Jump to content

Traders Pit - Episode 136 - Mandag 04.10.04


Ivers

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Vel, det er ennå fredag her, dog litt sent, men likevel for tidlig til å ta i bruk mandagen. Håper ikke Plus har avlyst helga igjen!

 

Har vært travel siden tidlig i formiddag og ikke fått med meg dagens begivenheter før her og nå. Fikk kveldsdrinken i vrangen når jeg kom innom Røkkekonglomeratet. Forekommer meg at en rekke misforståelser og ett spetakkel har sendt kursen kraftig ned for AKER og KVI. Heldigvis har nå AKVER holdt seg, men likevel, den skulle hatt en større stigning sammen med ose denne uka. AKY likens.

 

Hadde bud inne på opsjoner i TOM, men rakk ikke opp der. - Burde nok tatt SIN isteden.

Link to comment
Share on other sites

Jubel på børsene i USA samtidig som oljeprisen slutter over $50. Problemet er bare at dollar faller kraftig, men det er det ikke så mange som legger merke til...

 

Dersom det kompenseres for dollarfallet de siste dagene har både olje og gull blitt billigere...

Link to comment
Share on other sites

Jubel på børsene i USA

 

Ja, det var da fryktelig!

 

Begynner å bli litt skeptisk til det hele nå, har derfor endret avataren min i helgen. Og siden jeg før hadde et bilde av isbiter, hva er da mer naturlig enn å velge et bilde av en isbjørn?

 

Prøver å begrense beholdningen av aksjer over natten til kun langeposisjoner nå. Allikevel sitter jeg med en traderpost i NER over helgen...

 

Ikke at jeg tror på et forferdelig krakk, men en korreksjon (langvarig eller ikke) er da snart på sin plass.

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker altså ikke fredagens kursutvikling i TOM, det endte opp ja, men den startet høyere en den avsluttet, det betyr at det ikke var nok kjøpere til å holde den flytende, og at presset var "nedover" og kjøperne tok imot i stedet for å drive opp.

 

burde solgt meg ut på fredagen tror jeg, liker det ihvertfall ikke.

Link to comment
Share on other sites

Forstår jeg dere riktig med at dere tror på korreksjon på OSE og ikke på verdensbørser generelt? Redegjør..

 

Jeg tror nemlig det vi så i USA nå ikke er et siste åndedrag fra NASDAQ før den detter sammen til 17-1800 igjen...men at vi skla oppover..

 

Olje må jo ned etterhvert og da er det vel greit å posisjonere seg i IT og lignenede.... var vel det vi så et lite snev av fredag.. Kommentar?

Link to comment
Share on other sites

Vegard,

synes jeg leste det her på forumet et sted?

 

 

jeg har absolutt ingen info på det området, det er jo dere som er har kontaktene. Jeg har sikkert lest feil eller noe :) (driver å sjekker historien på explorer nå!)

 

Men, hva tror du om Tomra på OSE i dag??

 

aewn

Link to comment
Share on other sites

Nå når Paris også åpnet opp er hele europa BLÅ OG GOD, nå mangler bare sentåpnede OSE.

Gullprisen korrigerer ned i HK etter at Sidney åpnet ned, London ser ut til å følge.

 

Alt skulle ligge til rette for ATH på OSE, men ting utvikler seg ikke alltid slik en venter.

:arrow:

Link to comment
Share on other sites

Foretatt mitt daglige søk på Tomra relaterte søkerord, uten at det har gitt resultater. Er det noen som har forslag utover følgende:

 

- Tomra (ganske åpenbart)

- Deposit system

- Bottle bill

- Recycling +cans +bottles

- Reverse vending machines

- Reciclaje +ley (spansk)

- Titech

- Pfand (resten av tysk overlater jeg til Tekniker'n)

 

Uansett, jeg har stor tro på at Tomra fortsetter i samme tralten som sist uke. Opp mellom 20 - 40 øre per dag. Vi passerer 27, 7. oktober.

Link to comment
Share on other sites

Oslo Børs opplyser at handelssystemet delvis er ute av drift. Det er håp om at systemet vil være oppe å gå klokken 10.

 

- Vi er delvis nede. Vi har problemer med å koble opp en del meglere, men arbeider for fullt for å løse problemet, sier pressetalmann Tor Arne Olsen til Reuters.

 

 

De øvrige skandinaviske børsene i Saxess-samarbeidet har tilsvarende problemer.

 

Siste: Børsen opplyser at handelssystemet ligger helt nede og at det ikke blir åpning klokken 10. Investorer som er spent på om det blir all time high, må dermed smøre seg med tålmodighet.

Link to comment
Share on other sites

Håper bare noe ala dette ikke er grunnen:

 

 

Bygget hemmelig hackerhær

 

HACKERE: Sør-Korea skal ha 500 superhackere. Dette bildet er tatt i en annen anledning.

 

Nord-Korea skal ha 500 superhackere som er klare til å starte datakrig.

 

EUGENE BRANDAL LARAN

Mandag 4. oktober 2004 9:16,

oppdatert 10:03

 

(Dagbladet.no): Ifølge det sør-koreanske forsvarsdepartementet har Nord-Korea trent opp mer enn 500 hackere som skal være klare til å angripe USA, Japan og Sør-Korea.

 

Informasjonen om datahæren er gitt i en rapport fra departementet til forsvarskomiteen i den sør-koreanske nasjonalforsamlingen.

 

Fem års trening

I rapporten går det fram at de nord-koreanske hackerne skal være blant de beste i hele verden. De har vært gjennom fem års opplæring for å være rustet til å bryte seg gjennom svært avanserte sikkerhetssystemer.

 

Ifølge nyhetsbyrået Yonhap skal hackerne brukes for å innhente hemmelig informasjon, og for å brukes i en datakrig.

 

I sommer ble sør-koreanske datasystemer angrepet av utenlandske hackere. Angrepene ble vurdert som en stor trussel mot den nasjonale sikkerheten, opplyste etterretningstjenesten.

 

Brukt som base?

Dataangrepene ble utført fra Kina, men ifølge nyhetsbyrået AFP er det uklart om det var kinesere eller innbyggere i et annet land som sto bak.

 

Hackerne klarte å bryte seg inn på 211 datamaskiner, og infiltrerte ti statlige institusjoner. Blant disse var både forsvars- og sikkerhetsinstitusjoner. Flere maskiner som tilhørte den sør-koreanske nasjonalforsamlingen ble også angrepet, i tillegg til maskiner fra privateide selskaper, universiteter og mediebedrifter.

 

- Vi tror at hackerne enten er kinesiske eller har brukt Kina som base, sa en ansatt ved det nasjonale datasikkerhetssenteret.

 

 

 

Bygget hemmelig hackerhær

 

Øver seg litt på norden før de går løs på NYSE? Hehe

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...