Jump to content

Traders Pit - Episode 131 - Mandag 27.09.04


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Laphro/Pirelli...

 

Jeg solgte meg ut av AKY med tap på 2-3 % før jeg reiste på ferie, orket ikke mer. Hang med siden Orion tok den inn i porteføljen for lenge siden.

 

Hallu, fikk du 600@217 ? Det var nå en jævla billig deal :D

 

Angående BON/FOE/GRO, de steg ganske bra på børjan idag, glad jeg har de både i min egen portefølje og aksjekonkurransen.. Det kan ble en lyseblå uke hvis dette fortsetter :twisted:

 

 

 

Kjøpte meg min første flaske Laphroaig på flyplassen forøvrig.. Den 10 år gamle altså ;)

Link to comment
Share on other sites

Hallu, fikk du 600@217 ? Det var nå en jævla billig deal :D

 

Hehe, følger FRO, BON, GRO tett og lett i å så surr i 200 eller 300kr. Har desverre gjort tabber med ordre noen ganger også. Selge FRO for 210 :) heldigvis matches det med beste kjøper. I illikvide aksjer er slurving med ordre innlegging FARLIG!!

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke den negative holdningen til AKY. Kan gå skikkelige lenge nå til den får seg et løft mot anstendige høyder.

 

Ingen vits i å stresse disse Røkke-aksjene. Ikke at jeg trenger å fortelle deg dette (du har vel hatt AKVER i noe som kan oppfattes som en evighet av kortsiktige).

 

Hmm. Er det bare meg, eller er HA litt treg i avtrekkeren når det gjelder warrants i dag?

 

Uansett. NHY blir bra i dag. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Angående dagens kursutvikling i FRO.USA

Registrerer at de begynner å snakke om tankrederier på bobletv, CNBC. Det er ikke mange å velge mellom dersom mainstream amerikanske investorer skal inn her og det kan bli varmt dersim de tror dette er et vanlig selskap som fortjener høy PE. Fortsetter ratene oppover fra disse utrolige nivåene blir jeg ikke overasket om FRO går både til 4-5 og 600.  

dow/st

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke imponert over Orion Analyse selv heller, greit at de tar ut AKY, det ser ikke ut til å skje noe der før Q3 uansett. Men i forrige uke anbefalte de STP på bekostning av PAR, hvor seriøst var det???

 

STP solgte halvparten av den eneste rosinen i pølsa for en slikk og ingenting, og det skulle være gode nyheter?

 

De som fulgte ORS inn i STP sitter nå med ett tap, og jeg tror det bare vokser dersom ikke de realiserer litt brennkvikt.

Link to comment
Share on other sites

dogfeet, sitter du med NOI ennå?  

 

 

Hvordan er stemningen på NOI tråden på ST, jeg har overgitt mitt abbonement. Noen som fremdeles har tilgang på ST som kan sjekke for meg?

 

Ikke for øyeblikket, har derfor ikke fulgt med så mye på NOI-tråden her, følger allikevel aksjen selvsagt. Sitter nå med TOM, og venter på en panteløsning... :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Har ikke smakt på den ennå min gode whiskeymann :) Men jeg tar meg gjerne en sterk en seinere ikveld, hvis dette fortsetter:

 

 

Kilde Hegnar Online

-------------------

 

Spår kursfest

 

Får sjefanalytiker Oddbjørn Windstad rett, skal Fred. Olsen Energy-aksjen tilbake til 1998-nivå.

 

Fred. Olsen Energy-aksjen forsøker å bryte motstanden på 71 kroner, noe som eventuelt vil utløse kjøpssignal.

 

- Momentumet er sterkt. Dette gjør det sannsynlig at aksjen i løpet av kort tid vil bryte motstanden definitivt og med det utløse kjøpssignal, skriver sjefanalytiker Oddbjørn Windstad i Christiania Securities i dagens morgenrapport.

 

Anbefalingen endres fra hold til kjøp.

 

Kursmålet settes til 90 kroner og stop loss til 68 kroner. Siste notering er 74 kroner, opp 3,5 prosent.

 

Kursfest i Fred Olsen

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg kan se startet ESO plutselig å selge kl. 12:20:48 hvor de solgte en post på 50.000 aksjer. Deretter har de solgt stort, hittil 173.400 aksjer.

 

Men FS er både største selger og største nettoselger med 343.380 aksjer solgt, 111.100 kjøpt og dermed 232.280 aksjer i netto salg.

 

DnB NOR markets er suverent største nettokjøper med 577.740 aksjer kjøpt netto.

Link to comment
Share on other sites

Har postet denne under aktuell topic i SnikkSnakk, men det er sikkert ikke alle som følger med der.. så jeg legger den inn her også:

 

Det nærmer seg tid for konvertering fra Stocknet til Nordnet og jeg er slett ikke sikker på at det er det jeg vil. Ser at flere her inne anbefaler Nordnet men jeg vurderer både Netfonds og DnB NOR.  

 

Etter det jeg kan se må du være vip-kunde og handle et visst antall ganger pr mnd for å få 0,05% i kurtasje.  

Hos Netfonds opereres det med mulighet for Storinvestorkurtasje (forøvrig samme som hos Stocknet) hvis man ønsker det. Minimumskurtasjen vil da ligge fast på 95. DnB NOR har fast kurtasje på 0,05%.  

 

Jeg handler ikke ofte, men sitter ofte i bare en aksje (Tomra ...) og kjøper/selger gjerne alt på en gang og kommer da over minimumskurtasjen selv med 0,05%. Med 0,12% vil jeg få mer enn doblet kurtasje på slike handler hos Nordnet.  

 

Jeg heller mot Netfonds, men er det noen som har erfaring med DnB NOR sin løsning. De ligger i allefall lavt i pris. Er Stocknet eneste som har gratis tilbud om realisasjonsskjema i forb. med selvangivelsen? Eller har også Netfonds dette. Kan se ut som dette koster endel hos øvrige meglere. Eller fyller dere kanskje ut selv?  

 

Kanskje flere som er i tenkeboksen nå, så det hadde vært OK med en debatt, gjerne der den hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også kunde i Stocknet og vil vel følge med på lasset til NON.

Jeg har prøvd ut Primetrader og likte den ikke.

Jeg handler såpass mye at jeg har hatt gratis realtime,ordredybde og Reuters.

Jeg er skeptisk til NON, men føler at jeg ikke har noe valg.

Link to comment
Share on other sites

Frontline har jeg aldri eid, mente vel at den hadde steget formye.

Men den ser ikke ut til å stoppe så lett, kan fro-treet vokse helt inn i himmelen?

 

Kursen i Frontline styres helt og holdent av usa.

Det er Rally tendenser i Shipping, og FRO boblen vil forsette. Dersom ratene plutselig skulle falle vil kursen kunne få seg en smell.

Jo høyere kurs, jo høyere RISK.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker å ha alt på en plass og der er Stocnet/NON ganske suverene.

Og så liker jeg at ticer tape "løper" borover, men det har vel litt med smak og behag også.

Og er du blitt vant med ett verktøy, så kvier du deg for å bytte.

Link to comment
Share on other sites

Ticker tape/ticker line løper bortover også i Primetrader nå. Alt fpregår i sanntid og man behøver ikke oppdatere noe. Man kan levere tilbake shortede aksjer før børsslutt, noe man ikke kunne før, og man har alt fra beholdning til lån og kapital på ett sted.

 

Hehe, følger FRO, BON, GRO tett og lett i å så surr i 200 eller 300kr. Har desverre gjort tabber med ordre noen ganger også. Selge FRO for 210  heldigvis matches det med beste kjøper. I illikvide aksjer er slurving med ordre innlegging FARLIG!!

 

Dessuten er det også en funksjon som sier fra dersom man vil kjøpe/selge på en pris som avviker for mye fra siste-prisen, noe som kan være veldig kjekt i situasjoner som ovenfor.

 

Jeg synes Primetrader er et godt verktøy, du har god oversikt og kan sette opp flere forskjellige oppsett, f.eks. bruker jeg "Tomra"-oppsettet mitt når jeg bare skal handle TOM og vil ha full kontroll, mens jeg også har "USA"-oppsett og "Generell"-oppsett.

 

Hvor lenge er det siden du brukte PT sist, Hoff@?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...