Jump to content

Traders Pit - Episode 124 - Torsdag 16.09.04


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

OK. TOM oppsummering:

 

:arrow: Tekniker'n, vår Tomra kilde nr. én sier han har en meget pålitelig kilde som forsikrer han om at forslaget kommer opp den 24.

Tekniker'n sier ikke slik uten grunn.

 

:arrow: DNBNor Markets sier de har pålitelige kilder som mener det samme. De kan ofte si de tror, men dersom de sier de vet noe, skader det omdømmet deres stygt dersom det viser seg å være feil. Det er også et tegn på styrke at de har nettokjøpt Tomra-aksjer for 12 mill og at de rett og slett la inn markedsordre i åpningsauksjonen.

 

:arrow: Terra fulgte tett etter DNBNor og har nest største nettokjøp på 8 mill. DNM og TER har hhv. 40% og 20% av kjøpsandel. DNM hadde rund 90% i åpningsauksjonen.

Link to comment
Share on other sites

på sidelinja..

Fabelaktig reklame på herværende side for tjukkholmen.

Oss litt enkle blir satt ut av en brystvorte som viser seg å tilhøre en mann...

 

Satt ut fordi det er en pupp eller fordi du tror en dame har hår på puppa? :P

Link to comment
Share on other sites

OK, Kerry med 'e', klarer ikke å endre 'pollen' så det får stå... Ser de fleste ønsker denne mannen som president, antar også at dere da ønsker økonomisk resesjon og at USA skal trekke seg ut av Irak med umiddelbar virkning...  :roll:

 

Forandret...

Link to comment
Share on other sites

Ser du er litt mer aktiv på tradingen en meg i fro hallu, det har nok sammneheng med at jeg er litt for grådig :twisted:

 

Hadde den på salg til 277 i går som ville vært en perfekt hod, men jeg flyttet den opp til 280 da jeg så hvordan åpningen gikk :roll:

 

I dag ligger jeg på 285, men jeg regner med at eneste sjangsen for å bli tømt her er hvis oppgangen i usa fortsetter.

 

Ut fra det tekniske bilde i fro ser det nå lyst ut. Slik jeg kan se det har den brutt ut fra en dobbelbunn lik den vi hadde i april mai. Som dere kan se av chartet på denne linken steg den da fra

 

 

 

[/url] http://bigcharts.marketwatch.com/javachart...fro&time=&freq=

 

 

215 som var bruddpunktet og opp til 250 før den falt tilbake å testet støtten i bruddet. Dersom vi skal anta at historien gjentar seg er potensielet i den formasjonen som utvikler seg nå at aksjen skal til 300, men før dette skjer kan det godt hende vi får test av bruddpunktet på 270 igjen. Her er altså tradingmulighetene gode.

 

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Ser du er litt mer aktiv på tradingen en meg i fro hallu, det har nok sammneheng med at jeg er litt for grådig  

 

Jeg liker å være ute av FRO til lunch tider da den som oftest dabber litt av i påvente av børsåpning i USA. regner med å kjøpe meg inn igjen snart fordi jeg tror på nok en blå FRO kveld på NYSE.

Har bud inne på 1000 @ 278 men ser ikke ut som det vil slå til.

...

 

Noen som kan lime inn futten?

Link to comment
Share on other sites

Aksjeindeksen er opp 2% idag. Kan være lurt å Gevinst sikre, replassere pengene. Ut av BON. SKal plukke FJO i sluttauksjonen. CA er snart tomme(!)

Fin annlending til å selge TOM idag.

 

...

Vraker Tomra-anbefaling

 

Meglerhus er lei av pantefarsen i Tyskland. Tomra-aksjen nedjusteres.

 

 

Artikkel av: Øystein Byberg (16.9.04 13:07)

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...=159780&cat=116

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. For en tid tilbake prøvde jeg å hjelpe en kompis av meg med noen aksjer. Jeg anbefalte JIN, og han kjøpte på 7,90. Den gikk litt nedover, og han ble utålmodig og solgte med tap på 7,10. Kursen idag er 11.20. Da han fortalte til sin far som også driver med aksjer, lo han rått. Hvorfor det da, sa jeg.. Jo fordi det var bare luringer i JIN. Han selv satt i CNR... Da måtte jeg le litt rått også (inni meg ;) Hehe. Vi får se hva som skjer da! Håper jo det blir avklart dette med emisjonen. Hadde vært nervevrak hvis jeg var i CanArgo selv. Lykke til i CNR ihvertfal...

Link to comment
Share on other sites

Mange luringer i begge selskaper. Stoler ikke ett sekund på hverken ledelsen i JIN eller CNR.

 

Intet poeng i å kjøpe seg inn i et selskap bygd opp av luft og drømmer(les: CNR). Heller ingen vits å kjøpe seg inn i et selskap der inkompetente ledere gambler bort pengene dine (Les: JIN).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...