Jump to content

Traders Pit - Episode 126 - Mandag 20.09.04


Vegard

Recommended Posts

Da er det igjen duket for ny børsuke. Mange er positive nå, og jeg tror vi står overfor en uke i Tomras tegn.

USA gikk pent opp på fredag, og mange lurer på hvor lenge Hovedindeksen vil lure på all-time high'en fra 2000.

 

Jeg har tro på at det blir helg denne uka...

Link to comment
Share on other sites

Fint at det kanskje blir helg denne uken. Har benyttet denne helgen (som heldigvis ikke ble avlyst) til å gjøre minst mulig.

 

Tror AKER kommer til å stige over 60,00 kroner denne uken.

 

Mange positive i markedet ja. Liker ikke det helt. Vi vet jo alle hvordan dette omsider kommer til å ende... Forhåpentligvis fortsetter det litt til.

Link to comment
Share on other sites

Tror også at dette kan bli Tomras uke(håper det,hehe)

Fortsetter de gode nyhetene frem mot fredag,så tror jeg vi fort kan se kursen opp ca 3 kr før fredag.

Vi får bare håpe vi får en avklaring nå.

Begynner å bli drittlei Tyskland.

På tide å få det overstått,og få fokuset over på andre markeder som er aktuelle.

Tror også vi blir kvitt endel shortere denne uke.

Skal ha baller for å tørre å shorte nå.

Link to comment
Share on other sites

Ny uke nye muligheter :arrow: :arrow:

 

Med fare for å være partisk så tror jeg det blir en CRU uke, jeg angrer vedlig på at jeg ikke satset på den i konken også.

Ellers legger jeg merke til at noen mener at GOD har store kontrakter på gang i Kina, og ingenting hadde vært bedre enn det. :wink::wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er flere her på forumet som håper på en sterk oppgang for Tomra denne uken (inkludert meg selv).

 

Må dessverre være litt pessimistisk med tanke på kursutviklingen.

- Tysklands-caset er totalt utbombet, og det har kun vært skuffelser de siste 2 årene

- Få andre kursdrivende nyheter er ventet før Q3.

 

Intervall denne uken: 23,50-25

Link to comment
Share on other sites

Sorry Utzi. Du er litt langt ute på feil jorde. :lol: :roll:

 

Det tyskerne skal gjøre på fredag er å avklare ordningen for engagnsemballasje (einwegpfand) som ble innført for noen år siden.

 

I kort versjon: Gjøre systemet varig og enhetlig (og dermed mulig å forholde seg til for butikkene, og trigge bestillinger).

 

Pant på emballasje som brukes om igjen uten bearbeidelse har tyskerne hatt i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig rolig omkring NOI de siste dagene. - Sitter og vurderer en kort trade her, men er redd den raskt kan bli en del av den langsiktige porteføljen.

 

Jeg ligger å bunnfisker på 2,75 idag. Har prøvd å få billige NOI noen dager nå uten hell. Oljeprisen er på historiske nivåer. NOI går endelig i pluss på produksjonen... og kursen er på lavmål. Regner med en korreksjon oppover, men sansynligvis vil traderne bremse oppgangen.

Link to comment
Share on other sites

Tomra stiger sakte, men sikkert. Selv er jeg noe mer positiv til utviklingen utover i uken (hvis det ikke kommer noen negative nyheter). :P

 

Som jeg har skrevet i aksjeprat foraet vil jeg anta over tid at Tomra vil stige uansett utfall. Selvfølgelig falle noe ved negativt utfall.

Link to comment
Share on other sites

Ad. TOM så mener jeg vel at den virker sliten,

jeg tror markedet er drittlei av å lese om Tysklad om og om igjen til det kjedsomelige.

Og det virker som alle venter på alle men ingen gjør noe, (dvs. at de som har lastet er fullastet, derfor trenger TOM nye impulser før videre løft)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ser ikke lysig ut for USA-åpningen, men det er ennå tre timer igjen.

 

Som Hallu ligger jeg også og lukter litt på NOI, men samtidig synes jeg har nok av den fra før.

 

AKVER har fall litt tilbake, en aksje som virker noenlunde trygg, vil vurdere en post i den om den faller ytterligere av mot slutten av dagen. Tror mange har fått igjen invisteringen heri fra i vinter og at den nå er moden for ytterligere trading fra dag til dag.

Link to comment
Share on other sites

Ikke godt å si hva som skjer med EME. Den har fallt gjennom alle støttenivå siste halvår og er vel egentlig i fritt fall?

 

Vurderer en inngang her, men er usikker. Stort sett har de nå kvittet seg med tapsselskapene og burde begynne å produsere blå tall snart.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...