er en slags nødløsning for folk som vil kvitte seg med Bush koste hva det koste vil, og ikke alle amerikanere synes Bush er så forferdelig som Europeere har en tendens til.

 

Så, når dere videreforteller dette til vennene deres, og tar credit rundt julemiddagen fordi dere "visste" at W.Bush kom til å vinne. Husk at jeg sa det først, hehe.

 

Jeg liker whisky....hint..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...