Jump to content

Traders Pit - Episode 130 - Fredag 24.09.04


Ivers

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Mange som har ment at Tomra ikke skulle under 23,- idag,med dårlige nyheter fra Tyskland.

Jeg har ment at med dårlig resultat i fra Tyskland i dag,så skulle kursen under 23,- men sånn gikk det ikke.

Hvis vi ikke allerede hadde fått ganske gode nyheter om oktobermøte,så tror jeg 23,- hadde gått,men jeg synes at kursen holdt seg meget bra i dag.

 

 

jaja,da blir høsten enda mere spennende.

Kanskje vi får avklaring på pant,Info om Japan og Q3 samme uka,hehe.

Link to comment
Share on other sites

Uansett om noen på forumet her har avlyst helgen eller ikke (har skjedd noen ganger det), så skal jeg ta meg to velfortjent fridager.

 

Siden jeg har hatt mye å gjøre i det siste, har jeg ikke hatt mye tid til børsen. Long-posisjonene mine gjorde det ikke akkurat kjempesterkt denne uken, men det er i grunnen ikke så alt for farlig. De aksjene ligger i skuffen, og skal ikke taes frem på lenge (med mindre noe dramatisk skjer).

 

Regner med å ha litt bedre tid til neste uke. Vi får se.

 

God helg alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg driver å kikker på kursen til TAD,(den er kurtasjefri hos nordnet denne måneden)

 

5 sept falt den veldig, men helt glatt, vet noen hva som skjedde da?

 

:?: :?:

 

er lite med penger igjen, så nå har jeg ikke råd til kurtasje en gang. er nede i 5000 på aksjekontoen nå, har tatt ut penger til forbruk, hehe :roll: :roll:

Link to comment
Share on other sites

Aewn, det var 03.09 TAD startet fallet, selskapet kom med en PW. Sjekk denne: http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=97009

 

Salgsutviklingen hittil i kvartalet har vært noe svakere enn forventet og omsetningen ved utgangen av august utgjør ca. MUSD 15. Salget av SLR produkter i kanalen har falt og utgjør ca. 25 % av omsetningen sammenlignet med ca. 30% i første halvår. Dette påvirker bruttomarginen negativt.

 

Salget av SLR produkter til OEM kunder er hittil som

forventet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del har hatt en fantastisk børsuke, om TOM går litt ned er ok, jeg kan sitte mange år med min lille portefølje der, 2k aksjer.

Resten ser ut til virkelig å komme på banen.

Men ingeting er akumulert før salg, og jeg har solgt litt i GOD (10 lappe i gevinst)

Solgt SIN, jeg har ikke rukket å regne gevinst, men den er megabra,,,,,,,,

Kjøpt nye sin i går og i dag, allerde gevinst som er bra,

Kjøpte TOM på 25, venter til jeg får over 30,(jeg har god tid)

Sitter på min hovedportefølje i CRU, den vil komme og jeg selger aldri før 3-4 gangeren kommer frem.

Link to comment
Share on other sites

vel, jeg sitter å tar meg en øl mens jeg sjekker litt kurser. Tror dere det er noe daytrading potensiale igjen i TAD, med kun NOK 5K er det vanskeligt å tjene noe som helst p.g.a kurtasjen. Men siden TAD er "gratis" å handle denne måneden.

 

Min teft er ikke helt utviklet ennå, SIN har jo gått veldig bra siden Hoff nevnte den tidligere i sommer, hva var de som satte dere på sporet av den? Tekn. analyse eller ren teft :?: :?:

 

Dere sitter sikkert på en del mer informasjon en meg, som er begrenset av studier og jobb :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...