Jump to content

Traders Pit - Episode 132 - Tirsdag 28.09.04


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Jeg må si meg meget enig med Tekniker'n når det gjelder hvem som selger , hvor mye de selger og hvem som kjøper.

 

Når det er sagt er det også interessant å se hvordan enkelte meglerhus driver sitt spill og når man etterhvert blir kjent med de så går det faktisk an å spille på lag...

 

For at de skal kunne bedrive sine spill er det noen forutsetninger som må være tilstede.

 

Nyheter , gode og dårlige, interesse for aksjen og normalt volum.

 

Blir volumet for stort er det vanskelig å styre begivenhetenes gang....

 

I tilfellet med ESO så vi nettopp dette.

 

Når DNM kom på banen så vi det også.

 

Nå vet vi det og vi vet også en del annet som vi har tilegnet oss underveis

 

Men det viktigste som driver en kurs oppover er nok en god nyhet samt en større interesse og ikke minst troen på aksjen.

 

Tomra lider litt under dette med tiltro og det har nok etter min mening vært den største "kursdemperen" til nå.

 

Jeg tror derfor også at de neste 2-to ukene er fritt frem for de som ønsker å "spille" litt med Tomra aksjen, herunder ESO.

 

Det er nå min mening om saken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte bitte litt i TOMRA, ser nå at jeg burde kjøpe minst 10 ganger så mye.

 

Med så mange "kjendiser" på laget kan jeg ikke se at dette går galt.

Men du har ikke gevinst før du har solgt,

så det gjenstår å høste.

:glasses3:

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg er blitt usikker på om oljeprisen kommer til å korrigere noe særlig. Tror vi kan forvente mer enn $40 en god stund fremover i alle fall.

 

oilpricedevelopment.JPG

 

NYH kan jo glede seg over sterk utvikling i aluminiumsprisen også...

 

Rolig i pitten i dag, hva i h... skal til for at NOI får seg ett løft? Oljepris på $100 pr. fat?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ha ventet med GOD til den tester støtten på rundt 0,50. Suckers rallyet vi var vitne til for noen dager siden vil ikke gjenta seg på disse nivåene (Traderen må laste billige aksjer først :)..

Men en god melding om ny kontrakt. med f.eks kinesere vil kunne dobble. :)

Link to comment
Share on other sites

Enig i at GOD kan plukkes i underkant av 0,55- området. Men det er ett forferdelig kjedelig selskap å eie aksjer i. Nå er det vel ikke mer en ca. 1 måned til Q3, og det kan muligens gi ett løft i forkant av presentasjonen.

 

Har du gitt opp NOI hallu?

Link to comment
Share on other sites

Enig i at GOD kan plukkes i underkant av 0,55- området. Men det er ett forferdelig kjedelig selskap å eie aksjer i. Nå er det vel ikke mer en ca. 1 måned til Q3, og det kan muligens gi ett løft i forkant av presentasjonen.

 

Har du gitt opp NOI hallu?

 

Solgte 20k på 2,80 idag. Ikke gitt opp men begynner å bli lei..

Link to comment
Share on other sites

Ting på gang i NOI. 2,84 siste. Terra lager nytt støttenivå på 2,80 Mulig skagenfondene vekter seg ytligere opp (TERRA?)

 

Utdrag fra markedskommentaren "Dagens Analyse" til Orion Analyse 28.09.04:

 

...

Av disse ser vi at Skagen-fondene kun gjorde marginale omdisponeringer. Små kjøp i Bonheur/Ganger Rolf, Nera, Northern Oil og Wilhelmsen var alt forvalterne i Stavanger foretok seg.

Link to comment
Share on other sites

Hei Basura

 

Du pleier å finne mye interessant når du søker på nettet. Har du funnet stemmetallene fra Landbrukskomiteen i Bundesrat i går?

 

Det hadde vært interessant å se stemmetallene fra Landbruks-komiteen i går, men jeg finner dem ikke. I komiteen er det 12 opplagte JA-stemmer. Men hadde tallet vært over 12, hadde det vært viktig. Komite-møtet i går skjedde jo etter søndagens valg i Nordrhein-Westfallen hvor 14 millioner velgere kunne stemme. Og CDU har jo uttalt, at det etter dette valget ville være enda lettere å få til en stor "pfand-koallition". Så er stemmetallet i går over 12 JA-stemmer, vil det bety at oppsluttningen om kompromisset har økt i CDU.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...