Jump to content

Traders Pit - Episode 131 - Mandag 27.09.04


Pirelli

Recommended Posts

fpDJIA-narrow.gqplus?794fpNASDAQ-narrow.gqplus?794

 

Mixed day, tough week

 

Techs slip, broader market adrift Friday. But for the week, the Dow, S&P and Nasdaq all decline.

September 24, 2004: 5:57 PM EDT

By Alexandra Twin, CNN/Money Staff Writer

 

NEW YORK (CNN/Money) - Techs slipped and the broader market was mixed Friday, with investors showing caution at the end of a tough week.

 

Oljeprisen sluttet på ny rekord, $48,88, og det setter sitt preg på amerikanske børser og amerikansk økonomi generellt.

 

Forrige uke var jo en spennende uke, spesiellt for de som følger Tomra. Skuffelsen bør ikke bli langvarig, det er kun 15 børsdager til neste D-dag i Tyskland. 15.10...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Garantert! Den aksjen skulle vært i 26-27kr, det at den fortsatt er i 21, lavere enn den var da den store hilton avtalen kom, og selv etter den nye fra hilton på 122mill, så ligger den på 21. Det er så feil som du får det. En av OSE's tryggeste og beste. De har snudd skuta og er på vei opp. Bare vent, snart bryter endel av langtidskontraktene hotellene har med Quadriga og da blir det party! OTRUM er gull og har langsiktige eiere med cash(Telenor, Ferd osv). Disse sitter også i styret. Jeg kan ikke tenke meg en bedre investering på "lang sikt" 6mnd-12mnd!

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen!

 

Tilbake etter en uke i utlandet på en liten ferie. Å gå fra ca 30 grader til høljregn og tåke var litt kjipt. På den lysere siden var porteføljen full i solstråler når jeg kom hjem igjen, etter å ha koblet det helt ut en uke :) Et herlig brudd på motstand 207 kr for WWI var utrolig deilig. Får se om denne når kursmålet Skagen (eller var det Odin?) på 300, siste fredag var 237.

 

Etter å ha lest gjennom hvert eneste innlegg i traders pit den siste uken, skiller det seg ut en tanke angående 1 aksje, nemlig TOM. Må si at jeg blir litt urolig når en del som kan mye mer om denne aksjen enn meg selv - og trolig sitter dypt i den - bommer såpass som de gjorde denne uken. Mange som var skråsikker på denne, og så skjer det motsatte, vi lander på 23,60. Det er veldig svakt. Jeg har bare sett på aksjen i ca 2-3 måneder selv, og kun handlet den en gang (med realisert tap på 5%), og jeg tviler på at dette er bunnen før den nye frelser-datoen 15 oktober. Får håpe den stiger litt på denne da ;)

 

Nok harselering med TOM, å være aksjonær der er nok en prøvelse i seg selv, uten at jeg skal sitte her og slenge dritt i tilleg ;) Hehe.

 

Ville bare si at det er kjekt å være tilbake, lykke til med aksjene neste uke, og ikke glem å stemme på dine favoritter i aksjekonkurransen!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbake Thomas!

 

Her i pitten er stemningen løs og ledig som vanlig, tap og vinn med samme sinn osv.

 

Hoff@, jeg fant en kommentar du skrev i en NOI tråd på HO, her er mitt svar dersom du ikke finner tilbake til denne topic'en der... Ang. NOI:

 

NOI er en aksje med mange trofaste aksjonærer som skriver innlegg her på BF og spesiellt på ST. Jeg er imponert over disse aksjonærenes tålmodlighet, og hausse instinkt.

 

Dette går selvsagt ut over selskapets prising i lengden, det loves gull og grønne skoger rundt hver sving, og det slår aldrig til.

 

Jeg tror NOI er fornuftig priset rundt 3,- slik ståa er for øyeblikket. 2,80- er for lavt. Men det er ikke godt å si hvor langt ned hausserne klarer å drive kursen...

Link to comment
Share on other sites

Når er det landbruks(bundesrat komitee) møtet på Mandag som vil gi evt flertall til panteløsningen fra Bayern?

 

Vil vi få svar på om det er flertall før eller etter børsens stengetid?

Link to comment
Share on other sites

Etter en spennende uke, med INGEN avklaring som utfall, fikk vi til slutt en uttalelse fra Bayern som tilsier at Bayern's (eller Scleswig H.) forslag blir vedtatt den 15.oktober.

 

Hvordan er stemning på forumet for Tomras kursutvikling i dag og de neste to ukene (gitt ingen andre nyheter)?

 

Hva vil dere gjøre? Akumulere, holde, eller selge?

Link to comment
Share on other sites

Håhå! Det er svært positive strømninger rundt Tomra, spesielt i dette forumet! Jeg kjøper idag, regner med en volatil kurs, så jeg skal trade aksjen så godt jeg kan. Men det beste man kan gjøre er å kjøpe og holde ut oktober/november. Denne uka skal jeg trade, men så skal jeg la aksjene ligge og godgjøre seg til Tyskland er avklart.

Link to comment
Share on other sites

dogfeet, sitter du med NOI ennå?  

 

 

Hvordan er stemningen på NOI tråden på ST, jeg har overgitt mitt abbonement. Noen som fremdeles har tilgang på ST som kan sjekke for meg?

 

Jeg sitter fortsatt med NOI. På stocktalk er stemningen grei nok, men UFO,Juma og Sima baiser som vanlig..

Link to comment
Share on other sites

Tank ratene har doblet seg de siste to ukene. likevel ligger kursen i BON/GRO ligger omtrent som før. First Olsen Tankers er eid av BON/GRO der BON har den største eierandelen.

Benyttet anledningen til å kjøpe 450 bon@227

 

Har bud inne på 600@317 i FRO.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...