Jump to content

Bra forum.


studenten

Recommended Posts

Jeg fant linken hit mer eller mindre som en tilfeldighet på HO.

Her var det mange seriøse innlegg.

 

Jeg er ofte på HO, men det er så utrolig mye søppel der.

Skjønner ikke hva i huleste WGI´ere har på et sånt forum å gjøre.

 

Det eneste som er litt synd er at det er litt lav aktivitet her,

håper det tar seg opp. Ellers er det flott at mange legger inn

utfyllende innlegg, slik vi som er litt ferske kan lære litt.

 

 

-Studenten-

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som er litt synd er at det er litt lav aktivitet her,

håper det tar seg opp.

Det er nå en uke siden vi startet opp, og vi har allerede 60 medlemmer. Litt tregt må vi nesten bare regne med at det er i starten, men når folket får øynene opp for aksjeforumet.com så blir nok aktiviteten mye høyere! :D Jeg har også planer, i nær fremtid, å oppdrette en framside, med linker, analyser (skrevet av brukere på forumet?) o.l. Jeg har veldig stor tro på at analyser skrevet av våre brukere kan være en kjempefin tjeneste som aksjeforumet.com kan tilby. vi får se hva tiden viser.

 

Velkommen som bruker skal du være!

Link to comment
Share on other sites

Heisann studenten!

 

Forumet er startet i 2004, så aktiviteten er egentlig ganske bra med tanke på at det bare er noen dager gammelt. Nå bruker jeg alle forum som er gratis, men har veldig sansen for 'community' følelsen dette forumet gir. Så jeg tror dette forumet skal bli godt besøkt med tiden, dette forumet innbyr ikke i samme grad som HO til 'chat' så seriøsiteten blir automatisk høyere. Men registrerte kan sende personlige meldinger osv.

 

Håper alle som er innom her vil bidra til å gjøre dette til det beste forumet på denne plattformen.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Heisann, mitt nick er Turnaround og jeg har såpass tro på dette at jeg vil forsøke å bidra til at dette forum kan bli en høydare for oss alle. Bra at instillingen til de fleste her virker til å være en stor interresse for det samme som opptar meg nemelig interressen for aksjemarkedet. Undertegede skriver litt småslurvete og vanligvis gidder jeg ikke å rette opp mine skrivefeil og det ber jeg om forståelse for. kan også skyldes dysleksi light eller rett og slett "pølesefingre". Interresse for aksjemarkedet har jeg hatt siden jeg kjøpte mine første aksjer etter krakket i 1987 men særlig profitabelt har det ikke vært før i 2003, noe som kan skyldes flere forhold. Mangledne kapital, for mye tid på yrket mitt, for lite kunnskap, for mye frykt.

 

har nå tilegnet meg en viss kompetanse og denne kunnskapen her ikke vært gratis på noen som helst måte. Nå føler jeg et jeg høster av tidligere feil og som nå vendes til seier.

 

Vi snakkes og jeg skal heretter legge in de inleggene som jeg produserer på HO og som jeg selv anser som av den seriøse typen her på dette forum.

 

Håper vi alle kan gå inn for å repektere hverandre men også tørre å utfordre hverandres meninger slik at vi kan få interressange diskusjoner me både for og mot.'

 

Vi snakkes.

:D

Link to comment
Share on other sites

Heisan,

 

Jeg likte overskriften her, og mye tyder på at denne tråden blir for ris og ros.

 

Noe som jeg etter hvert har satt pris på er måten vi ser anmerket at det er kommet nye innlegg. Dermed er nysgjerrigheten skapt og mange leser sikkert etthvert nytt som vi leser aviser til daglig. Og her med, dermed har jeg fått en verdifull innsikt i aksjer som jeg ikke ellers har fulgt. Meget positivt.

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg slenger meg med her jeg og ,er ganske fersk i dette gamet begynnte med aksjer i 2001 fikk den værste tenkelig start.2001 var ikke noe gull år,ja ja nok om det,så jeg håper vi kan få et bra forum her ute .Må bare fortelle at jeg er også binders på HO.

hilsen binders

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den beste måten å oppfordre til seriøse innelgg er selv å legge inn gjennomtenkte innlegg med i det minste en seriøs grunnidé. Mange forum blir litt for mye prat om andre ting, så her håper jeg både admin, moderatorer og, aller viktigst, vi som er medlemmer gjør vårt beste for å holde forumet seriøst.

 

Det må sies at jeg allerede har sett flere aksjer anbefalt i forumet stige kort tid etter kjøpsanbefalinger, og ser på forumet som et godt sted å få tips eller bare inspirajon og impulser.

Men vi vet jo alle at impulskjøp ikke er bra... :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er imponert over aktiviteten og ikke minst kvaliteten på innleggene.

Ståle, som startet og vedlikeholder, skal ha særlig ros. Ros skal også gå til debattantene.

Uten innlegg,-intet forum.

 

Så litt malurt.

Det gjelder reklamen. Jeg skjønner godt at reklame må til for å få dekket endel av utgiftene, men kan du ikke ta bort lyden på reklamen nederst på sidene.

For tiden er jeg overeksponert i GRO og er selvsagt på allerten.

Når jeg da med et arbeidsuhell fører musepekeren over nederste reklame får jeg nermest støt.

 

Kan du ta bort lyden?- Please?

Link to comment
Share on other sites

Lyd???

 

Har ikke hørt et pip hos meg. Hvor finnes det lyd i innleggene?

 

Appropos reklame, så har jeg kun sett at det skvetter noen nederst på skjermen av og til. Finnes det flere omkring?

Link to comment
Share on other sites

Enig at dette ser ut til å være et veldig bra forum. Håper også flere vil komme til, særlig sånne som kan endel for jeg synes det er utrolig interessant å lese mange av de godt argumenterte og grundige innleggene som ligger her.

 

Når det er sagt så er jeg ny i gamet så jeg kommer sannsynligvis ikke til å poste så voldsomt mye bortsett fra noen spm kanskje, men å følge med kommer jeg til å gjøre.

 

All honnør til de mest aktive her (dere vet hvem dere er) og takk for alt interessant stoff!

 

Vil også si at tonen her er foreløpig veldig god og jeg håper den fortsetter! Får se hvor lang tid det tar før første flaming war er i gang :roll: - kan jo håpe det aldri skjer :P

Link to comment
Share on other sites

Lyd???

 

Har ikke hørt et pip hos meg. Hvor finnes det lyd i innleggene?

 

Appropos reklame, så har jeg kun sett at det skvetter noen nederst på skjermen av og til. Finnes det flere omkring?

 

Det var lyd på en av bannerene til netthandelen.no. Men de er tatt vek nå.

 

Når det gjelder reklame så er det kun som du sier en banner nederst, og en blokk på hovedsiden.

Link to comment
Share on other sites

Såpass reklame kan jeg leve med. Det går fint og er vel til liten og ingen sjenanse for brukerene. Jeg har faktisk vært innom et par av de sidene og sett.

 

Når først temaet er tatt opp så håper jeg at vi slipper den type reklame som skal legge ned cookies og poppe opp med banner her og der. - Jeg synes det er svært generende og er en av grunnene til at jeg ikke er innom iM annet enn for å lese en artikkel eller to som det refereres til.

Link to comment
Share on other sites

Såpass reklame kan jeg leve med. Det går fint og er vel til liten og ingen sjenanse for brukerene. Jeg har faktisk vært innom et par av de sidene og sett.

 

Når først temaet er tatt opp så håper jeg at vi slipper den type reklame som skal legge ned cookies og poppe opp med banner her og der. - Jeg synes det er svært generende og er en av grunnene til at jeg ikke er innom iM annet enn for å lese en artikkel eller to som det refereres til.

 

Pop-up reklame vil det aldri bli her, for det er det mest plagsomme som finnes.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei igjen,

 

Reklamen går det fint med. Ser at Ståle er selektiv med utvalget, fint.

 

Ellers begynner vi etter hvert å bli mange her inne og trådene formerer seg slik de skal etter brukerenes ulike behov og interesser. - Og her er det kanskje på tide å ta en liten opprydding, eller omstrukturering fremover.

 

Vi bør vise litt varsomhet med hva vi legger inn videre under akjseprat dersom vi fortsatt ønsker at trådene skal være informative mhp en særskillt aksje.

 

Nye tråder omkring en aksje børs startes med informasjon om denne aksjen og ikke bare antakelser og spørsmål.

 

Jeg sitter bare igjen med et inntrykk av at nye brukere kan finne oppsettet noe uoversiktilg og i vanvare bare oppretter topic's som egentlig allerede eksisterer.

Link to comment
Share on other sites

Mitt siste innlegg på Ho:

 

"Takk for meg!

 

Saklighetsnivået her er nå enormt lavt. Admin har fullstendig gitt opp ser det ut til.

 

Vil fortsette å lese noen få reg. sine innlegg. Kommer ikke til å delta i flere disksjoner framover.

 

Dette inntil det kan ses tegn på bedring.

 

Jeg gidder ikke mer av dette tullet nå.

 

Takk for meg!

 

 

mvh

pluss201 "

 

 

Dette er et _mye_ bedre alternativ!!!

 

mvh

pluss201

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen!!

 

Førsteinntrykket er at her er det en behagelig atmosfære.

Har surra rundt på HO forum en tid og er rimelig hauegal av det etterhvert.

Vet ikke om dette er rette plassen å presantere seg,men litt om meg.

Jeg er i 40 åra og er ingen racer i dette gamet,har for det meste vært industri arb.

Har nok ikke så mye "klokt" å bidra med,men jeg håper jeg kan spørre og synse litt på mitt plan uten å bli skutt på med "hagle" he he.

Har for tiden 10500 Fast med snitt på 11,00 som jeg forøvrig har klokketro på (har god tid)

 

Dette forum ser meget bra ut,bra jobba :lol:

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Godt å lese at det settes pris på atmosfæren.

 

Samtidig er det enda bedre å se at den opprettholdes.

 

Jeg har vært tungt inne i AKVR og gått cash. Det ble en tomhet i tilværelsen der og da! - Denne "frustrasjonen" har jeg gitt uttrykk for gjennom "pm" systemet til mange av deltakerene her. - Og fått bare positive tilbakemeldinger på det, flere med gode forslag og anbefalinger fra egne selvopplevde "opplevelser" i dette spillet som vi har felles på børsen.

 

En slik anonym respekt, forståelse og "støtte" fra medlemmene her gir en tilårskomen "forretningsmann" ny tiltro på kommunikasjon innenfor ærlig og oppriktig meningsutveksling av felles informasjon som gagner vårt felles mål om profitt gjennom børsens irrganger.

 

Det forteller meg at vi er en gruppe med felles ønske og mål. Samtidig er det en felles interesse for de investeringer og muligheter heri som vi arbeider med for å øke/sikre porteføljen og dens gevinst.

 

La oss videreutvikle forholdet, kom med dine innlegg både om det ene og det andre som angår akjser og børs.

 

Ingen har for lite å bemerke, og de bemerkningene ønsker vi alle å lese.

 

Jeg anmoder med dette alle som har noe på hjertet å komme med det her i sakelighetens hensyn, og dersom noen har svar, så for all del svar!

 

Til min forferdelse ser jeg at vi som var de tidlige til å registrere på forumet er blitt rådegivende i meninger og yttringer. Det er ikke riktig, vi ville bare ha en sakelig diskusjon i gang.

 

Nå er det opp til alle, du med!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Innlegg nr 4000 er nå passert. :wav:

 

Det stemmer! :D Aksjeforumet.com har vokst bra på de skarve 3 månedene vi har vært oppe. Håper det fortsetter slik fremover også! :wink: Litt lite aktivitet nå i påsken, men dette tar seg vel opp når folket har kommet seg hjem fra påskefjellet, og bunkret seg foran pc-skjermene igjen! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gratulerer Ståle.

 

Skal si du har fått det til. Bravo! :D

 

Forumet er en ren fornøyelse for brukerene nå.

 

Spesiellt synes jeg hovesiden er blitt nyttig og praktisk med linker fra tickerkodene til de aktuelle topics. Jeg tror mange vil bruke den som en slags startside for kjappe oppslag og informasjonssøk. I alle fall fant jeg dette mye mer brukervennlig enn de andre forumene.

 

Bare et spørsmål til dette, øverst til venstre presenteres de mest aktuelle temaene. Kan det her legges inn en slags rulletekst slik at vi får inn alle tema etter leserfrekvens sortert nedover?

 

Det er jo begrenset hva det er plass til på hovedsiden, men kansje et par aktuelle oppdaterte grafer kunne gjøre seg? Tipper den fortsatt er under konstruksjon så det kunne jo være greit å høre hva andre kan tenke seg her?

 

Jeg er imponert over hva dette har blitt til siden starten.

Link to comment
Share on other sites

 

Bare et spørsmål til dette, øverst til venstre presenteres de mest aktuelle temaene. Kan det her legges inn en slags rulletekst slik at vi får inn alle tema etter leserfrekvens sortert nedover?  

 

Det er jo begrenset hva det er plass til på hovedsiden, men kansje et par aktuelle oppdaterte grafer kunne gjøre seg? Tipper den fortsatt er under konstruksjon så det kunne jo være greit å høre hva andre kan tenke seg her?

 

Jeg er imponert over hva dette har blitt til siden starten.

Det å legge inn temaer etter lesefrekvens etterhverandre nedover er mulig, men mye arbeid, da den må oppdateres manuelt. Det jeg har planer om er å legge inn en funksjon som gjør at de nyeste innleggene kommer opp der, med automatisk oppdatering.

 

Hadde tenkt på å ha graf der, men jeg vet ikke hvordan det er med opphavsretten på slikt. Men det skader vel ikke å sende en mail til Net Fonds og spørre de.

Link to comment
Share on other sites

de beste grafene får du fra Bigcharts.com, og jeg har sett steder som viser grafer som har en liten tab nederst hvor det står "presented by Bigcharts.com", altså er det sannsynligvis gratis hvis du spør dem om tillatelse.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...