Jump to content

FFF - Forum For Forumskaller


Pirelli

Recommended Posts

Greit Hammers, stridsøksen begravet.

 

Ang. Tomra Siphlo, så har jeg lagt ut en post i TOM-tråden hvor jeg i slutten av september skisserte hvordan jeg trodde kursen vil gå i oktober, men dette er mest basert på tilbud/etterspørselsspekulasjon og det at ting begynner å gå opp for folk. Hittil har det passet ganske bra, synd aksjen falt under 26 idag. Men den endte bullish, sluttauksjonen var ikke langt fra å sprette opp på 25,80. Det at 26 er nådd tror jeg tilsier en stabilisering over 26 i morgen, senest onsdag. Onsdag er jo en veldig spennende dag, da kommer sakslista.

 

Kommer kanskje med en teknisk analyse etter 15. oktober, det ville bare bli tull og tøys å lage noe annet enn en analyse som gikk frem til 15. eller etter avklaring. jeg vet Tekniker'n driver og sysler med en skikkelig selskapsanalyse til etter 15. Da kan det kanskje bli en kombinasjon?

 

Vi får se, men jeg synes det blir feil å analysere en aksje teknisk når den er så nyhetsstyrt, bortsett fra på kortere sikt, som f. eks. intrauke e.l.

Link to comment
Share on other sites

Hei Sipelus (eller hvordan dette uttales). :lol: Bare en uskyldig spøk !

 

Jeg har ikke tid i kveld, men trolig i morgen ettermiddag - etter at de elektroniske chartene er oppdatert etter morgendagens handel.

 

Da skal jeg ta en titt, og kommer med en vurdering. Akkurat nå vet jeg ikke hvordan det ser ut, men det kan jo bli interessant for begge 2 + resten av menigheta !

 

Hilsen Hammers

Link to comment
Share on other sites

Spør Pantera hva slags diskusjoner VI hadde ang QFR fra 9,40 og nedover - til hun ikke orket mere og "rømte HO"!

 

Spør Pantera om ditt og datt.

 

Vet du hva Hammers. SORRY, men jeg driter i dine TA og diverse. Ofte synes jeg du er flink, men den der selvgodheten din kan være foruten.

 

Uansett hva du sier om QFR, så lenger jeg har klart å tjene penger på den så er jeg fornøyd. Mens du advarte og advarte alle mot QFR, så plukket jeg. Resultatet ble 80k i gevinst.

 

Jeg rømte ikke HO pga deg og QFR, men pga av de patetiske menneskene som er der, så lar oss slipper slik tull her også.

 

Ha en riktig god kveld!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer så mye med din gevinst i QFR, men tenk på hva det KUNNE ha blitt dersom du hadde lyttet i stedet for å krangle hele veien.

 

Ellers blir jeg temmelig forbannet når jeg leser slike USAKLIGE sleivspart fra deg - slik som det Moderator nå har fjernet fra forumet !

 

Hilsen din kjære Hammers :oops:

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer så mye med din gevinst i QFR, men tenk på hva det KUNNE ha blitt dersom du hadde lyttet i stedet for å krangle hele veien.

 

Tenk hvor mye penger jeg ville tapt hvis jeg hadde hørt på deg og solgt meg ut av Fast når den lå på 9- og 8-tallet. Det gjorde jeg heldigvis ikke. Men for all del, du har vært flink å tolke det tekniske bildet ved flere anledninger.

Link to comment
Share on other sites

Dellamorte.

 

FAST var en aksje jeg begynte å kikke på og anbefale salg av på 11,40. Den gang lanserte jeg en "tvilsom teori" som indikerte kurs 6 eller 8 (husker ikke helt).

 

Det var DA (evt langt tidligere ut fra TA) du evt burde ha solgt. Det hører likevel med til historien at alle ble tatt på senga da resultatet kom - inkl undertegnede.

 

Deretter: Nye impulser skapte nye signaler, men bare så ALT FOR RASKT - slik at kursen føk opp litt for FAST i dette tilfellet !

Link to comment
Share on other sites

Det var 6 som var ditt kursmål på den tiden.

 

At Fast kom med et meget godt resultat overrasket ikke meg, og jeg husker at jeg på HO flere ganger sa til deg at det var helt håpløst å bruke TA på Fast kun et par uker før resultatet ville komme ut. I stedet for å selge på de nivåene du anbefalte salg, vektet jeg meg heller ytterligere opp, for selv om Fast gjerne kunne ha gått på en smell hvis resultatet ikke ble like bra som det viste seg å bli, så var jeg likevel sikker på at nyheter og nye kontrakter ville bevise mer enn én gang at Fast er et helt unikt selskap på Oslo Børs. At jeg heller fulgte min egen magefølelse er jeg selvsagt meget glad for nå...

Link to comment
Share on other sites

OK.

Men, på 11,40 gav jeg samtidig uttrykk for at den "halvveisregelen" jeg viste til var temmelig usikker.

 

Jeg er også glad for at du til slutt fulgte magefølelsen din - selv om det tekniske bildet så livsfarlig ut da de viktige tekniske nivåene rundt kr 9,- ble brutt !

 

Hilsen

Hammers

Link to comment
Share on other sites

Denne diskusjonen har utartet seg til å bli en krangel som hvem som hadde rett på det og det tidspunktet.

 

Minner i grunnen ikke så alt for lite om de håpløse, barnslige politikerdebattene som til stadighet sendes på tv.

 

Hvem bryr seg egentlig??

Link to comment
Share on other sites

Hei Utzi

 

Egentlig enig med deg, selv om "Snikk snakk" og FFF neppe er et sted for de gode og dype samtaler - for å sitere Mette Marit.

 

Hvem sa hva når-diskusjoner har jeg egentlig mer enn nok av på HO, og DET forumet svømmer nesten over av dritt om "Hva Hammers sa....".

 

Folk står jaggu meg opp kl 05-06 om morgenen for å begynne å legge inn slik spam om meg - fullstendig tatt ut av sammenheng. Senest i dag - når Trader X starter en slik tråd grytidlig om morgenen (tror det var på Industri).

 

Jeg "antar" at Turnaround er en viktig bidragsyter av den type innlegg !

 

Så lenge innleggene er saklige og korrekte er det greit, men når de skrives som om (f.eks) Hammers "kom på banen" i FJO på nivå 2,20 blir det litt galt. Det skjønner dere sikkert !

 

Hilsen Hammers

Link to comment
Share on other sites

Hva med at vi bare legger ballen død, og ikke skriver mer om den saken..ok? Det kan være min "gave" nå som jeg har 300-innlegg...

 

Lykke til idag! 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...