Jump to content

Traders Pit - Episode 130 - Fredag 24.09.04


Ivers

Recommended Posts

Den store dagen for TOMRA er kommet, lykke til dere der ute som sitter lastet.... Kommer det ikke idag, så kommer det uansett før nyttår.

 

TOM ser bra ut på sikt!

 

USA gikk i ca 0.. greit utgangspunkt for morgendagen.

 

http://bigcharts.marketwatch.com/charts/gq...rrow.gqplus?923

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Ser at stemningen har fallt ett par hakk blant Tomra ekspertene, for en rollercoaster dette har vært de siste ukene. Det er nesten godt at dette ikke skjedde i børsens åpningstid.

 

Men det er som Ivers sier, om avgjørelsen ikke kommer i morgen så kommer den uansett før nyttår. Jeg tror neppe nedsiden er stor i Tomra nå. Oppsiden derimot...

Link to comment
Share on other sites

Puh... dette er helt vanvittig spennende...

 

Jeg har, som Harley, økt gearingen min i Tomra. Jeg solgte aksjene mine og sitter i opsjoner for mye penger nå. Jeg kan tape nesten alt, men jeg kan også tidoble hvis Tomra står i 40 før 16. desember.

 

Og da, mine venner, da tar jeg julaften på forskudd, og den vil nok vare til langt over påske! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dette blir vel ikke den store børsdagen for Tomra selv om vi skulle få et positivt utfall.

 

Investorene vil uansett se konkrete ordre før vi kan sprette champagnen.

 

Vi står uansett foran kanskje det beste året i Tomras historie:

- Tyskland

- Estland

- Latvia

- Hawaii

- Test av recyling centers i UK

- Japan

...

 

Når ordrene nå begynner å tikke inne er det bare å lene seg tilbake å nyte oppgangen.

Link to comment
Share on other sites

Puh... dette er helt vanvittig spennende...

 

Jeg har, som Harley, økt gearingen min i Tomra. Jeg solgte aksjene mine og sitter i opsjoner for mye penger nå. Jeg kan tape nesten alt, men jeg kan også tidoble hvis Tomra står i 40 før 16. desember.

 

Og da, mine venner, da tar jeg julaften på forskudd, og den vil nok vare til langt over påske! :lol:

 

Huff, og så i TOMRA da!! det er jo nødt til å gå i dass...

Link to comment
Share on other sites

Vi har ved flere anledninger tidligere fått en oppgang i Tomra basert på spekulasjoner om ordre. Ordrene har ikke kommet og kursen har falt.

 

1. Det spiller liten rolle for Tomra om det blir permanent pant og tilhørende nasjonalt enhetlig pantesystem i Tyskland hvis de ikke får noen ordre (ingen ordre er lite sannsynling, men det kan skje).

 

2. Investorer har gang på gang spekulert i at ordre vil komme. De begynner å bli lei utsettelsene

 

:arrow: Konkrete ordre fra en tysk kjede Rewe, Lidle etc. vil gi investorene grunnlag for investering. Det er dette vi trenger.

 

Eventuelt en avklaring i dag vil gi et hopp i aksjen, men det store kommer når ordrene begynner å tikke inn.

Link to comment
Share on other sites

Ny utsettelse i pante-saken

 

Tomra må vente, igjen.

 

Av:Fredrik Horn Eriksen - Stocklink - 24.09.2004 10:11

 

Nok en gang går det mot utsettelse av pantespørsmålet i Tyskland. Ifølge TDN Finans vil ikke Forbundsrådet behandle de fire forslagene til endring av det tyske emballasjedirektivet på sitt møte fredag.

 

Ifølge en kilde nyhetsbyrået har væørt i kontakt med er forslagene trukket.

 

Tomra Systems: siste 23.8 -0,83%

 

Fra Stocklink.no

Link to comment
Share on other sites

Er typisk handlemønster dette her. På dagene med dårlige nyheter (og lave kurser) er det de store som kjøper og nettmeglerne som selger. Og så vise versa da.....

 

Nå har f.eks. ESO 3 uker på seg til å dekke seg inn igjen ved stille og rolig ta imot billige aksjer fra de utålmodige

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...