Jump to content

Aksjekonkurransen - uke 39


Filosofen

Recommended Posts

Aksjekonkurransen - Uke 39

 

KONKURRANSE REGLER:

 

:arrow: Velg inntil 3 aksjer

:arrow: Shorting er lov

:arrow: Alle aksjer vektes likt

 

Det er kun de aksjene som er notert på OSE som er med.

 

Siste frist mandag, kl 08:00

 

Konkurransen blir forhåpentligvis oppdatert underveis eller ved ukeslutt. Noen som har lyst til dette må bare melde seg...

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Igjen synes jeg det blir for kjipt kun å satse alt på en akjse. TOM er selvsagt, men jeg tar med TAD og IGE i samme slengen, så blir det litt morsommere. Håper på bred oppgang :D

 

TOM - 24,50 - Tyskland kommer til neste uke. Dette vil vel bli hva Tomra-aksjonærer kan kalle en tidlig start på Oktoberfestivalen :w00t:

TAD - 9,10 - Kraftigere oversolgt aksje skal man lete lenge etter. RSI på 21, Stochastics nede på 5... Reaksjon opp er jeg sikker på, men det spørs om den vil bli langvarig nok til å holde til fredag dersom den kommer i starten av uka.

IGE - 0,39 - IGEs RSI og Stochastics har trendet oppover siden juli, mens aksjen har ligget nede for telling. Dette er vanligvis svært positiv, og her er RSI en ledende indikator. Brudd opp bør komme, men om aksjen bryter opp neste uke er usikkert. Ned tror jeg ikke den går uansett.

 

Hva med å fyre opp under aksjekonkurransediskusjonen igjen? Jeg synes det bør være påbudt å stille med tre aksjer, ellers blir det virkelig kjedelig i uker som denne hvor alle sier TOM!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det bør være valgfritt dette med antall aksjer-men er enig i at det er kjedelig med bare TOM.

Det virker nesten som alle her på forumet, med få unntak, har TOM-aksjer.

 

Er enig i at TAD virker oversolgt, men BIRD var i den samme tekniske sitasjonen i sommer, og den brøt aldri opp fra 11-12 nivået.

Link to comment
Share on other sites

Pirelli; Se for deg dette;

En venn tilbyr seg å selge deg sitt ingeniørfirma for 2000 kroner. Selskapet har 4400 kroner i egenkapital, og 3000 i kontanter. Samtidig kan du regne med å tjene opp investeringen innen syv år-ville ikke du sett på det som billig?

 

PS; det betyr dermed ikke at jeg tror AKY skal opp-bare at det er lavt priset selskap.

Link to comment
Share on other sites

Joda MO, jeg er jo fullstendig klar over hvor billig AKY er. Grunnen til at jeg har spurt om hjelp via min signatur er at jeg vil ha litt mer liv i AKY tråden. Hadde håpet flere ville grave seg litt ned i selskapets rapporter og kommet med en mening.

 

Såvidt meg bekjent er det bare fire aksjonærere med direkte eierskap i AKY på dette forumet. Dunlop, Laphroaig, Kelly og megselv. Jeg gleder meg til AKY blir mer pop...! :eek: :D

Link to comment
Share on other sites

Problemstillingen er vel kanskje mer denne:

La oss si at svindleren Trond Kristoffersen kom og tilbød deg selskapet, hva ville du da gitt for det?

 

Svar: Du er mistenksom, og ville ikke gitt mye for det før du var sikker på at det ikke var noe humbug her...

 

Folk er skeptiske til Røkkemodellen og selskapene hans slik han har satt dem opp. Gode inntjeninger og få overraskelser vil gjenvinne tilliten for AKY, og selskapet kan bli priset som et ganske vanlig industriselskap.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at TAD virker oversolgt, men BIRD var i den samme tekniske sitasjonen i sommer, og den brøt aldri opp fra 11-12 nivået.

 

BIRD har falt mye, men var ikke i nærheten av TADs situasjon, hvor en firedel av selskapets verdi forsvant på én dag, eller rettere sagt to timer.

Birdstep har falt langsomt, TAD har falt voldsomt. TADs RSI har aldri vært så lav, og det er lite sannsynlig at den kommer til å holde seg så lav. RSI er ustabil i områder rundt 20, og dermed kan man vente seg en kortsiktig reaksjon opp mot 10 igjen. Tror det vil skje tidlig i neste uke, men spørsmålet er om TAD vil holde seg gjennom uka eller om den vil falle videre mot 9 etter en todagers oppgang.

Link to comment
Share on other sites

"ALLE" er positive til den kommende uken, dette har en tendens til å skære seg.

Mavefølelsen min sier bare shortkandidater, men jeg fant bare en.

 

SELG DIAG 2,80

KJØP TCO 7,50

 

:number1: :number1: :number1: :number1: :number1:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...