Jump to content

Traders Pit - Episode 130 - Fredag 24.09.04


Ivers

Recommended Posts

Den skal sikkert under 23 i dag. Men uansett, som langsiktig investor ser jeg ikke noen grunn til å gråte over 1,10,- i tap per aksje, dette vil gjevne seg ut :)  

Hvis du får rett i det kjøper jeg inn i igjen mot slutten. Men har vært med så lenge nå at jeg har vondt for å tro den holder seg på dette nivået om det blir ny utsettelse. For meg føltes det mest komfortabelt å sikre meg mot ny nedgang nå når oddsene minket betraktelig. Tidligere trader har dog i sum vært svakt negative i forhold til å sitte konstant long..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply
Puh... dette er helt vanvittig spennende...

 

Jeg har, som Harley, økt gearingen min i Tomra. Jeg solgte aksjene mine og sitter i opsjoner for mye penger nå. Jeg kan tape nesten alt, men jeg kan også tidoble hvis Tomra står i 40 før 16. desember.

 

Og da, mine venner, da tar jeg julaften på forskudd, og den vil nok vare til langt over påske! :lol:

 

Huff.

 

Du får ha lykke til Vegard...

Link to comment
Share on other sites

Etter sikret cup-finale for Lyn i går, ventet jeg at dette skulle bli dagen for Tomra, men nei da.

 

Sendte en e-post til Tomra i går angående Hawaii og Estland/Latvia. Tydelig at Tysklands-caset ødelegger fokuset til Tomra. Tomra svarte at de ikke så på Hawaii som et potensielt marked... 600 000 innbyggere and growing. Er det ikke bedre med en fugl i hånda enn ti på taket?

Link to comment
Share on other sites

Var vel ikke meg du siktet til ?

Isåfall så beklager jeg det hele og skal skjerpe meg

Hmmm... Tror dere tok Ståle litt for alvorlig. Nyhetene kan dere for all del legge på Tomra-tråden.

 

Chattingen kan godt skje i piten...

8)
Link to comment
Share on other sites

Ble mye TOM her i dag.

 

AKVER siger pent og rolig opp med ose generellt. Ingen negative påvirkninger i den lenger, etter at Røkke har sortert ut disse elementene. Skulle tro AKVER er en sikker og solid invistering som bare venter på et hopp i ny og ned med gode kontrakter. Omsetningen har tatt seg pent opp i det siste og jeg tror den kan bli en vinner fremover.

 

Finner forøvrig stillheten i AKY litt alarmerende, omtrent ingen omsetning her denne uken.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte ikke på noen spesielle. Ser bare at det lå en del her som like godt kunne ligget på tråden.

 

Tråden er langt fra noe hellig sted. Er det noe dere føler bør ligge der, så legg det der.

 

Men nå er det tid for å se framover. Bayern sier i en rekke nyheter på tyske nettsteder at de går for 15. okt.

 

I mellomtiden får man jo gjøre seg opp en gjetning om hvor kursen skal og gjøre seg opp en mening om det...

 

ESO svetter og gambler videre ser det ut til. Kan bli dyrt det der til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Det er i hvert fall mange som ligger å lurer i ordereboken til NOI i dag. Ett godt tegn ;)

 

Jeg sitter stille med mine posisjoner, AKY, som er min hovedinvestering nå blir jeg sittende long med. Papiret er helt dødt for tiden, men det er ikke antydning til at kursen skal falle ned mot 90 slik tilfelle har være tidligere. Ser det har ligget en kjøper på 97,- i flere dager, meget tålmodig...

 

Oppsiden i AKY vil være nye kontrakter og en korreksjon i stålprisen, jeg tror på begge deler.

Link to comment
Share on other sites

Hei Pirelli..

 

Jeg sitter med AKY etter splitten i vinter. AKVER har kommet seg betraktelig og så langt veiet opp den svake kursen i AKY. - Og med de gode tallene som ligger for AKY forundrer det meg at den ikke stiger jevnt og trutt med markedet forøvrig. Er vel ingen direkte nedside for den heller?

Link to comment
Share on other sites

Har et spørsmål:

 

Skjønner ikke helt hva ESO driver med. De selger og selger. Denne shorten det er snakk om: Hvilken kurs er det de evt. har solgt på i snitt og når skal de da kjøpe igjen aksjer?

 

Er det bekreftet at ESO har en short via sikre kilder eller er dette bare spekulasjoner som en ser utifra ordrebildet? De aksjene de selger nå om dagen, er det egne aksjer?

 

På forhånd takk for evt. svar på spørsmål.

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Short i ESO mener jeg å se ut fra ordrebildet. De brant seg tidligere en gang. Solgte stort da kursen sank, kjøpte større da den steg. (dager med 5 og 10%-utslag)

 

Natulig at FS selger litt. Vil vel ikke åpenbare for hele verden at de er villig til å gi mye for aksjene. Kjøper i bølger, et velkjent triks.

Link to comment
Share on other sites

Siden 07.09 har ESO nettosolgt 1507k aksjer, men dere må huske på at det ble nettokjøpt 934k aksjer gjennom ESO 09.09 og den dagen sluttet TOM på 25,20-

 

Dette gjelder til og med gårsdagen.

 

Om de shorter eller realiserer er rein spekulasjon. ESO er det meglerhuset som har hatt mest aktivitet i TOM de siste ukene. Jeg tviler meget sterkt på at dette er egenhandel, tror mer på at fond går inn og ut. Kanskje mest ut da, de siste ukene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg også sikrer gevinst i fro. Må vel komme en koreksjon/en periode med flat utvikling før eller siden. Tør ikke kjøpe nå før rsi er senket noe.

 

Tror vi traff godt med gevinst sikringen idag. 307,50 siste. Men tror jeg skal inn igjen senere idag...

Link to comment
Share on other sites

Ja om den siger langt nok ned er det selvfølgelig fristende å gå inn igjen. Jeg er imidlertid redd for at hele ose er klar for en liten korreksjon og fro med den. Vil derfor prøve å holde pølselabbene unna kjøpsknappen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...