Jump to content

Traders Pit - Episode 136 - Mandag 04.10.04


Ivers

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

1. Noen som kjenner til selskapet Telio utover hva som ligger på deres hjemmesider www.telio.no. Selskapet kan handles i gråmarkedet. Det er ventet en større avtale med Narvesen som skal selge produktet deres. Jeg fikk vite om selskapet i helgen, dette kan være intern haussing fra eksisterende investorer.

 

2. FJO - skal nok noe mer ned, tror vi kan begynne å smake på selskapet rundt 2,00. Prisen er holdt kunstig oppe lenge.

 

3. Som sagt, Tomra fremstår som sterk i dag. DnBmarkets tar selskapet ut av listen sin pågrunn av stor oppgang sist uke. Tror dette var litt tidlig. Jeg satser videre.

 

4. Noen som ser på Orkla av folket her? Kassa til Orkla er propp-full av penger og investeringsobjektene er få. Ekstraordinært utbytte neste år? 10-20% av aksje-kursen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en liten post i TOM jeg som jeg solgte på 25,75. Jeg følte rett og slett det ble FOR mye info å holde rede på.

Og jeg er ikke så helt sikker på den 15.

Men jeg håper virkelig at panten blir innført i Tyskland, slik at alle talmodige TOM aksjonærer får sin belønning. :arrow: :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Min strategi er å kjøpe TOM opsjoner 15./16. oktober, dersomd et ikke ordner seg 15.. Tror den vil falle noe tilbake og dermed bli atraktiv ift nytt pantemøte/ordnig senere i år

Link to comment
Share on other sites

Slik håver Microsoft inn

 

En rekke smarte grep ligger har bidratt til at Microsoft håver inn milliarder av dollar i året.

 

For ti år siden tjente Microsoft 1,4 milliarder dollar og hadde en omsetning på 5,9 milliarder dollar. Ifølge Finansavisen ligger IT-giganten, i regnskapsåret 2005, an til å tjene minst 12 milliarder dollar av en omsetning på 40 milliarder dollar.

 

Bak den formidable veksten ligger flere smarte grep:

 

En serie nye produkter

Internettbølgen

Refokusert salgs- og kundefokus

Fastere grep om partnere

OEM-avtaler

Noen små men strategisk viktige oppkjøp

 

Tenkte dette uansett var OK lesing for os i INM..

Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk ut av TOM på 26 kroner i dag, noe som ikke er så ille siden det ble over 7% på en uke der . Synes jeg så stygge tendenser i fredagens kurs, men kanhende jeg er overforsiktig.

 

Tar TOM i mot støtten på 25.50 kan det vel være et fint inngangspunkt ??

 

Lykke til i dag, hva tror dere om Norwegian som daytradingspotensiale? den er kurtasjefri hos NON denne måneden :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på ett lite rally i AKER før stengetid i dag, er åpningstiden forlenget med 40 min. for å kompensere for sen åpning? :)

 

Det ligger nå skjult kjøper på 97,25- (DNM) og 97,- (ESO) i AKY. Følg med under sluttauksjonen for å se denne grusomheten utbrettet, dersom de ikke fjerner den 15:59 da...

Link to comment
Share on other sites

Cru trekker nedover i dag i takt med gullprisen. Jeg har ikke regnet på det, men jeg kan ikke skjønne at svingninger i gullpris skal ha så stor innvirkning på inntjeningen til cru. Det som er viktig nå er etter min mening gehalten i siste malmlast.

 

Cru har i alle fall en viss naturlig hedge ettersom fall i gullpris normalt betyr styrking av dollar.

Link to comment
Share on other sites

Har vi hørt den før??

 

Osama bin Laden er tatt

Av Per Gunnar Sværen 04.10.04 12:33, ny 04.10.04 12:37

 

Osama bin Laden holdes i amerikansk varetekt og skal være president George W. Bushs trumfkort i valgkampen. Det hevder advokaten til Saddam Hussein.

Link to comment
Share on other sites

Leste litt om Warrants og Opsjoner på AF, og kom frem til noen spørsmål.

 

Håper noen har mulighet til å svare.

 

Hva er forskjellen mellom Warrants og Opsjoner?

 

Dersom en skulle investere Warrants fra FRO (Frontline), hvor innløsningskursen er 100 NOK i 16/09/2005 og prisen er 1.55 NOK per warrant, vil det da si at prisen må være 101.55 NOK for at jeg skal akkuratt gå null i profit? Samtidig vil dette si, at dersom kursen er lik som den er i dag (329.5 NOK) vil inntjenningen være 14709%?

 

Takk for tilbakemelding.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...